SM ||| 42 H•S

501 14 0
                                    

Beberapa bulan kemudian...

"Aisyah careful boleh tak?! Awak tu tengah sarat mengandung." Jerit Stella dari ruang tamu. Dia sedikit risau apabila melihat Aisyah membawa dulang je ruang tamu.

Aisyah tersenyum.

"Alah bawa dulang je pun, bukan berat sangat." Balas Aisyah dengan sengihan.

"Tapi kalau jatuh macam mana?" Marah Xavier pula.
"Ish korang dua ni kan, suka sangat membebel tahu!" Rungut Aisyah.

Stella menggelengkan kepalanya. Aisyah ni semenjak kandungannya 9 bulan dia semakin aktif.

"Aisyah dah pergi hospital ke check jantina anak korang?" Soal William.
Aisyah mengangguk.

"Dah, anak kitaorang kembar lelaki dan perempuan."

"What kembar?!" Jerit Zafri.
"Haah."

Aisyah tersenyum melihat reaksi masing-masing. Jikalau Zafran ada, pasti dia berasa sangat gembira kerana anaknya kembar lelaki dan perempuan.

"Amran, Zafri esok kita kena pergi pejabat, sebab nanti client nak datang ke pejabat. Dia menentukan sama ada kita dapat atau tidak projek tu." Sampuk Kylo.

Mereka mengangguk faham.

"So esok Aisyah nak ikut?" Soal Amran.

Aisyah menggeleng.

"Malas nak jalan, kalau korang nak bawa Nysa and Danny jalan boleh je." Balas Aisyah.

°

°

°

°

°

"Zafri kau rasa client kita ni dari mana?" Soal Amran.
"Kau ni main rasa-rasa lagi, kau tahu tak aku tengah berdebar ni." Ujar Zafri dan memperbetulkan tali lehernya.

Amran tergelak melihat reaksi Zafri.

"Chill lah bro, client je kot." sakat Amran.
"Kepala aki kau! Client ni bukan sebarang client tahu tak?! Dia menentukan sama ada kita dapat atau tidak projek ni." Marah Zafri.

Evan dan Edric hanya mampu menggelengkan kepala melihat dua kerenah sahabat itu.

Kylo dan Leo merempuh pintu pejabat Zafri.
"Wey kau rempuh pintu bilik si Zafran ni, kalau dia ada pasti dia maki hamun engkau." seloroh Amran.

"Korang pasti takkan percaya." Ucap Leo dengan tercungap-cungap.
"Ape siak?" Marah Zafri.

"Hah dia datang dia datang." Kata Kylo dan berlari masuk ke dalam bilik,dia duduk di sofa.

Lelaki itu melangkah masuk ke dalam bilik tersebut dengan pakaian coat hitam, tie merah dan rambut style macho. Melangkah penuh bergaya dan berkarisma.

Dia mengetuk pintu tersebut.

"May i ?" Soalnya.

Semua orang di dalam bilik itu tergamam.
Seperti tidak percaya dengan apa yang di pandang. Amran yang baru sahaja ingin mendail nombor Aisyah di halang oleh Zafri.

"Zafran..." Itu yang muncul di mulut Zafri.
"Who? By the way my name  Uwais." Ujar lelaki itu.

Zafri menggeleng laju.

"Sila masuk encik Uwais." Pelawa Zafri dalam keadaan awkward.

"Rasa-rasanya lah syarikat ni layak ke dapat kelulusan untuk mendapatkan projek tu?" Duga Uwais.

SUAMIKU MAFIAWhere stories live. Discover now