C14-ALI MEMORIES SLOWLY BACK!

746 38 6
                                    

YEAY...RYN DAH ADA IDEA! SO, INI KELANJUTANNYA OKAY GUYS!

HEHEHE...SELAMAT MEMBACA!





Ali mula tersedar dari pengsannya. Dia melihat sekelilingnya dengan pandangan yang samar-samar. Dia memejamkan matanya sebentar demi memulihkan pandangan kaburnya. Sebaik sahaja pandangannya baik, dia melihat abang-abang dan kakak kesayangannya sedang tertidur di dalam biliknya. Kevin, Keith, Kaizo, Boboiboy dan Alex terbaring di lantai bersebelahan katilnya manakala Gabriella pula tidur dipangkuan Frey yang duduk bersandar di dinding berdekatan almari bajunya. Ali bersusah payah bangun dengan perlahan dan duduk bersandar di kepala katilnya.

"A-abang A-lex..." panggil Ali. Ali memanggil Alex yang tertidur berdekatan sekali dengannya. Perlahan-lahan Ali menunduk ke bawah dan mengelus lembut rambut Alex dengan sayang untuk mengejutkannya. Alex yang merasa tidurnya terganggu lantas membukan matanya.

"Ali! Ali okay?," tanya Alex cemas. Dia lantas bangun dari pembaringannya dan melabuhkan dirinya di sebelah Ali. Ali hanya menganggukkan kepalanya dan memeluk Alex erat. Ali menenggelamkan mukanya di dada bidang Alex. *just inform jer ye...Ali ini memang manja dengan semua ahli keluarganya walaupun dia adalah mafia yang paling ditakuti oleh seluruh dunia*

"Ali kenapa ni sayang...macam mana Ali boleh pengsan dekat loteng tu semalam ermm?" tanya Alex lembut. Triplets Lord, Boboiboy, Frey dan Gabriella pula sudah terjaga kerana jeritan Alex sebentar tadi. Mereka semua sudah mengelilingi katil Ali. Ali terdiam dan hanya mengeratkan pelukkannya terhadap Alex.

"Haih...Ali...kenapa ni ermm," tanya Boboiboy pula. Boboiboy mengelus lembut rambut Ali sayang.

"Betul tu sayang..kenapa ni. Cerita dekat kami apa sebenarnya yang terjadi semalam dekat Ali. Boleh kan," pujuk Gabriella lembut. Ali memandang ke arah abang-abang dan kakak kesayangannya. Ali menghembuskan nafasnya berat. Dia mula mahu bercerita namun pelukkannya masih tidak dilepaskan.

"Ali...semalam tak boleh tidur, jadi Ali pergi ke loteng untuk tengok bintang sekejap. Tapi tiba-tiba satu memori Ali dengan seorang perempuan masuk dalam kepala Ali. Ali betul-betul tak boleh tahan rasa sakit tu...jadi sebab tu la Ali pengsan semalam," kata Ali perlahan seperti anak kecil. Mereka terkejut.

"Perempuan?," tanya Gabriella penasaran. Ali hanya menganggukan kepalanya. Mereka memandang antara satu sama lain. Seakan-akan faham mereka mula berkata.

"Okay baiklah macam tu...kami tak kisah kalau Ali nak ingat semula...tapi please jangan sampai kejadian tadi berulang lagi ya? Lain kali, kalau Ali teringat apa-apa lagi terus panggil siap-siap siapa yang ada berdekatan Ali okay?" kata Kaizo. Ali tersenyum dan mengangguk senang.

"Okay Ali bangun lepas tu mandi tau. Kita sarapan," kata Alex. Ali hanya mengikuti arahan kakak dan abangnya. Dia mencapai tualanya dan mula memasuki bilik air untuk menyegarkan badan. Setelah memastikan Ali tidak mendengarkan mereka, mereka mula bersembang serius.

"Aku rasa sudah sampai masanya kita untuk panggil dia kembali. Ali pun dah mula mengingatinya. Aku harap dengan kehadiran dia dapat memulihkan ingatan Ali secara perlahan-lahan," kata Alex.

"Betul tu...aku pun rasa sudah sampai masanya untuk dia kembali semula ke sini," sokong Kevin dan disetujui adik beradiknya.

"Okay baiklah kalau begitu, aku akan menghantar orang untuk menjemput dia kembali," kata Gabriella. Frey yang faham akan itu langsung keluar dan menjalankan kerjanya.

"Aku harap...dengan kembalinya dia, Ali akan mula kembali,"



 Osaka, Jepun....

