C30-The Familliar From He

365 28 4
                                    


📌WARNING! 📌
🚨BAHASA YG DIGUNAKAN UNTUK CHAPTER INI AGAK KASAR! RYN MINTA MAAF AWAL AWAL KALAU ADA TYPE SALAH. DAN SORRY ATAS KATA KATA KASAR YANG AKAN KELUAR DALAM CHAPTER INI 🚨









TERIMA KASIH KERANA MENUNGGU UPDATE YE!

ENJOY GUYS!















"CK! HOLY SHIT!!! MACAM MANA MEREKA BOLEH TAHU LOKASI KITA HAH?!" pekik Mikleo marah.

"OH SHIT!!!CALL THE BACKUP NOW!!!!" arah Ethan keras kepada dua bawahannya yang masih bertahan. Sekarang mereka ada di sebuah parking lot sebuah bangunan. Tadi mereka ke sini untuk menyeselasaikan beberapa perjanjian kecil dengan orang-orang sentil, namun secara tiba-tiba mereka diserang oleh para musuh mereka yang entah bagaimana boleh tahu keberadaan mereka di situ. Ali merengus marah. Dua daripada lima orang bawahannya telah tumbang kerana mereka melindunginya sebentar tadi.

"Jahanam! Mereka semua memang nak mati awal gamaknya! Setan!?" pekik Ali. Dia keluar dari tempat persembunyiannya dan menyerang ke semua musuhnya dengan tangan kosong.

"Yah! Phoenix!!! Ish! Backup him now!!!" pekik Mikleo lagi. Ethan dah pun keluar membantu Ali ketika Mikleo memekik tadi. Mereka sudah membunuh separuh daripada musuh mereka.

"Dammit! Persiapan kita tak cukup untuk terima penyerangan ini sekarang," kata Ethan. Dia mematahkan leher musuhnya yang sedang berada di hadapannya tanpa belas kasihan. Sedangkan Ali menggapai pedang milik musuh mereka yang sudah mati katak itu dan menebas tiga sekali gus tanpa basa-basi. Baru Ali mahu berganjak menuju ke arah musuhnya yang lain, secara tiba-tiba sebuah peluru melintasi bahagian kanannya sepantas kilat. Mereka semua terkejut terumata sekali Ali. Dia melihat dibelakangnya sudah tumbang seorang musuh yang ternyata mahu menghayunkan sebilah kapak dibelakangnya. Ali memandang orang yang sudah membantunya itu dengan saksama.

Tepat dihadapannya ada seseorang bertopeng bermotifkan serigala hitam yang dikenalinya sebagai Darkness sedang berdiri angkuh. Senyuman mesra menyapa Ali.

"Need some help here, Phoenix?" tanya sambil sambung menembak para musuh Ali yang masih tersisa. Headshot semuanya. Ali masih lagi terkaku di tempatnya. Dia tergamam melihat kehadiran Darkness yang persis sekali dengan 'dia'.

"Hello?! Are you there?" tanya Darkness sambil melambaikan tangannya di hadapan wajah Ali yang seperti terbengong di tempatnya itu. ali tersedar dan hanya menganggukan kepalanya kaku.

"Ah...aha! I'm here," kata Ali kekok. Darkness tersenyum kecil lalu dia menyapa ringkas Mikleo dan Ethan yang sedang menghampiri mereka.

"Thanks a lot Darkness! Thanks! If you're not here...we don't what will gonna be," kata Ethan.

"No problah! Aku pun kebetulan lalu kat sini. Lagi pun ini kan memang dah jadi perjanjian kerjasama kita sebelum ini kan? 'ALWAYS lend a hand when someone's of us need.' I hold that rules whenever I go," kata Darkness sambil tersenyum kecil. Ethan dan Mikleo tersenyum senang. Mereka fikir, keputusan mereka menerima pergabungan dengan Darkness itu sangat benar. Sedangkan Ali masih lagi memandang Darkness dengan wajah yang sukar dimegertikan. Darkness yang sedar akan pandangan Ali itu hanya tersenyum kecil.

"Okaylah...kalau tidak apa-apa lagi, aku minta diri dulu ya...Nak pergi cari makan," kata Darkness sambil melangkah kebelakang secara slow montion. Ethan dan Mikleo hanya mengangguk setuju.

"Alright! See you soon Darkness," kata Mikleo. Darkness tersenyum dan mula membalikkan badannya untuk pergi sebelum suara Ali menghentikannya.

"May you mind if I want to go with you, Darkness?" tanya Ali. Darkness tersenyum miring. Dia menoleh ke arah Ali dan berkata,

"Sure...you've got all of my pleasure, Pheonix...."






TBC

SORRY PENDEK HER:)

CONTINUE OR NOT GUYS? UNPUBLISH?

THANKS FOR WAITING AND READING MY BOOK AGAIN!:)

.

.

.

.

.

NEXT CHAPTER  -  C31-DARKNESS

MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILYWhere stories live. Discover now