HELLO!
LET'S START
Hospital Cyberjaya,
"Yeay!!! Akhirnya! Ali dah boleh balik!," kata Ali dengan girang. Dr Ghazali, Alex, Triplets Lord dan Boboiboy tersenyum senang melihat kegembiraan Ali itu. Boboiboy mendekat ke arah Ali dan mengelus lembut Ali sayang. Ali hanya diam menikmati elusan itu.
"Memang Ali dah boleh balik...tapi ingat You'll still stay at our home okay... at least untill you can walk normally," kata Dr Ghazali tegas. Ali cemberut. Mereka semua tertawa melihat reaksi absurb Ali itu.
"Don't worry our little brother. We all will be there everyday to company you always," kata Kaizo. Namun, Ali masih cemberut. Boboiboy tertawa kecil melihat wajah Ali itu.
"Haih.. Ali-Ali , kamu jangan risaulah..hyung dah panggil Fang untuk balik Malaysia. Dua tiga hari nanti sampailah dia kat sini," kata Boboiboy. Memang dia ada menghubung Fang, adiknya untuk balik ke Malaysia sebelum ini. Kali ini, wajah Ali menjadi bersinar-sinar.
"Yosh!!! Cantikkk! Fang balik! Ada geng untuk buat nakal! Hehehe..." kata Ali girang.
"Hahaha..you're so cute, Ali. Okay! Semuanya dah siap...Jom kita pulang!," kata Alex sambil menggalas beg baju Ali. Ali dengan tingkah lucunya menghulurkan tangannya ke arah Boboiboy tanda mahu didukung. Boboiboy tersenyum manis dan tanpa kata terus mengendong Ali keluar dari hospital. Mereka pulang ke rumah dengan kereta yang dipandu oleh anak buah Triplets Lord.
Di rumah Dr Ghazali,
"Cha...Kita dah sampai," kata Boboiboy. Kemudian dia meletakkan Ali yang digendong olehnya ke atas sofa. Mereka semua masuk ke dalam rumah dan merehatkan diri masing-masing di depan TV. Kali ini, Keyran pun ada sekali. Sedang mereka sedap-sedap berehat dan Ali yang terlelap, tiba-tiba ada bunyi suara seseorang menegur mereka dari tangga rumah.
"Wow...Relax nampak? Itsu tochaku shimashita ka? (bila kalian semua sampai?)." kata seseorang dari tangga. Auto semua orang melihat ke arah tangga. Mereka terkejut melihat orang yang sedang berdiri di tangga itu. Bila masa dia masuk dan macam mana dia masih ada?!
"K-kau!," tergagap-gagap Alex berkata. Orang itu tersenyum manis.
Dengan santai dia menuruni tangga dan mendekati mereka semua yang sudah seperti patung cendana di sofa itu. Dia mendekati Ali dan menghelus lembut pipi itu sayang. Orang lain beku! Mereka sangat terkejut sampai tak tahu nak kata apa! Ali yang rasa tidurnya diganggu terus membuka matanya perlahan. Orang itu menghentikan aktivitinya dan duduk bersila di depan Ali yang masih lagi terbaring di atas sofa.
"Hello my cutie paii! How are you? Daijobudesuka?(okay tak)," tanya orang itu sambil tersenyum penuh. Ali mengosokkan matanya untuk melihat dengan benar wajah orang yang sedang berada di depannya itu. Suara itu sangat tidak asing bagi Ali, jadi dia dengan saksama melihat wajah orang itu. Matanya terbuntang!
"Gabriel-neechan!," jerit Ali. Gabriella, orang yang sedang menatap Ali dengan senyuman hangatnya tertawa kecil melihat wajah terkejut Ali yang tak pernah tak comel! Dia mencubit geram pipi tembam itu.
"Yes I am Gabriel...Nice to meet you again, Cutie Pai," kata Gabriella.
"Hontoni daijobudesuka( kamu betul-betul okay ke)?," tanya Gabriella sambil memandang balutan luka di badan Ali. Sedangkan Ali sudah berkaca-kaca matanya. Tanpa kata lagi, dia menarik Gabriella dan memeluknya erat. Gabriella yang agak terkejut dengan tingkah Ali langsung membalas pelukkan Ali dengan erat jua.
Ali menangis terisak-isak dalam pelukkan Gabriella. Dr.Ghazali, Boboiboy, Alex, Keyran dan Triplets Lord masih lagi tergamam di tempat masing-masing. Mereka masih lagi tak percaya dengan apa yang edang melihat sekarang. Macam mana orang yang sudah lama dikatakan mati boleh ada di sini? Dengan dalam keadaan yang tiada cacat cela walau sedikit pun?
YOU ARE READING
MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILY
Dla nastolatkówAli bin Ghazali. Dia ialah seorang Ejen MATA yang sering dibuli dan dipandang rendah. Namun disebalik itu, dia merupakan insan kesayangan bagi seluruh ahli keluarganya. Dia memiliki sebuah keluarga yang merupakan dari susur galur THE DEMON ASSASINS...