Special Chapter I

823 18 1
                                    

"Atok!" Jerit Hayder.
"Cucu-cucu atok." Kata Tuan Zickry dan memeluk cucu-cucunya.

"Assalamualaikum mommy and daddy." Ucap Aisyah sbil tersenyum manis.
"Waalaikummussalam, Aisyah jemput masuk nak. Mana Zafran?" Soal Tuan Zickry.

"Tu, katanya tunggu Zafri." Balas Aisyah dengan iringan senyuman.
"Atok! Atok, jom pergi mandi kolam jom!" Ajak Hayder dan Hani silih berganti.

"Okok, ye lah Aisyah. Daddy nak pergi temankan anak-anak kamu pergi mandi kolam dulu okey?" Ujar Tuan Zickry dan menggenggam erat tangan si kembar kecil itu.

Aisyah hanya tersenyum.

"Jangan nakal-nakal abang, kakak dan adik." Pesan Aisyah.
"Baik mama!" Balas mereka bertiga serentak.
Kemudian, mereka berjalan bersama-sama ke arah kolam renang di belakang rumah milik Tuan Zickry.

Aisyah hanya tersenyum melihat keakraban antara anak-anaknya dan bapa mentuanya.

Zafran berjalan ke arah isterinya yang dari tadi tersenyum melihat telatah anak-anaknya.

"Sayang, buat apa berdiri lama-lama dekat sini?" Soal Zafran dan merangkul pinggang langsing Aisyah.

"Takde tengok kerenah anak-anak kita tu hah." Balas Aisyah, senyuman di bibirnya belum lagi hilang.
"Nak tambah lagi ke sayang?" Soal Zafran dengan nada mengusik.
Aisyah memukul dada sasa Zafran.
"Mengada, dah sayang nak masuk. Nak bantu mommy dekat dalam." Rungut Aisyah.

Zafran memukul punggung Aisyah sambil tersenyum nakal.
"Pervent !" Marah Aisyah.
"Rawrr, you look sexy mama when you angry." Usik Zafran dan tertawa melihat wajah cemberut Aisyah.

Aisyah hanya mampu menggeleng kepala dengan kenakalan suaminya. Geram!

"Eh Aisyah." Sapa Puan Laila.
"Mommy! Aisyah rindu mommy lah." Luah Aisyah dan memeluk Puan Laila.
"Mommy pun rindu Aisyah."

"Mana cucu-cucu mommy?" Soal Puan Laila.
"Dekat belakang tengah mandi kolam dengan daddy." Balas Aisyah.

"Ni yang nak di angkat ke belakang kah mommy?" Soal Aisyah.
"Haah angkatlah, kejap lagi Zafri dan anak-anaknya nak datang tu." Ujar Puan Laila.

Aisyah hanya tersenyum.

Dia mengangkat dulang yang terisi air kopi dan biskut.

"Mama, tengok abang dekat mana." Jerit Hayder dan melompat-lompat di dalam kolam.

Aisyah tersenyum, dia berjalan dan meletakkan dulang tersebut di atas meja yang di sediakan di ruang bersantai.

"Hati-hati abang, kakak dan adik." Pesan Aisyah dengan lembut.

Aisyah duduk di kerusi berehat.

Tuan Zickry datang dan melabuh punggung di hadapan Aisyah, di ikuti Puan Laila.

Mata mereka hanya tertumpu ke arah kanak-kanak yang berseronok bermain air.

"Mama Aisyah! Atok nenek!" Jerit kanak-kanak perempuan.

"Eh Zahirah dan Zalfirah lah." Ujar Aisyah.
"Kami pun nak mandi kolam." Rungut Zalfirah kepada Zafri sambil menarik-narik baju Zafri.

Zafri tersenyum manis.

"Kalau nak mandi kolam, pergi tukar baju dulu." Pujuk Zafri.

Anak-anaknya mengangguk dan berlari masuk.

"Love pergi tukarkan dulu baju anak-anak tu." Kata Zafri dengan lembut.
Humayra hanya tersenyum dan mengangguk.

"Bro!" Jerit Zafri.
"Yow." Balas Zafran dan menyalam abang sulungnya.

SUAMIKU MAFIAWhere stories live. Discover now