C32-Ian McGinder

323 26 5
                                    

YOW! INI CHAPTER BARU!

KEPADA YANG BARU MEMBACA BUKU INI, TERIMA KASIH ATAS DUKUNGAN KALIAN! :)

TERIMA KASIH JUGA ATAS VOTE DAN KOMEN KALIAN YANG BAIK ITU  :)

SELAMAT MEMBACA!












Ian pov's

Kutatap jalan yang sedang kami lalui dengan pandangan kosong. Aku tak tahu nak memberikan reaksi seperti apa. Takut, teruja, sedih dan.....Rindu, menyatu dalam diri aku. Aku bimbang yang mereka tak nak maafkan aku atas kehilangan aku selama ini. Jujurlah aku ceritakan kepada kalian semua, sebenarnya tiada seorang pun daripada mereka yang mengetahui keberadaanku.

Kak Gabriella itu hanya kebetulan dia tahu tentang keberadaan aku di Penjara Alcatraz itu kerana sewaktu dia sedang membuat 'lawatan' terhadapa salah seorang 'tikus makmal' dia di sana, dia bertembung denganku. Waktu itu aku terkejut bukan main lagi. Lama jugalah masa yang aku ambil untuk memohon (p/s: actually aku melutut dengan menangis ria) agar Kaka Gabriellabersetuju untuk menrahsiakan keberadaan aku di sana daripada mereka.

Pada mulanya, aku amat takut bila mengingati bahawa Kakak Gabriella mungkin membocorkan rahsiaku ini, namun, apabila dia menceritakan kejadian yang menimpa Xander dulu selepas aku meninggalkannya, membuat rasa bersalah aku makin menggunung langit. Ketika aku dengar yang Alixander kemalangan ngeri dan kehilangan memori, aku rasa seperti lebih baik aku mati! Yela, kalau sahabat dunia akhirat aku tengah berjuang hidup, tapi aku malah pergi dan tinggalkan dia bersendirian!

Aku pernah cuba membunuh diri sewaktu ketika itu, Aku masih ingat dengan segar lagi waktu itu...










Flashback,

Aku memegang erat pisau kecil itu. Secara perlahan aku meletakkan pisau itu tepat pada nadiku. Aku memejamkan mataku sebenatr sebelum menarik nafas berat.

"There's nothing holding me back anymore...You absolutely forget about me bro...I miss you soo much bro! I miss you! But I can't take this anymore. It's drowning me soo bad. It's hurt! I can't anymore...See you over there yeah? Selamat ting---," sebelum habis aku kata, pisau ditanganku di tarik menjauhi tanganku dan sebuah tumbukan kuat hinggap di wajahku tanpa sempat kulihat wajah si pelaku.

Aku jatuh terlentang di atas lantai dingin kamarku. Belum sempat aku membuka mata dan melihat gerangan itu, sebuah tumbukan keras lagi hinggap diwajahku bersama umpatan kesal dari si pelaku.

"What the hell are going to do you lil'brat!? Are you out of you mind, bastard?!" kata seseroang yang sanagt familliar bagiku. Aku hanya berdiam diri dan menerima pukulannya. Namun, seketika kemudian, wajahku menerima beberapa titisan air mata dari orang itu. Aku terkejut dan melihatnya. Dapatku lihat dia menangis keras sambil pukulannya mulai perlahan.

MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILYWhere stories live. Discover now