SM ||| 35 H•S

494 14 2
                                    

"Zafran..."

Zafran menoleh ke arah suara tersebut, kemudian dia tersenyum.

"Ye?"
"Apa khabar mommy dan daddy kamu?" Soal Puan Arifah.
"Sihat je nek."

"Mesti daddy kamu masih terasa hati dengan nenek kan." Ujar Puan Arifah dengan nada yang sayu.

Zafran tersenyum, dia meraih bahu neneknya.
"Tak lah, Zaf dah tanya. Daddy kata daddy dah lama maafkan nenek. Cuma dia tak perkesempatan sahaja, nanti settle sahaja masalah kitaorang dekat luar negara. Daddy ingat nak balik sini. Daddy just want to make sure all of this is settle, so nenek jangan risaulah." Pujuk Zafran.

"Nenek tahu kamu boleh lalui semua ni, nenek tahu kamu boleh jadi seorang ketua yang bagus, jadi lepas masalah settle kamu masih nak stay dalam dunia mafia?" Soal Puan Arifah, dia tahu bukan senang dalam dunia mafia ni. Di kelilingi musuh, keluarga pun terancam.

Zafran menggeleng.

"Zafran nak berhenti. Zafran nak fokus dengan syarikat sahaja, syarikat dekat Perlis ni Zafran nak serah Zafri pegang dan dekat Selangor Amran." Balas Zafran.

"Bagus lah tu nak, nenek taknak keadaan kamu sama macam daddy kamu."

"Insha Allah nek, esok Zafran kena gerak dah pergi luar negara."

Puan Arifah sekadar mengangguk.
"Kamu bawa Aisyah?" Soal Puan Arifah.
Zafran mengangguk.

"Kenapa tak bagi tinggal je dekat Malaysia, kalau tak pun biar je lah dia stay sini. Nenek boleh jaga lah cucu menantu nenek tu, lagipun dekat sana bahaya." Kata Puan Arifah, dia sedikit risau dengan cucu menantunya itu, lagi-lagi bila dia mengetahui cucu menantunya itu mengandung.

"Tak pe lah nek, dekat sini lagi bahaya. Ada aunty Mel dan Mikaeyla jadi tak pe. Kalau dia dekat dengan Zafran senang sikit, Zafran tinggalkan dia dekat German. Lepas tu Zafran pergi Italy." Balas Zafran.

"Ye lah, hati-hati. Jaga cucu nenek tu bagus-bagus, dia bawa generasi kamu." Ujar Puan Arifah dan berlalu pergi.

Zafran hanya terdiam.

Ada juga terdetik di hatinya perasaan terkilan, terkilan dengan perangai aunty dan adik sepupunya seorang itu.

Aunty Melissa lain cerita lah, dari dia kecil mana pernah dia suka mereka satu keluarga. Mungkin sebab tuan Zickry kahwin dengan puan Laila, ok nak dua story macam mana puan Melissha sangat membenci mereka? Macam ni ceritanya.

"Akak tak suka kau kahwin dengan si Laila tu!" Tengking Melissa.

Zickry meraut kasar rambutnya.
"Apa masalah akak eh nak larang Zick kahwin dengan Laila? Masa akak nak kahwin dengan abang Saiful, ada Zick larang walaupun Zick tak suka ada?! Tak de kan! Jadi akak patut terima juga keputusan Zick ingin memperisterikan Laila." Balas Zickry, dia semakin bengang dengan perangai kakak sulungnya itu.

Melissa terdiam seketika.
"Hah yang akak tahu, akak tak suka si Laila tu masuk dalam keluarga ini!" Jerit Melissa.

SUAMIKU MAFIAWhere stories live. Discover now