48. pilvien taikka tulen sekaan

154 10 7
                                    

Aava

Tarvin lohtua. Tarvin läheisyyttä ja Tommin kosketusta mutta päätin kilahtaa sille niin että lähti oikein ovet paukkuen pois kämpästäni.

Oon itkenyt vajaa tunnin sen jälkeen kun Tommi lähti. Olen aivan rikki. Nousen kuitenkin vaivalloisesti sängystä ja kävelen vaatekaapille. Hetken kun kaivan vaatekaappia, muistan että olohuoneessa pitäisi olla Tommin tuoksuinen huppari joten lähden sinne päin.

Nappaan hupparin sohvalta ja puen sen päälle. Hetken haistelen tätä ja alan vuodattamaan sitten kyyneliä.

Jään sohvalle istumaan ja käperryn viltin sisälle. Vajoan syviin mietteihin.

'Oon vaan ihminen, en oo tehny mitään pahaa, mutta olen monien mielestä vain ongelma. Oon aina ollut se porukan turha persoona, niin olen tässäkin porukassa. Tommi on ainoa jota olen koskaan rakastanut, tai joka on rakastanut minua. Nyt on kuitenkin aika päästää irti elämästä, ja kadota pilvien taikka tulen sekaan.' Mietin.

Pyyhin märkiä poskiani viltin kulmaan muistellessa minun ja Tommin yhteisiä hetkiä. Tiedän, ei olla erottu, ainakaan toivottavasti.

Minun ja Tommin häät ovat 4pv päästä. Kadun sitä mitä sanoin Tommille, voisin laittaa hänelle viestiä mutta en vain kykene. Mitä jos hän jättää minut? Mitä jos hän menee jonku kauniimman naisen kanssa naimisiin? En kestä ajatuksiani. Mun pää räjähtää ihan just.

Otan puhelimeni käteen ja laitan Joonakselle viestiä.

A- ootko tietoinen missä Tommi on?

J-en oo? Miks et soita sille? Luulin et oot mulle vihainen.

A- käy ostaan raskaustesti ja tuu sit meil.

J- okei?

En usko että olen oikeasti raskaana mutta mua pelottaa se ihan helvetisti.

~

Kuulen vihdoin koputusta oveltani. Kävelen ovelle ja avaan sen, vastassani on Joonas kolmen raskaustesti paketin kanssa.

"Kiitos", Sanon heti ensimmäisenä ja halaan tuota. Tuo halaa takasi ja tiukasti. "En edes tiedä onko järkeä tehdä nyt sitä testiä koska No tää meän pieni ongelma tapahtui eilen." Sanon.

"Niin, sitä mieki mietin." Tuo huokaisee. "Tehään nää testit mun mieliks Ok?" Kysyn pojalta joka vain nyökkää vastaukseksi hymyillen. 

~

"Pitäskö nyt kattoo ne testit?" Joonas kysyy. Nyökkään tuolle ja tuijotamme hetken toisiamme kommunikoiden toisillemme että olemme valmiita. Nyökkään ja kävelen vessaan.

Itken onnesta. Kaikki näyttivät negatiivista. Juoksen Joonaksen luo ja halaan tuota niin tiukasti että Joonas joutuu pidättää hengitystä.

"Aada rakas, sovi Tommin kanssa.", Poika sanoo piettäen käsiään olkapäilläni.

_______

Anteeksi.

My Sun Where stories live. Discover now