SM ||| 31 H•S

445 13 4
                                    

Yahoo!

Zafran hanya menggelengkan kepala tatkala mendengar jeritan kegembiraan dari Danny.
Aisyah pula tersenyum dengan telatah Danny.

"Memang sepadan lah nama sama dengan Hadly. Perangai pun sama macam bapak dia!" Ujar Amran.

Danny memandang tajam ke arah Amran.

"Baik sikit mulut uncle Amran eh! Perangai Danny macam daddy Zafran ok! Hansem macam daddy Zafran juga full stop!" Jerit Danny.

"Elleh Danny tu..." Danny terus menekup mulut Amran agar tidak meneruskan percakapannya.

Berlakulah pergelutan di dalam kereta di antara Danny dan Amran.

Zafran memicit pelipisnya.
Dia terus sahaja menarik Danny dan duduk di pangkuannya.

"Kalau daddy kan Danny, dah lama daddy pukul uncle Amran sampai tidur di hospital." Kata Zafran sambil tertawa.

Danny turut tertawa.

Aisyah yang mendengar kata-bait suaminya terus memukul lengan Zafran. Ajaran sesat betul,adakah patut suruh pukul Amran.

"Auch! Sakit lah mama." Keluh Zafran.
"Abang jangan nak ajar Danny yang bukan-bukan." Marah Aisyah.

"Alah tak pe mama, Danny bukan nak betul-betul pun. Danny nak pukul manja-manja je." Tutur Danny.

"Dengar tu mama?" Soal Zafran ingin mengusik.

Aisyah mencebik.

"Ye, dengar daddy!" Balas Aisyah dan mencubit kuat pipi suaminya.

"Sakit lah mama!" Ujar Zafran.

ARGHH!

Jeritan itu membuatkan Zafran dan Aisyah terdiam.

Zafri pula cepat-cepat mengawal kembali kereta agar tidak kemalangan.

"Kau asal bodoh?" Soal Zafri.
"Aku single! Aku juga inginkan pasangan. Boleh panggil isteriku mommy and isteriku panggil aku daddy." Jerit Amran.

"Lek ah, mana tau jodoh kau tu masih sesat. Kot-kot dalam alam barzakh ke." Ujar Zafri.

"Babi Zafri babi!" Jerit Amran.
"Jangan menjerit hanat!" Marah Zafran.

Danny ke seat hadapan dan duduk di pangkuan Amran, dia memeluk Amran.

"Tak pe uncle Amran, nanti datang lah tu jodoh uncle. Mana tahu jodoh uncle tengaj jaga jodoh orang. Doa yang baik-baik ok, tak pe Danny ada. Danny, uncle Zafri pun single." Pujuk Danny.

Amran memeluk Danny, ada juga gunanya budak ni. Memang betul kata Danny, perangainya ikut Zafran Iman bukan ikut Hadly Xavier. Alhamdulillah bersyukur je hadrat ilahi.

Hadly Danny tidak segila Hadly Xavier.

"Hoi hoi hoi! Nak mengumpat tu ingat-ingat sikit. Aku belum mati, author bagi aku balik pergi Italy je pun."
"Diam kau Xavier, watak kau belum masuk."

Fullstop Xavier and Amran!

Ok Zafran marah. Go back to the story sorry ganggu kerja author.

Aisyah menekup mulutnya.
"Sayang? Are you okey?" Soal Zafran.

Aisyah menggeleng laju.

"Zafri, berhenti dekat tepi lebuhraya. Aisyah nak muntah ni." Kata Zafran.

Zafri hanya sekadar mengangguk dan menghentikan kereta vellfire hitam di tepi lebuhraya.

Terbuka sahaja pintu kereta itu, Aisyah membuangkan segala isi perutnya. Zafran pula mengurut perlahan belakang Aisyah.

SUAMIKU MAFIAWhere stories live. Discover now