26. Ranskassa

177 9 12
                                    

Tommi

Pääsimme vihdoin perille. Oon aika väsynyt vaikka matka kestikin vain hieman yli kolme tuntia. Aava on ollut jotenkin oudon oloinen, onko jotain tekeillä? Vai johtuuko se vain Joonaksesta ja siitä miten hän yritti saada huomion Aavalta lentokoneessa?
Noh kaikki on fine tällä hetkellä, uskoisin. Päätän kuitenkin kysyä sitä Aavalta.

"Hei Aava tuuks tota käymään tuol syrjemmäl?" Kysyn tuolta joka myöntyy kysymykseeni. Kävelemme yhtämatkaa lentokentän ulkopuolelle.
"Totah, onks sul kaikki hyvin? Liittyykö tää vaan Joonakseen?" Kysyn tuolta Huokaisten huolellisesti nojaten lentokentän seinää vasten.
"Kaikki on hyvin, Joonas oli vaan vähän ahdistava." Tuo sanoo ja ottaa taskusta jonku pienen laatikon. Tuo ottaa pienestä laatikosta valkoisen pötkön. "Aava... mistä sait ton?" Kysyn tuolta kävellen hieman lähemmäksi Aavaa. "Ostin jostain tästä lentoaseman  kioskilta" tuo sanoo haikeanoloisena ja sytyttää savukkeen piettäen sitä huulensa välissä. "Aava ei.. mistä lähtien sie oot alkanu polttamaan?!" Kysyn tuolta ja kiskaisen tuon myrkkypötkylän käsistään. Tiedän, polttaminen ja muiden päihteiden käyttö on hänen oma päätös mutta huolehdin vain Aavan terveydestä. Tumppaan tuon savukkeen maahan ja katson tuota uniselta ja surulliselta näyttävää kaunokaista silmiin. "Aava.. Kato mua. Yritän vaan pitää huolta susta. Tämmönen myrkky ei ole hyväksi sulle, eikä kyllä monelle muullekkaan." Sanon tuolle ja tuo rikkoo katsekontaktin kääntämällä päänsä maata kohden. "Mm" tuo vain mutisee.

Lähdettiin kävelemään takaisin sisälle. Mentiin liukuovista sisälle ja ensimmäinen sana minkä kuulemme on: "vihdoin." Ja tuon sanan sanoi ystävämme Niko. Jösses... hän vaikutti vihaiselta. "Vittu taxi tulee kohta" Niko sanoo sitten istuessaan häntä lähimmäiselle penkille. "Joo tota mahdutaanko me kaikki siihen?" Aava esitti kysymyksen. "Mitä mie ymmärsin niin sen pitäis olla semmonen bussimainen auto et siin on yli 7 paikkaa" Aleksi sanoo ja alkaa stressaantuneena leikkimään sormillansa. Taas...

~

Aava

Päästiin noin tunti sitten hotellille. Taxi kuski vaikutti kivalta joten hotellillekkin matka oli mukava. Heti ensimmäisenä käytiin noutamassa hotellihuoneiden avaimet aulasta. Tultiin siis Pariisiin minun toivosta, kun ensin oli aikomus mennä Cannes nimiseen kaupunkiin. Hotellin nimeä en muista enkä jaksa kysyä keltäkään, tärkeintä että olemme turvallisessa paikassa.

Olen ollut hieman allapäin viimeisen viikon oikeastaan mutta en ole näyttänyt sitä kellekkään. Tommi taisi jo huomata. Päätin kuitenkin heittää pienen valkoisenvalheen lentokentällä jonka Tommi taisi jotenkin uskoa. Hieman hän näytti siltä että epäröi vastaustani mutta päätti vissiin että ei kysele minulta sen enenpää. Hotellimatkan aikana Tommi kyseenalaisti minulta sitä että missä vaiheessa kävin kioskilla, kun kukaan ei ollut huomannut minun lähtevän pois paikalta. Välittävätkö nuo minusta edes enään kun ei huomaa liikkeitäni nykyään?

Pienten mietiskelyjen jälkeen havahdun siihen kun tommi sanoo nimeni. "Mitä" vastaan tuolle ja nousen istumaan. Makasin siis sängyllä ja tuijotin kattoa samalla miettien kaikenlaista.

"Mie ja Olli lähetään käymään kaupoilla kun tarkoitus oli hankkia yksi juttu." Tommi sanoo ja nyökkäsin vain vastaukseksi. Mieleeni jäi kuitenkin pyörimään, että minkä jutun se lähtee ostamaan..?

Noh jätän mietiskelyt siihen ja yritän nukahtaa. Säpsähdän hieman sillä joku koputti. Lähden kohti ovea. Minua ei kiinnosta onko se joku sarjamurhaaja, huumehörhö tai Joonas, haluan vain nukkua ja hoitaa tämän vierailun pois alta nopeasti. Avaan oven varoen ja ihan syystäkin, sillä näen Joonaksen oven takana.

"Mulla on asiaa.."

____

Ok moi täs ois uutta osaa ja kohta tulee toinen osa kans.

Mitä mieltä muuten ootte bcn uudesta biisistä? Mun mielestä se on ihan sika hyvä😍!

Aloin tosiaan kirjoittamaan vuoro puheita tällä fontilla että toivottavasti se ei nyt häiritse ketään.

My Sun Where stories live. Discover now