☁️Chapter 62☁️

4.9K 136 4
                                    

Last Chapter :'(

-Beberapa bulan kemudian-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-Beberapa bulan kemudian-

Hari berganti hari,minggu berganti minggu dan bulan berganti bulan,begitulah Qalesya meneruskan hidupnya dengan Zander.

Mereka bahagia tambah-tambah Qalesya sudah selamat melahirkan cahaya mata mereka.

"Sayang boleh tak awak tolong ambik Zayden dekat nursery?Saya rasa saya ada meeting petang ni,so takut tak sempat."soal Qalesya kepada Zander sambil memakai wangian di pakaian untuk ke hospital.

Qalesya masih menjadi seorang doktor walaupun harinya sibuk dengan anak lelakinya yang bernama 'Zayden Albertine' yang kini berusia 1 tahun lebih.

Zander juga masih sama,sibuk dengan kerjanya di pejabat.Kerja mafianya pula sudah lama ditinggalkan.

Selepas beberapa bulan mengahwini Qalesya, Zander sebenarnya sudah berhasrat untuk berhenti dari dunia gelap itu kerana mementingkan keselamatan isterinya.

"Boleh sayangku.Tapi awak kena janji something dengan saya"Zander datang mendekati Qalesya.

"Apa dia?"

"Jangan balik lewat sangat sebab nanti saya dan Zayden rindu"Zander tergelak.

"Aishh awak ni.Perangai macam budak-budak kan.Ye lah sayang,saya janji saya takkan balik lewat.Lagipun esok kena buat preparation sebab Zanzea dengan tunang dia kan nak datang"Kata Qalesya sambil mencubit lengan sasa Zander.

Zander menggosok-gosok lengannya yang sakit.

"Haa kan,mujur awak sebut pasal ni kalau tak saya dah tak ingat dah"

"Hrmm awak ni,sejak jadi papa ni dah pelupa kan.Kalau lupa pasal saya siap awak!"Qalesya merenung Zander dengan tajam.Saja je nak bergurau dengan suami sendiri.

Sejak dah jadi mak-mak ni perangai Qalesya memang berubah 360 darjah.Zander yang jadi mangsa dia.

Semasa confinement day Qalesya,Zander yang banyak menjaga anak mereka.Selalu tukar lampin dan bangun buat susu tengah malam,masakkan Qalesya makanan yang khas untuk orang berpantang.Senang cerita lelaki itu yang menguruskan semuanya sendiri.Sayang bini punya pasal kan.

Zack hanya mampu tahan gelak melihat keadaan bossnya,tak pernah dia terfikir yang lelaki itu akan buat semua tu.Yelah selama ni kerja asyik nak tembak orang,buat kerja 24 jam kat office tapi lepas dah ada anak ni Zander serahkan semua kerjanya kepada Zack.

Zack apa lagi,kena terimalah dah arahan boss punya pasal.

Ok back to the dialogue:

"How can i forget you sayang,kan saya dah cakap yang awak sentiasa ada disini"Zander menepuk-nepuk dada kirinya.Bibir terukir senyuman lebar.

Qalesya tersengih.

"Sayang taknak bagi reward ke since saya dah banyak ringankan beban awak especially dalam urusan jaga anak kita tu"soal suaminya.

Xander Albertine [IN EDITING]Where stories live. Discover now