32. "onks se kännissä?"

194 9 9
                                    

Aava

Oon istunut varmaa jo tunnin täs sohval ja mun kädet on ihan hiessä stressin johdosta. Stressaan tosiaan avautumista pojille. Olen liian läpinäkyvä kun ensin olen koko viikonlopun eristyksissä kämpässäni, en vastannut puhelimeen enkä avannut pojille ovea. Olen koko viikonlopun keskittynyt vain musiikkiin.

Tänään ku menin studiolle niin pojat tietenki ihmettelivät käyttäytymistäni kunnes kilahdin näille pelleille ja juoksin rakennuksesta ulos.

"Vitun menneisyys" tuhahdan itsekseni ja suljen television kaukosäätimessä olevaa nappia painamalla.

Otan viltin ympäriltäni pois ja yritän nousta sohvalta mutta se ei onnistu sillä horjahdan samantien sohvalle takaisin. "Vittu mikä teitä vaivaa!" Huudan viattomille jaloilleni. Tiedän hyvin, että syy on siinä että en ole nukkunut viikkoon tarpeeksi ja olen jättänyt syömisen väliin. Hyvä Aava, näinhän se elämä kulkee.

Eiku niin joo unohdin mainita että menen työharjoitteluun ensiviikolla kahvilaan. Ongelma tässä on se että pojat käyvät just siinä kahvilassa joka ikinen vitun päivä. Tommi on tietenkin tervetullut, mutta en sitäkään aina jaksa.

Oon menettänyt motivaation elämiseen joten lyhennän elämääni sillä että en syö mitään. Periaatteessa voisin vaa hypätä jostain korkealta tai jäädä rekan alle mutta en ansaitse äkillistä kuolemaa. Oon paska ihminen. Ainakin Ada antoi minulle sellaisen käsityksen. Mitäköhän sille ämmälle kuuluu? Toivottavasti sille kuuluu paskaa.

Kuulen jonku koputtavan ulko-oveani mutta en voi mennä avaamaan, en vaa jaksa. Annan asian olla, ei siellä varmaan ole kun vain joku hikinen Joonas tai ilmaislehtien jakaja.

Kuulen että vieressäni olevalle puhelin alkaa tekemään ärsyttäviä viesti ääniä joten päätämpä sitten katsoa että mitä helvettiä.

N -tule avaamaan se vitun ovi niinku olis jo, tiiän et oot siel.

Okei miksi vitussa Niko haluaa tänne tulla?

N -se ovi

N -avaa se ovi!

Tuo vain spämmii minulle viestejä.

A -en vittu pysty! Tuu takaoven kautta jos on jotai tärkeääkin asiaa.

Niko jätti viestini luetuksi ja ilmeisesti lähti kiertämään taloa ympäri löytääkseen takaoven kun mitään ei kuulunut.

Niko löysi takaovelle ja aukaisi sen. Sydämeni pysähtyi kuullessani muitakin ääniä. Poika ei näköjään tullut yksin, voihan vittu.

"Noni me tultiin" Niko huutaa ja kävelee poikalauman kanssa olohuoneeseen missä minä istun kyyneleiden vallassa. Niko oli ilmeisesti tuonut bändin loputki jäsenet meille. "Sanokaa asianne nopeaa ja lähtekää sitte" sanon päättäväisesti kun nuo pellet alkaa etsimään istumapaikkoja olohuoneestani. Pojat löysivät paikat ja hiljaisuus laskeutuu yllemme. Tämä on kiusallista.

Varmaan haluatte tietää minne pojat istuivat. Aleksi istui toiselle nojatuolille ja Niko toiselle. Minä taas Istun Tommin ja Ollin välissä ja Joonas istuu Tommin vieressä oikealla ja Joel istuu Ollin vieressä vasemmalla.

"Oot itkeny" Tommi kiinnittää huomion katsoessaan minua.

"No aijjaa!" Huudahdan ja nousen sohvalta vähän liiankin nopeaa. Tälläkertaa horjahdan lattialle.
"Onks se kännissä?" Joel kysyy, Että minun tekisi mieli ampua tuo paskaläjä. "Ei oo kännissä, Aava ei oo todennäköisesti syönyt tarpeeksi niin verensokerit on liian alhaset" Tommi sanoo ja nostaa minut sitten lattialta takaisin sohvalle. Siis oikeasti Miks Tommi esittää lääkäriä? Joo se on ollut lähihoitaja mutta tuo ärsyttää, ihanko hän tietäisi muka kaiken. En halua että nuo kiinnittää huomion syömiseeni. Eihän se niille kuulu muutenkaan.

"Pitäskö sun syödä jotain?" Olli kysyy ja silittää olkapäätäni. Yritän nousta sohvalta uudestaan ja yllätyn, Pysyn pystyssä ongelmitta ja lähden kävelemään varovasti makuuhuonetta kohti, joka on myös kohta tomminkin makuuhuone.

"Äläpä mene minnekkään" Aleksi sanoo tarttuen paidan hihastani.

_____

Mitä te toivotte joululahjaksi?

My Sun Where stories live. Discover now