HELLO-HELLO GUYS! I'M BACK!
HEHEHE... TAK ADA KERJA LAIN SO RYN BUAT KEPUTUSAN UNTUK UPDATE TERUS CHAPTER INI...
THANKS WAITING FOR THIS CHAPTER! ENJOY OKAY GUYS!
Lapangan terbang Cyberjaya,
"Huwaaa! Home Sweet Home!," kata lelaki 1.
"Ishh...Kau ni memekak je kerja kau. Sakit tau dak telinga aku ni," marah lelaki 3.
"Dah korang berdua ni kalau tak gaduh macam Tom and Jerry memang tak sah la," kata lelaki 2.
"Sorry brother," kata lelaki 1&3.
"It's okay. Now, let 's go to hospital," kata lelaki 2.
"Hooray tak sabar nak Jumpa Ali ," kata lelaki 1&3.
Di Hospital Cyberjaya,
Ali mengerjapkan matanya beberapa kali untuk menyesuaikan cahaya yang menembusi matanya dengan perlahan. Dia melihat Alex sedang tertidur di samping katilnya. Dengan tenaga yang lemah dia memanggil abangnya.
"A-abang...A-alex..." panggil Ali lemah. Ali mengenggam sedikit tangan abangnya yang tengah memenggang erat tangannya. Gerakan lemah Ali itu dapat mengejutkan Alex daripada tidur lelapnya. Tanpa membuang masa, Alex membuka matanya dan melihat Ali yang sedang tersenyum lemah ke arahnya.
"Ali! Ali dah sedar! Adik abang ni ada nak apa-apa ke?," kata Alex dengan teruja. Dia bersyukur sangat bahawa adik kesayangannya sudah bangun. Ali ketawa lemah melihat tingkah abangnya itu.
"A-Ali nak A-air...Ha-us," kata Ali. Dengan sepantas kilat Alex menyiapkan air kosong dengan straw untuk Ali. Setelah selesai minum air, Ali mula duduk bersandar dengan perlahan di katilnya. Alex membereskan beberapa barang sebelum kembali duduk di samping katil Ali. Alex mengelus lembut kepala Ali dan Ali hanya menikmatinya dengan memejamkan matanya.
"Haih..Syukurlah kamu dah bangun Ali. Abng betul-betul risau kamu tahu tak?," gumam Alex. Ali ketawa mendengar omelan abangnya itu. Alex hanya tersenyum melihat wajah ceria Ali walaupun sedikit tak bermaya.
"Abang dah siapkan makanan. Kita ma-," kata Alex terhenti apabila seseorang menolak pintu bilik wad Ali. Ali dan Alex melihat ke arah pintu. Bertapa terkejutnya Ali melihat siapa yang datang.
"Assalamualaikum wahai adikku yang tersayang! I'm here baby!," kata Lelaki 1.
"Yow adikku Ali! Are you alright sayang," tanya lelaki 2 pula.
"Mana adik aku! Mana dia?" tanya lelaki 3 pula.
"ABANG KAIZO, ABANG KEVIN, ABANG KEITH!," laung Ali dengan teruja. Dengan tak sabar, hampir saja Ali melompat dari katilnya kalau Alex tak menahanya tadi.
"OOO..OOO..OOO...No you can't Ali. Remember your condition," kata Alex sambil menahan badan Ali. Ali cemberut. Matanya berbinar-binar dan dengan comel dia mendepakan tangannya tanda mahu dipeluk oleh ketiga-tiga abang sepupunya itu. Kaizo, Kevin dan Keith ketawa gemas melihat tingkah Ali. Tanpa membuang masa lagi, mereka terus mendekat dengan Ali dan memeluk erat budak kecil itu.
"Uwaaa! Rindunyaa ali dengan abang abang semua...." kata Ali ceria. Dia memeluk erat abang-abang sepupunya itu dengan erat sekali. Kaizo, Kevin dan Keith melepaskan pelukkan mereka dan memandang lembut wajah Ali. Mereka tersenyum pahit. Mereka sudah tahu tentang keadaan Ali sebab dalam perjalanan ke mari tadi Alex ada bagitahu mereka. Kaizo membelai pipi tembam Ali sayang.
"Gomen ne...sebab tak ada dekat sisi Ali sampai Ali sakit macam ni," kata Kaizo lirih.
"Nde majayo...gomenasai ne Ali, hontonii Gomenasai," kata Kevin pula. Keith, si kembar bungsu pula memeluk Ali dengan erat tanda permohonan maafnya. Ali hanya tersenyum manis.
"Alaaa....kenapa minta maaf pula....abang kaizo, abang kevin dan abang Keith mana ada salah dengan Ali...jadi jangan minta maaf okay?," kata Ali sambil pout lucu. Kembar tiga itu tersenyum mendengar kata-kata Ali. Alex juga tak ketinggalan. Kemudian, Alex menyampuk.
"Ishhh..korang ni! Nak masuk tu tengoklah timing sama. Aku baru nak ajak Ali makan! Dia tak makan apa pun lagi dari semalam," kata Alex. Mereka bertiga terkejut.
"La ya ka? Okay-okay! Ali makan dulu okay. Nanti sakit makin teruk pula kalau Ali tak makan," kata Kevin dan disetujui oleh semua orang yang berada di dalam bilik itu.
"Okay! Tapi Ali nak Abang Alex yang suapkan boleh tak? Pleaseee...." minta Ali dengan muka comelnya. Alex yang tak sanggup menolaknya pun langsung menyetujuinya. Lagipun memang dia nak suapkan Ali tadi.
"Baiklah kesayanganku...khajaa...kita makan,"
"Yeay! Ni yang Ali sayang abang-abang Ali ni..hehehe..."
TBC
CONTINUE OR UNPUBLISH?
THANKS FOR READING MY BOOK.
YOU ARE READING
MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILY
Teen FictionAli bin Ghazali. Dia ialah seorang Ejen MATA yang sering dibuli dan dipandang rendah. Namun disebalik itu, dia merupakan insan kesayangan bagi seluruh ahli keluarganya. Dia memiliki sebuah keluarga yang merupakan dari susur galur THE DEMON ASSASINS...