Beberapa jam perjalanan dari Malaysia ke Italy,akhirnya pasangan suami isteri itu tiba
di sebuah rumah agam milik keluarga Albertine.Rumah agam turun temurun yang sepenuhnya menjadi hak Zander kerana dia satu-satunya cucu lelaki keluarga besar tersebut.
"jom ikut aku masuk"ajak Zander sejurus keluar dari perut kereta.Tangan Qalesya diraih lalu jari-jemari mereka bersatu.
Gadis itu hanya menurut langkah Zander masuk ke dalm rumah agam tersebut.
"Awak rumah ni takde orang duduk ke sebelum ni?Nampak bersih dan kemas?"soal Qalesya dengan rasa ingin tahu.
"Ya sebab ni rumah percutian keluarga aku. Tapi memang ada beberapa orang maid yang akan datang berkemas setiap minggu"jelas Zander sambil menekan butang lift untuk
naik ke tingkat atas.Tiba di tingkat atas,sebuah bilik tidur yang nampak sangat mewah dan bertemakan
classic modern terbentang luas di mata Qalesya.Sekali lagi gadis itu terkesima sehingga tidak terkata.
"So okey tak bilik kita?"soal Zander kepada Qalesya yang masih terkaku di depan pintu bilik."lebih dari okey awak,tapi apa maksud awak bilik?kejap that means kita akan tidur sekali ke?"soal Qalesya kembali sambil memandang wajah Zander.
"Yes my darling,mulai hari ni,we'll stay in the same bed okey,lagipun kita suami isteri.Jadi tak bagus kalau tidur bilik asing-asing"jawab Zander selamba.
Qalesya membulatkan mata dengan kenyataan Zander.Dia pelik tiba-tiba saja lelaki itu ingin sebilik sekali dengannya,namun sebagai isteri dia tidak mampu melawan kerana seorang isteri harus mentaati arahan suami.
"Aku nak keluar kejap ni so kau duduk dalam rumah ni diam-diam,don't ever try to run again!Ni bukan Malaysia but Italy,understand my dear?"Pesan Zander yang memberi peringatan kepada Qalesya agar dia tidak melarikan diri lagi seperti dulu.
"awak balik lewat ke?lepastu awak janganlah risau kan saya dah cakap yang saya takkan lari dah.Lagipun mana saya tahu selok belok dekat sini"kata Qalesya kepada Zander.
"well good then and aku tak pasti aku balik lewat ke tak so kau lapar aku akan suruh Zack belikan kau makanan okey"kata Zander sambil menepuk perlahan(pat) kepala Qalesya sebanyak dua kali.Qalesya hanya mengangguk tanda faham.
Selepas sahaja Zander keluar dari bilik mereka Qalesya terus menghempapkan badan ke katil.
Dia sudah kepenatan selepas seharian tidak mendapatkan rehat yang cukup walaupun dia dapat tidur di atas private jet semalam.
Tiba-tiba saja peristiwa Zander memeluknya semalam bermain di ingatan,tapi tak dinafikan yang dia juga suka apabila dipeluk oleh si suami.
Pelukan yang hangat itu jugalah yang menjadikan tidurnya nyenyak semalam.
"Qalesya kau ni dah kenapa fikir pasal pelukan dia?lupa ke apa yang dia buat dekat kau sebelum ni?"omel Qalesya sendirian sambil menepuk kedua-dua pipi mulusnya.
ALBARAM HOLDINGS ITALY
Zander mendengus nipis apabila melihat worksheet yang diletakkan di depannya di atas meja office.
Setelah jarang dia menguruskan hal syarikat di Italy semakin banyak masalah yang berlaku.
Banyak projek yang bernilai jutaan ringgit telah lenyap akibat orang lain,iaitu oleh Ar Rayyan yang kini merupakan CEO syarikat Warren Holdings.Tak habis-habis lelaki itu menyusahkan hidup dia.
"Zack kau set up kan meeting dengan semua ketua department now!"arah Zander dengan nada yang tegas kepada Zack yang hanya berdiri tegak disebelah meja Zander sambil memandang bossnya memeriksa worksheet tersebut.
"baik boss"balas Zack lalu keluar dari bilik office Zandder.
"You just wait and see Rayyan!dont mess up with Zander Albertine"kata Zander di dalam hati sambil tersenyum sinis.
Hari sudah larut malam,Zander mengerakkan sedikit tekak yang lenguh akibat seharian duduk menghadap screen PC demi menguruskan kerja yang terbengkalai.
Memandangkan dia jarang balik ke Italy projek-projek yang perlu diuruskan di sini terlalu banyak yang perlu diselesaikan,
itupun tidak termasuk yang ada di Malaysia. Semuanya di atas bahu Zander sendiri.Namun dia tidak kisah kerana dia sudah terbiasa dengan semua sejak dia berumur
16 tahun lagi.Diumur yang sepatutnya dia menjalankan hidup sebagai seorang remaja yang sedang seronok bersosial,bercinta di bangku sekolah dan lain-lain tetapi dia yang diumur itu telah diajar dengan menguruskan hal2 syarikat papanya yang sungguh megah,diajar menembak dan asas mafia skills.
Sudah tentu itulah yang menjadi keseronokan bagi seorang mafia dan ceo yang bernama Zander Albertine.
Pintu office diketuk oleh Zack. "masuk"jawab Zander lalu memandang ke arah Zack yang sedang datang dari arah pintu.
"boss urusan orang-orang Rayyan yang cuba geledah hal-hal syarikat saya dah settle, sekarang ni saya dah suruh orang-orang kita letak diorang dekat tempat biasa"kata Zack kepada bossnya.
"okey nice Zack,get ready esok aku pulak yang uruskan diorang tu.Now aku nak balik so nanti apa-apa bagitahu aku"kata Zander lalu bangun dari tempat duduk.
"baik boss"balas Zack
Zander sampai ke rumah tepat pukul 12:30 malam,badan sudah keletihan dan matanya yang layu membuatkan dia ingin saja menghempaskan badan ke atas katil.Penat yang tak terkata.Hari demi hari kerjanya
tidak pernah habis.Keadaan di dalam rumah agam itu sunyi sepi,Zander terfikir pasti isteriya sudah selamat dibuai mimpi pada jam sebegini. Kemudian Zander menyambung langkahnya menuju bilik.Dia ingin membersihkan diri dan terus naik ke atas katil untuk melelapkan mata
Zander perlahan-lahan memulas tombol pintu bilik agar isterinya tidak terganggu dan terjaga apabila mendengar bunyi pintu tanda dia sudah pulang.
Zander berjalan menghampiri katil dan susuk tubuh Qalesya yang sedang dibuai mimpi menjadi penghias kornea matanya.Terbit satu senyuman di bibir lelaki itu sambil merenung wajah cantik si isteri.
"Tidur pun cantik kau ni,habistu macam
mana aku nak benci kau Qalesya?"bisik
Zander dalam hati sambil menarik ceruk tali leher dan menanggalkan butang baju kemejanya satu per satu sebelum meluru ke bilik air untuk membersihkan diri sebelum tidur..
YOU ARE READING
Xander Albertine [IN EDITING]
RomansaZander Albertine Seorang mafia dan Ceo Syarikat Abraham Holding.Hasratnya hanya satu,membalas dendam kepada Tuan Azhar yang telah membunuh papanya dan dia menjadi saksi semasa kejadian itu. Namun,hasratnya tidak tercapai kerana Tuan Azhar telah meni...