21. traumat

214 9 9
                                    

Tommi

Aava tulee kyllästyneenä studioon sisälle. "Onks kaikki hyvin?" Kysyn tuolta joka kömpii viereeni sohvalle. Otan tämän halaukseen ja tuo painaa päänsä olalleni.

"On" Aava sanoo tullen vielä lähemmäs. 'Mikäköhän hänellä on? Sattuukohan Aavalle? Pitäisikö soittaa lääkäriin?' Pääni vain pullottaa kysymyksiä. Huolestun herkästi varsinkin jos kyse on Aavasta.

"Sattuuko sulla jonnekkin?" Yritän saada katsekontaktia häneen mutta en onnistu siinä. Muut pojat katsoo Aavaa huolestunneilla ilmeillä paitsi Joonasta en kyllä näe missään.

"Ei satu mihinkään anna mun olla!" Aava sanoo ja lähtee ovet paukkuen studiolta pois. "Aava minne sä menet?!" Huudan tuon perään. "Tommi sun kannattais antaa sen olla yksin, oot ollu muutenkin niin paljon pois treeneistä Aavan takia että et lähe nyt minnekkään." Joel sanoo. Ihanku hän olisi minun isäni tai jotain.

"Mun on pakko mennä perään, kyse on Aavasta!" Huudahdan jolloin Joonas tulee ulkoa ja sanoo näin: "voin käydä kattoon minne Aava meni" Ei hän ei todellakaan voi. "Joo mee vaan, oot tehny muutenkin ylimääräistä duunia nii pietä tää päivä vapaata." Aleksi sanoo ja kääntyy takaisin tietokoneelle.

"Tommi me äänitetään nyt nuo rummut ja sen jälkeen saat käydä katsomassa Aavaa." Aleksi sanoo. Siis oikeasti? Siinä äännittämisessä menee saatana yli 2h.

Aava

Minua alko yhtäkkiä vituttamaan kaikki, mun elämä on täyttä paskaa! Mun äidillä on dementtiä ja mun isä on syvällä mullan alla, mulla ei ole sisaruksia enkä ole serkkujen kanssa väleissä. Miten oon päätynyt tähän?

Lähdin yksin kävelemään himaan päin, täällä on onneksi rauhallista vaikka kello ei ole kauhean paljon. En ole puhunut Tommille ongelmistani ja se tässä just stressaakin kun pitäisi avautua.

Pääsen kotiin vihdoinkin ja lösähdän suoraan sohvalle. Tuleekohan Tommi luokseni vai päättääkö se nukkua nyt omassa kodissaan? Minua kyllä hieman kaduttaa että lähdin studiolta. Kiinnostaako ketään edes että lähdin? Ei varmaan.

Kävin vaihtamassa ihonmyötäset shortsit ja cropatun t-paidan. En jaksanut olla missään lökäreissäkään kun niissä tulee kauhean kuuma.

Kuulen koputuksen oveltani ja hätäänny hieman sillä olen aika vähissä vaatteissa.

Tässä vaiheessa ainakin hätäännyin kun Joonas on oven takana. "Sano asias nopeaa" Sanon tuolle kyyneleiden vallatessa naamaani. "Hei sul ei oo kaikki hyvin. Voinko tulla sisälle?" Joonas pyytää yllättävän kiltisti ja päätän nyökätä vastaukseksi. Siirryn edestä jotta tämä pääsee sisälle ja pyydän tätä sulkemaan sitten oven.

Astun muutaman askeleen taakse päin Joonaksen tullessa liian lähelle minua. "Nii oliko sulla jotaki tärkeääkin asiaa ko piti sisälle asti tulla?" Kysyn mutta vastausta ei kuulu. Tämä tulee vain lähemmäksi ja minä yritän peruuttaa. Lopulta olen seinässä kiinni Joonas edessäni. Tilanne on ahdistava.

"Ei mulla oikeasti ole mitään asiaa." Joonas sanoo ja laittaa kätensä sitten lantioilleni "pliis päästä irti ja lähe vaikka kotia" Sanon hermostuneena ja yritän päästä tilanteesta pois mutta Joonas pitää minusta sen verran tiukasti kiinni että en voi tehdä minkäänlaista liikettä. Tämä jopa alkaa hieman sattumaan.

Joonas suutelee minua ja tekee mulle fritsun kaulaan. Kaiken tämän jälkeen hän vain juoksee talosta sanomatta mitään. Järkytyin sen verran että en halua enään edes kosketuksia tommilta.

Laahistun pikkuhiljaa itkukurkussa lattialle istumaan. Onneksi en ole itsetuhoinen, koska tässä vaiheessa olisin jo kuollut.

Kello lyö 4 iltapäivällä ja olen tässä samassa asennossa vieläkin. Naamani on ihan märkä kyyneleistä ja paitani on ihan kostea hiestä. Jalkani ovat lähes toimintakyvyttömät, ihan ymmärrettävää tuon jälkeen. Pakotan kuitenki itseni menemään kylppäriin. Haluan katsoa tuliko siitä fritsusta kuinka selkeä.

Katsoin peiliin ja järkytyin.

"Voi vittujen vittu!" Huudahdan ja sen jälkeen kuulen oven sulkeutuvan. Menen paniikkiin ja juoksen vessasta yläkertaan. Näin sivusilmällä että se oli Tommi.

"Aava odota!" Tommi huutaa ja hölkkää perääni. Päästyäni makuuhuoneeseen menen nurkkaan istumaan ihan paniikissa. En halua että Tommi näkee tuon järkyttävän jäljen kaulassani, Tommi luulee vielä että petän häntä.

"Aava?!" Tommi huutaa ja juoksee luokseni ensin laittaen oven kiinni.

________

Mitäköhän nyt tapahtuu?

My Sun Where stories live. Discover now