enam puluh satu

314 68 24
                                    

🦋

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🦋.🦋.🦋

Kain basah yang sedikit kering di larikan dari dahinya . Hyunjin berkerut , kepalanya masih lagi terasa pening itu di picit lembut .

Mata di pejam , cuba untuk mengingati perkara yang telah berlaku . Sebuah keluhan berat di lepaskan .

Memori di mana minhee meluahkan perasaan padanya kembali terimbas di minda . Dia langsung tidak menyangka minhee menyimpan perasaan terhadapnya .

Mata di celik semula . Perlahan - lahan dia cuba untuk bangkit . Tubuhnya masih terasa lemah tidak bermaya .

Belum sempat dia memulas tombol pintu , pintu terlebih dahulu di buka oleh seseorang dari luar . Terpaksa hyunjin mengundur ke belakang mengelak daripada terhantuk pintu 

" sayang , k-kau dah bangun ? "

Hyunjin tidak menjawab pertanyaan jaemin sebaliknya dia cuba untuk menepis tangan lelaki itu dari memegang bahunya .

" tepi , saya nak lalu ."

" Kau nak pergi mana ? Sini aku tolong ."

Sekali lagi jaemin cuba untuk memaut bahu hyunjin dan sekali lagi di tepis oleh gadis itu .

" bilik saya . Tak apa , saya boleh pergi sendiri ."

Jaemin menghembus nafas panjang . Lengan hyunjin di tahan .

" sayang , kenapa nak pindah bilik sebelah ? Bilik kita kan ada . lagipun , kau dah lama tak tidur dengan aku ."

" saya tak nak tidur dengan awak ."

" Na hyunjin . Dengar cakap aku please ? Kau tak sihat sepenuhnya lagi ."

Hyunjin ketawa kecil . Sinis .

" buat apa saya kena dengar cakap awak , benjamin ? "

Terkedu jaemin saat hyunjin memanggilnya dengan nama itu . Nama yang dia gunakan sebagai leader mafia .

Jadi betullah apa yang minhee sampaikan pada malam itu ? Hyunjin telah mengetahui segalanya .

Tapi siapa yang bagitahu hyunjin ?

" c-ceraikan saya , jaemin ."

Jaemin tersentak . Wajah pucat hyunjin memenuhi ruangan penglihatannya . Cuba di cari sebarang reaksi dari wajah itu , namun apa yang dia temukan hanya riak kosong .

Kosong seolah - olah tidak merasakan apa - apa .

" sayang , kau bergurau kan ? Kalau kau tengah bergurau , sorry aku tak jumpa mana lawaknya ."

Jaemin meletuskan ketawa yang di buat - buat . Tetapi melihat hyunjin yang masih menatapnya , dia segera berhenti .

" saya tak buat lawak . lepaskanlah saya , jaemin ."

Jaemin berkedip beberapa kali , dia meraup wajahnya . Kedua tangan hyunjin di capai , di genggam dengan kemas .

" sayang , bagitahu aku . Apa salah aku sampai kau minta lepas ? Ya , aku tahu aku tipu kau . Kau nak suruh aku tinggalkan dunia mafia ? Okay aku buat ! Kau nak bukti ? Kau boleh ikut aku jumpa appa ."

" tak , jaem . "

" habistu apa ? Tell me ."

Hyunjin merenung dalam anak mata lelaki itu . Pegangan tangan di rungkaikan olehnya .

" hati awak bukan milik saya ."

Setelah itu , jaemin terus mendiamkan diri .

" jadi , ceraikan saya ."

🦋.🦋.🦋

betul ni tak nak maafkan jaemin ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

betul ni tak nak maafkan jaemin ?

Addicted : His ButterfliesWhere stories live. Discover now