ALOHA! SORRY LAMBAT UPDATE NEW CHAPTER!
HERE I'M BACK WITH THE NEW CHAPTER
ENJOY YEA GUYS!
The Choosen Phantom adalah satu acara penyambutan kumpulan mafia baru yang berjaya bergabung dengan Demon Phantom. Acara ini selalunya diadakan sepanjang malam kerana pada perjumpaan itu, mereka akan berkenalan dengan lebih lama bersama tertinggi kumpulan baru itu. Mereka juga perlu menandatangani beberapa dokumen perjanjian dan mengadakan beberapa perbincangan untuk mengeratkan hubungan kesatuan mereka bersama Demon Phantom. Untuk meluluskan pasukan mereka layak ke The Choosen Phantom ini, sangat susah dan rumit kerana, pasukan gabungan baru itu perluy mempuntai latar belakang yang 'wow' demi lulus. Acara itu selalu diimpikan oleh pasukan mafia lain..ye lah, jika ada pasukan yang dipanggil ke acara itu, maksudnya kumpulan mereka akan berada di dalam 'zon selamat'. Banyak kelompok mafia yang sering berebut meningkatkan kemampuan mereka dan menjaga 'profile' mereka agar baik dan layak dipandang oleh Demon Phantom.
Sejujurnya, setakat ini hanya ada satu kelompok mafia yang berjaya menembusi acara The Choosen Phantom iaitu Red Eclipse sahaja. Mereka berjaya menempatkan kelompok mereka di bawah tumpuk kepimpinan Demon Phantom sejak tujuh tahun yang lalu. Red Eclipse adalah salah satu kelompok yang sangat besar pengaruhnya. Siapakah pemimpin Red Eclipse? Itu hanya The Phantom Eye's sahaja yang tahu. The Phantom Eye's ini pula adalah tiga orang yang berada ditumpuk kepimpinan tertinggi Demon Phantom. Mereka ialah tak lain, tak bukan ialah Alixander, Mikleo dan Ethan. The Phantom Eye's ini sebenarnya terdiri daripada lima orang, lagi dua orang akan Ryn ceritakan di Special Chapter yang akan datang...nantikan ye.hehe...[Sorry...tak boleh nak spoiler banyak sangat pasal The Phantom Eye's ini].
Back to story,
Ali Pov's
Hari ini adalah hari di mana aku akan berjumpa dengan kesemua tumpuk pimpinan dari tiga kelompok yang berjaya melayakkan diri mereka untuk menyertai Demon Phantom. Haih...Bukan! bukan aku tak suka, aku mengeluh kerana aku rindu...The Choosen Phantom kali ini The Phantom Eye's hanya dihadiri oleh 3 dari 5 orang sahaja. Jujur aku kata, aku rindukan mereka. Aku melarikan manik mataku di gambar kami berlima yang terdapat di atas meja kerjaku. Tersenyum getir melihat gambar itu.
"The Phantom Eye's were five...and will be always five forever with the same person, that's my swear as the leader of The Phantom Eye's,"
"Kami berdua pun rindukan mereka Xander," kata Mikleo dan Ethan serentak. Aku agak terkejut kerana aku langsung tak perasan bila mereka masuk ke dalam bilikku. Aku tersenyum kecil dan memandang mereka. Mikleo dan Ethan menganggukan kepala mereka dan kubalas dengan anggukan jua.
"Dah la tu okay Xander...This is the time. We got to go there right now. They're already there." Kata Ethan.
"That's right Xander...It's the time. Now, you've to turn to Pheonix. Ikuzuo![Jom]," kata Mikleo pula. Aku menghela nafasku dengan berat sambil memejamkan mataku sebentar. Beberapa saat selepas itu, aku mula membuka mataku yang sudah berubah menjadi merah sesuai dengan identitiku sebagai Sang Pheonix. Dengan aura kepimpinan aku bangun dari dudukku.
YOU ARE READING
MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILY
Teen FictionAli bin Ghazali. Dia ialah seorang Ejen MATA yang sering dibuli dan dipandang rendah. Namun disebalik itu, dia merupakan insan kesayangan bagi seluruh ahli keluarganya. Dia memiliki sebuah keluarga yang merupakan dari susur galur THE DEMON ASSASINS...