"Wakatta nichan...I'll be there as soon as possible," kata seorang perempuan. Kemudian, dia meletakkan panggilan itu dan memandang kembali bingkai gambar yang terdapat dipangkuannya dengan sayu.

"I'll be there sayang...Wait for me,"




Kembali di rumah Ali,

Ali kini sedang termenung di tingkap biliknya. Dia masih lagi memikirkan gerangan perempuan yang muncul secara tiba-tiba di fikirannya semalam. Ali menghembuskan nafasnya kasar. Matanya sedikit berair. Dia benar-benar ingin mengetahui tentang perempuan itu. Kerana terlalu larut dalam kesedihannya, Ali tidak menyedari bahawa sedari tadi Kevin berdiri di depan pintu biliknya dan memerhati kelakuannya dengan pandangan sayu. Kevin mendekati Ali dengan perlahan dan memeluk Ali lembut. Ali tersentak kecil. Namun, bau perfurm itu membuat dia menyedari bahawa orang yang sedang memeluknya itu adalah Kevin. Ali hanya berdiam diri.

"Kamu akan ingat nanti Ali...jadi jangan terlalu push diri kau Ali," kata Kevin perlahan.

"Kau kena jaga kesihatan kau. Jangan sakit lagi, sayang. Jangan buat kami rasa macam kami ini tidak berguna kepada kau lagi Ali. Cukuplah..cukuplah kejadian kemalangan kamu tujuh tahun yang lalu itu sahaja Ali...please...please no more like that next time," kata Kevin lagi dengan nada yang menahan sebak. Ali rasa terpukul dengan kata-kata Kevin. Dengan cepat Ali pusing dan memeluk Kevin erat.

"I'm sorry..." lirih Ali perlahan. Ali mendogak melihat Kevin. Namun dia terkejut melihat Kevin sudah pun menangis dalam diam. Ali rasa bersalah sangat. Ya, dia tahu bahawa disebabkan kemalangan yang ditimpa olehnya tujuh tahun yang lalu, ahli keluarganya yang sudah sedia posesif menjadi semakin posesif dengannya. Mana tidaknya, kemalangan yang dia alami dulu menyebakan kaki dan tangannya hamir remuk. Koma setahun dan hilang ingatan! Jadi kak dan abangnya semua betul-betul menjaga dia selepas itu.

"A-abang...ja-janganlah menangis...Ali minta maaf," pujuk Ali sedih. Dia mengelap pipi Kevin dengan tangan yang bergetar hebat lalu dia memeluk leher Kevin erat. Kevin hanya mampu membalas semula pelukkan Ali dengan erat juga tanpa menghentikan tangisannya.

"Jangan sakit lagi Ali...tolonglah...abang minta sangat-sangat...Biar abang yang sakit sebab jaga Ali takpa , tapi Ali tak boleh sakit sayang...Abang betul-betul takut untuk melihat Ali berlumuran darah lagi macam dulu...a-bang be-betul-betul tak boleh tengok Ali macam tu lagi," luah Kevin. Dia kini meluahkan segala perasaannya. Tangisan Ali semakin kuat apabila mendengar pemohonan Kevin yang sayu itu.

"I'm sorry...I'm really really sorry," kata Ali. Mereka terus berlinangan air mata di dalam bilik itu. Alex, Kaizo, Keith, Boboiboy, Gabriella dan Frey yang mendengar perbualan mereka dari pintu bilik Ali juga tak mampu menahan tangisan mereka. Mereka juga faham apa yang dirasai oleh Kevin sebab mereka pun takut untuk melihat Ali sakit macam tujuh tahun yang lalu, rasanya seperti mahu mati sahaja apabila melihat keadaan Ali waktu itu. Sebenarnya mereka juga terkejut mendengar luahan Kevin yang tak pernah lagi mereka dengar sebelum ini kerana Kevin itu terkenal dengan sikapnya yang cool.

"Kami berjanji yang kami akan sentiasa lindungi kau Ali. Tak kira apa pun yang terjadi, kami akan tetap menjadi perisai yang kukuh untukmu, adik kami..."




TBC

UUUHU! KEVIN SI COOL PUN MENANGIS BILA TENGOK KEADAAN ALI MACAM TU...

SAYANG BANGET TUH! HAHAHA!

CONTINUE OR UNPUBLISH?

THANKS FOR READING MY BOOK AGAIN.

RYN,

AUTHOR MOMF.

MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILYWhere stories live. Discover now