SM ||| PROLOGUE H•S

2.7K 55 3
                                    


"Mama! Tengok abang tu!" Jerit Hani dan Nysa silih berganti.
"Kenapa ni jerit-jerit?" Soal Aisyah dengan nada lemah lembutnya.

"Mama! Abang stole my teady bear!" Jerit Hani.
Aisyah memandang Hayder.
"Ya, mama! Abang ambil teady bear kakak juga!" Jerit Nysa pula.
"Hayder! Give it back." Arah Aisyah kepada Hayder.
"Mana ada abang ambil, abang pinjam je." Seloroh Hayder. Aisyah menggelengkan kepala, ada-ada sahaja idea budak seorang ini nak usik adik dan kakak dia.

Kedengaran bunyi kereta masuk ke dal pekarangan rumah.
"Assalamualaikum!" Jerit Zafran sambil membuka pintu rumah.
"Daddy!" Jerit Nysa dan Hani serentak dan silih-berganti.
"Hye my princess!" Balas Zafran dan mencium pipi Nysa dan Hani.
"Daddy, daddy. Daddy nak tau tak? Tadikan abang stole my teady bear." Luah Hani.
"Haah daddy, abang pun curi teady bear Nysa." Luah Nysa kepada Zafran.
Zafran tersenyum, hilang sekejap penat lelahnya bila melihat telatah anak-anak perempuannya.

"Ye, nanti kita buli abang eh." Kata Zafran,Nysa dan Hani mengangguk.
"Hai abang." Tegur Aisyah sambil tersenyum.
Zafran mendongak melihat wajah Aisyah, Zafran mengukir senyuman yang manis. Dia terus berdiri.
"Hai darling." Balas Zafran dan terus mencium dahi Aisyah.

"Abang dah makan? Kalau belum jom lah kita makan, abang gi naik atas mandi lepas tu turun kita makan ok." Zafran tersenyum manis dan mengangguk.
"Err, mana Hayder?" Soal Zafran.
"Tu." Kata Aisyah sambil memuncungkan mulutnya tersentak dengan itu Zafran terus mencium bibir munggil Aisyah dan terus berjalan ke arah Hayder.

"Eh daddy!" Jerit Hayder.
"Ye my prince!" Balas Zafran.

"Abang, pergi lah mandi. Lepas mandi kita makan sama-sama ok. Sayang tunggu abang dekat sini tau." Kata Aisyah dengan lembut.

"Ok sayang." Balas Zafran dan melangkah naik ke atas.
"Daddy, kami nak ikut!" Jerit Nysa dan Hani serentak.

"Ehh tak payah! Daddy nak gi mandi tu, kamu dua duduk sini. Tunggu daddy habis mandi, lepas tu kita makan sama-sama." Terjah Aisyah dengan tegas.
Hani dan Nysa hanya akur.

Zafran tersenyum bahagia alahai keluargaku.

Hani dan Nysa seorang budak yang mendengar cakap. Hani seorang yang ceria, murah senyum dan berkulit putih. Hidungnya tidak mancung seperti Aisyah dan matanya sepet seperti Zafran, umurnya pun sudah mencecah lima tahun.

Nysa pula merupakan anak angkat mereka berdua, dia kehilangan ibu dan bapanya semasa usia Nysa bayi dan dia juga tidak kurang hebatnya sama-sama cantik, putih dan bulu mata melentik, sifatnya seperti Aisyah dan umurnya telah mencecah lapan tahun.

Hayder pula seorang budak yang suka mengacau, kalau dia tiada memang senyap rumah, sebab tiada siapa yang kacau budak dua tu. Hayder ni kembar kepada Hani dan dia mempunyai hidung tidak mancung dan mata yang sepet juga kulit yang putih.

"Hani, Nysa, Hayder! Meh makan sayang. Mama dah siap masak ni." Panggil Aisyah.
Mereka yang mendengar namanya di panggil terus berlari ke arah Aisyah.

Aisyah hanya menggelengkan kepalanya.

"Mama naik atas kejap, nak panggil Daddy,tunggu tau!" Kata Aisyah. Mereka hanya mengangguk.

Apabila Aisyah sampai sahaja di bilik mereka, dia terlihat Zafran sedang membuka segala baju kotnya.l

"Abang, jom turun makan. Sayang dah siap masak anak-anak pun dah tunggu tu." Kata Aisyah, Zafran mengangguk dan melangkah keluar dari bilik.

"Sayang..." Panggil Zafran.
"Ye?" Soal Aisyah.
"I love you that's it." Balas Zafran dan mencium bibir Aisyah.
"I love you more." Kata Aisyah dan membalas ciuman tersebut.
"Sayang, please jangan goda abang. Nanti tak turun makan kita ni." Kata Zafran dengan senyuman nakal.

SUAMIKU MAFIAWhere stories live. Discover now