HELLO GUYS! SORRY LAMA TAK UP!
HERE WE GO THE NEW CHAPTER -->DARKNESS
JANGAN LUPA VOTE DAN COMMENTS YEA! LOVE YOU GUYS WHO STILL WAIT FOR THIS BOOK!
Ali pov's
Aku dan Darkness sedang berada di dalam sebuah restaurant yang actually memang mahal dan sesuai untuk orang yang mahu kan privasi. Aku dan dia sudah pun selesai memesan makanan kami dan kini aku hanya menunggunya yang sedang bertelefonan bersama anak buahnya. Aku perhatikan wajahnya lekat-lekat walaupun aku tak nampak dengan jelas wajahnya. Setelah beberapa minit, dia selesai jua.
"Gomenasai Pheonix-ah! Ada masalah sikit tadi, sebab tu lama sikit. Gomen!" kata Darknes serba salah kepada aku. Aku hanya tersenyum manis dan menggelengkan kepalaku perlahan.
"Tak apa, aku faham. Tanggungjawab seorang ketua memang macam tu. Jangan risaukan aku! Aku faham," balasku dengan senyuman manis. Dia membalas senyumanku dengan baik.
"So, Do shita no?(Ada apa) Aku tahu kau ada benda yang nak tanyakan kepada aku kan?" tanya Darkness. Pertanyaannya membuatkan aku terdiam. Aku sudah jangkakan bahawa yang dia tahu niat sebenar aku untuk mengikutinya makan tengah hari ni. Aku tersenyum kecil.
"Anata wa itsumo subete o shitte imasu ka? (You always know everything right?)" tanyaku yang disambut oleh kekehannya.
"Ma, anata wa sore o iu koto ga dekimasu (Well, you can say that)" kata Darkness santai. Aku tersenyum geli melihat sikapnya yang santai dan ramah seperti itu. Sama seperti 'dia'. Lama kami berdiam. Seketika aku memecah kesunyian dengan satu soalan.
"Anata wa hontoni daredesuka? (Who are you really are)." Tanyaku yang disambut sebuah senyuman misteri olehnya.
"Chushoku o oetara, sugu ni kotae ni tsurete ikimasu,(Finish your lunch and i'll take you the the answer right away)," kata Darkness dengan nada misteri. Aku hanya menyetujuinya dan terus menyantap lunch aku bersamanya.
Ali pov's end.
Alcatraz Prison,
Kelihatan seseorang sedang berjalan angkuh menuju sebuah penjara persendirian yang sangat dielak oleh semua penghuni penjara itu. Perempuan itu membuka perlahan geriji besi itu dan memasuki biik tahanan itu dengan santai. Dia melabuhkan duduknya bersebelahan dengan lelaki yang sedang termenung menghadap tingkap itu dengan tenang.
"Koko ni dorekurai nagaku kakushitaidesu ka?(Berapa lama lagi kau mahu bersembunyi di sini?) Anata ga kare ni modoru toki ga kimashita. (Sudah tiba masanya untuk kau 'kembali' kepada 'dia')," kata perempuan itu sambil menghisap lolipopnya. Lelaki itu menghembuskan nafasnya berat dan masih lagi enggan berpaling menghadap wajah perempuan itu.
"Moto Jikan o kudasai, Gabriella Neesan,(Berika aku masa lagi, Kak Gabriella)," kata lelaki itu kepada perempuan yang ternyata ialah Gabriella. Gabriella menghela nafasnya lelah dan memandang Frey untuk membantunya memujuk lelaki itu untuk kembali. Kerana jujur sahaja, ini adalah kali kelapan dia ke sini hanya semata-mata untuk memujuk lelaki itu kembali! Hell! I'm tired okay?! – Gabriella
"It's the right time for you to back...cause in a short term, THE WAR is gonna be on," kata Frey seringkasnya. Namun, itu berjaya membuat lelaki itu memandangnya tak percaya. Sedang Gabriella menatap dia tak percaya? Hell! Sewaktu dia cakap, lelaki itu langsung tak mahu melihatnya tapi bila Frey cakap, dia terus tengok? Shit!
"What's that mean? THE WAR?" tanya lelaki itu dengan nada yang ketara risaunya. Frey memandangnya dan mula menjawab,"Yes, THE WAR is gonna explode in a few period soon. Pheonix perlukan kau kembali. He needs his backbone soo much right now!,"
"Yes he right! Pheonix really needs you now! Plus he's already remember every single thing about his past now," sambung Gabriella lagi. Lelaki itu terkejut, dia memandang serius wajah Gabriella dan Frey.
"Pheonix dah ingat semuanya?" tanya lelaki itu. Gabriella dan Frey tersenyum menyakinkan dan menganggukkan kepala mereka. Lelaki itu terdiam. Gabriella dan Frey hanya berdiam diri jua kerana mereka tahu yang lelaki itu perlukan masa untuk berfikir. Setelah beberapa minit, lelaki itu bangun dan mula menukar bajunya sambil berkata,
"Fine...I'll back! If Pheonix already remembers everything, For sure he'll needs me to be his side again," putus lelaki itu. Gabriella dan Frey tersenyum senang. Akhirnya, dia mahu juga pulang. Gabriella berdiri dan menepuk bangga bahu lelaki itu dan berkata,
"That's my lil'brother. Welcome home, Ian McGinder,"
TBC GUYS!
SORRY KALAU SHORT HEHE!
NANTIKAN SAMBUNGANNYA YEA!
THANKS FOR WAITING MY BOOK!
THANKS FOR READING, VOTE AND COMMENT!
.
.
.
.
.
NEXT CHAPTER --> C32-What The???!
YOU ARE READING
MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILY
Novela JuvenilAli bin Ghazali. Dia ialah seorang Ejen MATA yang sering dibuli dan dipandang rendah. Namun disebalik itu, dia merupakan insan kesayangan bagi seluruh ahli keluarganya. Dia memiliki sebuah keluarga yang merupakan dari susur galur THE DEMON ASSASINS...