enam puluh enam

334 67 36
                                    

🦋

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🦋.🦋.🦋

Jeno yang baru sahaja keluar dari ruangan pejabatnya itu memandang jaemin . Setelah sebulan tidak datang ke pejabat , hari ini baru lah kelibat lelaki itu kelihatan .

Tanpa berlengah , dia terus maju mendapatkan jaemin . Dia berhenti di hadapan lelaki itu menghalang langkah jaemin .

" ada apa jeno ? kalau appa suruh balik , aku tak nak balik . Aku dah buat keputusan , aku nak keluar dari dunia tu ." Kata jaemin dengan nada yang malas .

Seminggu yang lepas , dia pergi ke rumah Tuan Na untuk memberitahu tentang keputusannya . Kerana keputusannya yang mendadak , perbalahan besar berlaku .

" hyunjin .  . "

Mendengar nama itu terpacul dari mulut jeno , dia terus memandang tepat ke dalam mata lelaki itu .

" kenapa dengan dia ? A-ada apa - apa yang jadi ke ? A-atau dia dah sedar ? "

Kedua bahu jeno di pegang jaemin . Jika hyunjin sedar , dia lah orang yang paling bahagia .

Senyum lebar yang terlakar tadi kini perlahan memudar saat jeno menggelengkan kepalanya . Sejujurnya , dia mengharapkan keajaiban .

Tangannya di jatuhkan semula . Jaemin menunduk , keluhan di lepaskan .

Manakala jeno berasa kasihan pada lelaki itu . Tubuhnya sedikit susut , pipi juga terlihat sedikit cengkung . Rambutnya di biarkan panjang tanpa di potong .

" kau nak lawat dia tak ? "

Jaemin tersenyum tipis .

" tak apa lah . Yoona tak bagi aku jumpa dia ."

" aku boleh tolong ."

Raut wajah jaemin mula berubah . Jeno sekadar menganggukkan kepala bila jaemin merenungnya tanpa berkelip .

" thanks , jeno ."

" sama - sama . By the way , rachel cari kau ."

Jaemin berdecit . Perempuan ni , takkan tak faham lagi ?

" erm sudah lah , aku nak masuk dulu ."

Baru melangkah beberapa tapak ke depan , jaemin berpaling semula .

" Minhee mana ? "

" tak tahu ."

Picagari di masukkan semula ke dalam poket seluar . Setiap hujung minggu minhee datang melawat hyunjin untuk memasukkan cecair melumpuhkan ingatan seseorang pada gadis itu melalui picagari .

Dia mengusap rambut hyunjin lembut . Bandage sudah pun di buka pagi tadi .

" Cik Hyunjin , awak jangan risau .  . "

" lepasni , awak akan lupa semua tentang dia .  .  . "

Minhee menguntum senyum manis . Walaupun hyunjin tidak membalas , tetapi dia tahu hyunjin mendengar segalanya . Termasuk luahan perasaannya setiap kali dia melawat hyunjin .

" saya akan bahagiakan awak , hyunjin - ah ."

" saya akan bawa awak jauh dari semua orang .  .  . "

" Tapi sebelum buat semua tu , saya kena buat awak lupakan dia dulu .  .  . "

Minhee menongkat dagu sambil merenung hyunjin . Tidak lama selepas itu , senyum sinis terlakar pada bibirnya .

" Cik Hyunjin , apa awak dah buat dengan saya ni hm ? "

" saya sukakan awak tapi awak sukakan dia .  .  . "

" saya kena hapuskan dia dulu ke ? "

Minhee ketawa kecil .

" tak perlulah kot . Awak pun dah lupakan dia nanti ."

" ingat saya je tahu ? Jangan ingat lelaki lain ."

🦋.🦋.🦋

haaaaaa korang suka minhee kan ? Nah ambik 😂🖐️

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

haaaaaa korang suka minhee kan ?
Nah ambik 😂🖐️

Addicted : His ButterfliesWhere stories live. Discover now