enam puluh

300 61 27
                                    

🦋

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🦋.🦋.🦋


Jaemin mencelik kedua matanya saat jam penggera mula berbunyi . Panjang tangannya mencapai jam tersebut lalu mematikan penggera .

Dia menunduk , kelihatan hyunjin masih tertidur di dalam pelukannya .Terbit senyum kecil di bibirnya .

Wajah di dekatkan , dahi mulus itu di kucup lembut .

" sayang , kau demam ? " tanya jaemin setelah melepaskan ciuman . Dia terus menekapkan kekura tangannya pada dahi hyunjin .

" hmm hmm don't touch me . . . " lemah sahaja nada suaranya sambil menepis tangan yang menganggu .

" Babygirl , kau demam ni . Pergi hospital jom . "

Hyunjin hanya mengumam kecil . Dengan mata yang masih terpejam rapat , dia menarik duvet menutupi seluruh tubuhnya . Tidak larat hendak bangun .

" sayang , hey jangan macam ni ." kata jaemin . Dia menarik semula duvet hingga ke paras pinggang hyunjin .

" saya tak nak pergi hospital . Tolonglah . . . . Biarkan saya macam ni ." Hyunjin tetap berkeras . Dia mula mengiring membelakangi jaemin .

Jaemin mengeluh perlahan . Dia mula bangun menapak keluar dari bilik . Selang beberapa minit , jaemin kembali masuk bersama semangkuk air dan tuala kecil .

Mangkuk berisi air itu di letakkan di atas meja kecil . Tubuh hyunjin di angkat sedikit dan di tempatkan di tengah - tengah katil . Dia membasahkan tuala kecil yang di bawanya tadi lalu di tekapkan pada dahi hyunjin .

Berharap agar demam gadis itu cepat kebah .

" get well soon , sayang ."

Rambut hitam milik hyunjin di elus lembut . Matanya jatuh pada bibir pucat hyunjin . Tubuh di rendahkan sedikit , bibir isterinya di kucup sekilas .

Masa berlalu begitu pantas , jaemin hanya duduk di dalam bilik untuk memerhati hyunjin . Dia membawa fail - fail penting berserta laptop untuk membuat kerjanya .

Dalam masa yang sama , dia menunggu hyunjin terjaga . Dari pagi hingga ke malam , sedikit pun hyunjin langsung tidak bangkit dari tidur .

Tubuh di regangkan akibat menghadap laptop terlalu lama , bahunya menjadi sakit . Dia melihat jam . Waktu sudah menunjukkan pukul 10;30 minit malam .

Hyunjin yang masih baring di atas katil itu di pandang . Jaemin membiarkan meja itu berselerak dengan fail kerjanya dan mula bangun menghampiri katil .

Dia melabuhkan punggungnya di tepi katil . Tangan hyunjin di ambil . Masih hangat menandakan demam masih belum kebah .

" sayang . . . "

" lepas kau bangun , aku minta sangat jangan sakit lagi . . ."

" aku tak sanggup tengok kau macam ni ."

" please bangun ? "

" dah sehari suntuk , kau tidur ."

telapak tangan hyunjin di kucup lembut olehnya sebelum di tekapkan pada pipi . Dia menggeselkan pipinya seakan - akan hyunjin sedang membelai pipinya .

" baru sakit macam ni , tapi aku dah rasa macam nak gila ."

" macam mana kalau kau tak ada nanti ? Aku rasa aku betul-betul jadi gila ."

🦋.🦋.🦋

🥺

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🥺

Addicted : His ButterfliesWhere stories live. Discover now