SM ||| 14 H•S

603 16 0
                                    

Aisyah  mencari kelibat Zafran.Ke mana dia pergi ni? Selalunya ada je duduk depan tv,main game dengan budak dua ekor tu.

Siap jerit-jerit lagi.

Aisyah melangkah ke arah dapur. Dia melihat Riby yang sedang mencuci pinggan.

"Hai Riby." Tegur Aisyah dengan melemparkan senyuman yang manis.
"Ehh, hai Cik muda. Buat ape kat sini?" Soal Riby dan membalas senyuman Aisyah.

"Err, ada nampak Encik Zafran tak? Saya tak nampak pula dia, selalunya ada je duduk depan tv main game dengan Encik Zafri dan Encik Amran." soal Aisyah pelik.

"Ohh, Encik Muda, Tuan muda dan Encik Amran ada di kolam renang. Encik muda kata, kalau cik muda cari dia, pergi sahaja di kolam renang." Balas Riby sambil menunding jari ke arah kolam renang.

Aisyah tersenyum dan mengangguk.

"Terima kasih."
"Sama-sama."

Aisyah meninggalkan Riby. Dia pergi ke arah kolam renang yang di maksudkan. Memang betul, mereka bertiga sedang berenang di kolam.

"Ehh, Aisyah. Meh lah berenang sekali dengan kitaorang." Kata Amran dengan iringan senyuman.

Aisyah menggeleng, tanda tidak mahu.

"Tak pe lah, korang enjoy je lah berenang, saya nak enjoy view ni." Balas Aisyah dan terus duduk di satu kerusi yang sudah di sediakan untuk orang bersantai.

Zafran yang melihat Aisyah, terus keluar dari kolam renang dan melangkah ke arah isterinya. Di tenung lama Aisyah.

Aisyah membalas renungan suaminya.
Wow you look so sexy lah abang. Tapi lama kelamaan renungan dia ni, lain macam. Macam renungan menggatal.

"Awak! Jangan lah tenung saya macam tu!" Marah Aisyah.
Zafran tertawa.
"Sayang cantiklah." puji Zafran dengan sisa ketawanya.

Aisyah mencebik.

Secara mengejut Zafran menarik Aisyah ke kolam.

Apabila mereka hampir dengan kolam, Zafran terlebih dahulu masuk ke dalam kolam. Baru sahaja dia hendak menarik Aisyah, Aisyah menolak. Dia menggelengkan kepala.

"Taknak! Saya taknak masuk kolam, biarlah saya duduk sini." Aisyah menggeleng kepalanya.
"Sure? Taknak masuk?" Duga Zafran sambil mengangkat keningnya.

"Taknak!" Jerit Aisyah.

Zafran ketawa dan di tariknya hidung isterinya.

"Habis sudah? Habis?" Soal Amran secara tiba-tiba.

Aisyah berkerut dahi, apa yang habis?

"Ape yang habis bijak?" Soal Zafran dengan kerutan di dahi.
"Drama korang yang acah-acah sweet tu." Sindir Amran.
"Elleh cemburu!" Balas Zafran sambil melemparkan air ke muka Amran.

Amran membalas dengan melontar air kepada Zafran.

Mereka berdua bergelut di dalam air.

Kadang-kadang Zafran merendamkan Amran di dalam air. Kadang-kadang Amran merendam Zafran dalam air.

Aisyah sendiri tidak taktahu, siapa yang mati terlebih dahulu.

Zafri yang dari tadi hanya menikmati mandiannya hanya memerhati, tidak masuk campur dalam pergelutan yang dasyat.

Zafri datang menghampiri Aisyah.

"Aisyah ok?" Soal Zafri sambil mengeringkan rambutnya.

Aisyah tersenyum dan mengangguk mengangguk.

"Ok je. Kenapa?" Soal Aisyah pelik.

Zafri hanya menggeleng dan tersenyum.

"Aisyah ok ke dengan Zafran?" Soalnya.
"Ok je." Jawab Aisyah dengan tersenyum.
"Dia layan Aisyah ok jugakan." Kata Zafri.
"Yup." Jawab ringkas Aisyah.

SUAMIKU MAFIAWhere stories live. Discover now