SM ||| 15 H•S

670 16 0
                                    

"Wehh Zafri, kau single ke?" Zafri mengerutkan dahinya. Soalan apa ni bro?
"Haah asal?" Soal Zafri kembali.
Amran tertawa.

"Kau asal gila? Ketawa sendiri?" Soal Zafri lagi. Pelik budak Amran ni, tiba-tiba ketawa. Lawak ke aku kata aku single?

"Mesti kau tak laku ann, sebab tu kau single, ke kau gay? Sebab tu kau taknak terima perempuan." Sindir Amran dan menyambung ketawanya.

"Bodoh Amran! Aku tak gay sial! Aku masih waras. Aku masih ada nafsu dengan perempuan, and one more thing eh, aku ni laku, tapi aku je jual mahal." Zafri tersenyum bangga.

"Ke sebenarnya kau yang gay ni Amran?" Duga Zafri.
"Agak-agak lah bodoh!" Marah Amran.

"Amran gay, Amran gay Amran gay!" Jerit Zafri.

Amran mencebik.

"Ye aku gay asal? Aku dah lama suka kau, dah lama aku perhatikan kau. Sebab tu aku taknak terime perempuan sebab aku suka kau." Kata Amran dan cuba mendekatkan diri ke arah Zafri.

"Bodoh! Tak yah sial!" Jeritt Zafri.

Zafran dan Aisyah yang kebetulan lalu di situ, berasa terkejut kerana terdengar suara Zafri menjerit.

Zafri yang melihat Zafran dan Aisyah yang turun dari tingkat atas terus sahaja berlari ke arah mereka berdua.

"Hah tu pergi lah taste si Zafran." kata Zafri.

Berkerut dahi Zafran, tiba-tiba sahaja dirinya di seru.

"Asal pula tiba-tiba aku ni?"Soal Zafran.
Zafri menyorok di belakang Aisyah dan Zafran.
" Amran nak taste kau." Kata Zafri dengan jujur.
Aisyah sudah mula ketawa.

"Apa ni?" Soal Zafran.

"Aku nak taste kau lah Zafran." ujar Amran dengan sedikit menggoda. Amran memegang tangan Zafran.

Tersentak dengan itu, Zafran menarik tangannya.

"Kau bodoh ke? Aku tak gay hawau! Lagipun aku ada Aisyah! Tak macam kau single sampai ke tua." Sindir Zafran.

Fuhh pedas siak! Menangis si Amran di buatnya.

"Weii! Main kasar doh kau ni!" Kata Amran sambil memegang dadanya.

"Ada yang sakit tapi bukan hati." Ujar Zafri.
"Mental aman ngak?" Duga Zafran.

Amran menggelengkan kepalanya. Sakit siut Zafran singleshaming. Mentang-mentang dah ada bantal peluk, terus sombong.

"Sayang jom makan, lepas tu kita tidur ok. Esok nak gerak awal pulang Malaysia." ajak Zafran dan menarik Aisyah menuju ke dapur.

Seusai makan sahaja makan, Aisyah terlebih dahulu naik ke atas.

Kemudian, Zafran naik ke atas dia menuju ke bilik pakaian dan menukar baju.

Dia bersiap-siap seperti ingin jalan ke suatu tempat. Aisyah berasa pelik, kemana pula encik suami kita ni nak pergi? Kata tadi nak tidur. Suruh tidur awal, sebab esok nak balik Malaysia lah. Kali ni dia pula nak bersiap entah nak pergi mana.
Aisyah yang memerhati gerak-geri suaminya terus sahaja menegur.

"Abang nak pergi mana?" Soal Aisyah.
"Abang ada kerja sayang. Ada satu budak kitaorang bocorkan maklumat. So kitaorang nak settle manusia tu." balas Zafran sambil mencium dahi Aisyah.

"Nak ikut." rengek Aisyah.
"Are you sure nak ikut?" Soal Zafran.

Aisyah mengangguk.

"Kalau macam tu, pergi bersiap. Abang tunggu." Arah Zafran dengan lembut.
Aisyah hanya mengangguk dan terus bersiap.
"Aisyah ikut?" Soal Zafri.
Zafran hanya mengangguk.

SUAMIKU MAFIAWhere stories live. Discover now