SM ||| 28 H•S

437 14 1
                                    

Humayra duduk termenung di luar rumah keluarga Zafran. Fikirannya ligat memikir nasib suaminya yang telah di bunuh secara kejam oleh Zafran.

Ada terdetik perasaan kesian, namun bila dia berfikir kembali. Dia berasa lega kerana dia telah keluar dari dunia yang seksa seperti neraka itu.

Apabila dia mendengar pengakuan daripada Kylo bahawa dia mencintai dirinya. Dia berasa ragu-ragu untuk menerima. Bukan kerana tidak suka atau benci, tapi kerana trauma. Jikalau dia akan melalui benda yang sama seperti mana dia lalui selama dia bersama arwah suaminya Dean.

Lamumannya terhenti, apabila Kylo duduk di sebelahnya sambil memandang tajam ke arah wajah Humayra.

"Kenapa awak tengok saya macam tu?" Soal Humayra pelik.

Kylo tersenyum dan menggeleng.

"Kau nak tahu sesuatu pasal aku tak?" Kata Kylo.
Humayra mengangguk.

"Aku bukan jenis lelaki yang senang jatuh cinta. Aku tidak mudah membuka hatiku untuk seseorang, tapi bila aku terlanggar kau tu. Hati lelaki aku seperti di ketuk. Walaupun perkenalan kita tidak lah sebaik mana. Tapi jujur, aku sudah jatuh cinta dengan kau. Tapi aku ego, lagi-lagi aku tahu kau sudah bersuami. Hati aku bertambah hancur."

Humayra hanya diam.

"Aku hanya doakan kau berbahagia dengan suami kau. Dan sebab kau juga, aku terdetik ingin masuk islam. Maafkan aku kerana lambat menyelamatkan kau. Dan terima kasih, kerana kau aku terdetik ingin memeluk islam." Sambung Kylo.

Humayra tersenyum.

"Thank you sebab sudi selamatkan saya. Saya ingat awak jenis lelaki yang sama macan suami saya. Rupanya awak lain." Ujar Humayra.

Kylo hanya tersenyum.

Dia memusingkan badannya dan menghadap tubuh Humayra.

"Humayra, sudikah kau menjadi isteriku dan menjadi ibu kepada bakal anak-anak kita?" Soal Kylo.

Humayra tersenyum dan mengangguk lemah.

"William, sudikah kau menjadi isteriku dan menjadi ibu kepada bakal anak-anak kita?" Kata Amran kepada William.

William mengangguk laju dan melompat-lompat gembira.

"Anak haram!" jerit Kylo.

William dan Amran tertawa.
"Member sorang dah nak nikah! Kita bila lagi?" Sindir Amran.

"Jom kita kahwin." Ujar William.
"Siyes lah?"

William mengangguk.

"Gay! William gay!" jerit Amran dan berlari meninggalkan William.
"Anak haram! Aku tak gay siut!" Jerit William dan mengejar Amran masuk ke dalam rumah.

°

°

°

°

°
"Sayang tengok tak apa yang abang tengok?" Soal Zafran kepada Aisyah.

Dia nampak dengan jelas sekali apa yang Kylo dan Humayra sedang lakukan dan dia pasti Kylo melamar Humayra di taman itu. Dia teringat apabila Kylo datang kepadanya dan meluah hasrat ingin berkahwin dengan Humayra.

Zafran yang sedang tekun membuat kerjanya. Kylo berdiri di depan bilik kerjanya.

"Err Zafran..." Panggil Kylo.
Zafran menoleh ke arah Kylo.
"Asal?"

SUAMIKU MAFIAWhere stories live. Discover now