34. polku

176 11 8
                                    

Aava

-
Juoksin suoraan työpäivän päättyä jonnekkin syrjäiselle polulle. Se oli jopa niin syrjässä että en itsekkään ollut koskaan käynyt siellä vaikka aikamoinen vaeltelija olenkin. Saa nähdä onko tämä päivä se päivä, kun on minun aika pomppia pilvien päällä. Saatat tajuta, mutta saatat olla tajuamatta.

Lähdin kävelemään polkua pitkin olettaen, että se veisi jonnekkin kivaan paikkaan missä voin olla yksin rauhassa.

Siitä sojotti pieniä puita, mutta niiden lävitse pääsi melko helposti kävelemään. Kuitenkin tunnelma oli hieman erilainen kuin polun alussa, karmivaa tai jotain sellaista.

Huomasin, että tällä polulla ei olla kävelty muutamaan vuosiin. Sen huomaa siitä kun polku oli hieman jo umpeutunut. Helpotuin hieman tajutessani asian, sillä nyt tiedän että voin olla yksin eikä kukaan ole häiritsemässä minua.

Noin kilometrin jälkeen eteeni avautui korkea verkkoaita, jossa oli jämerä kettinki lukolla suljettu portti. Portissa oli iso kyltti, jossa oli teksti. 'Pysykää poissa'. Tämä ihmetytti minua jo tässä vaiheessa. Yleensä tälläisissä paikoissa on kyllä kylttejä, mutta niissä lukee 'pääsy kielletty' tai jotain virallisempaa.

'Pysykää poissa' teksti oli omituinen valinta, ja lisäksi se näytti käsin kirjoitetulta.

Tässä vaiheessa katseestani huokui epäilys, mutta koska olen idiootti, niin en halunnut tietenkään kääntyä takaisin.

Olen mennyt tälläisien aitojen läpi muutaman kerran aikaisemminkin joten tämän pitäisi olla minulle semi helppoa.

Kiersin hetken aikaa aitaa kunnes lopulta löysin suuren aukon. Kuka älykääpiö ei ole hoksannut peittää tuota? Jos tänne kerta ei saa tulla.
Kyykistyin hieman päästäkseni aukosta sillä se oli aika matalalla.

Päästyäni aidan toiselle puolelle, minulla oli sellainen olo että kannattaako minun sittenkään Mennä pitemmälle.

"Mikä vittu", mutisen itsekseni ja kävelen hieman eteenpäin. Noin muutaman sadan metrin päässä edessäni on oletettu hylätty tehdas.

Kävelen tehtaalle kädet vapisten pelosta. Miksi tehen tämän itselleni..?

Tehtaalle päästyäni kiertelen tätä rakennusta aika pelottavankin läheltä, testasin myös tehtaan kaikkia ovia.
Testasin tehtaan toisella puolella olevaa ovea ja yllätyin, sillä se oli auki.

Menin tuosta kyseisestä ovesta sisään ja aloin tutkia sisälle päästyäni tätä rakennusta sisältäpäin. Kaikki ikkunalaudat sekä vanhat tavarat oli ison pöly kerroksen peitossa, sekä nenääni kantautui todella ummehutunut haju.

Poikkeuksellisenta oli kuitenkin se, että näytti siltä että mihinkään ei ollut koskettu. Pöydillä oli arvokkaan näköisiä työkaluja, ja siellä oli jopa isoja erilaisia koneita mutta en osaa nimetä niitä.

Sanotaanko niin, että tämä paikka on täydellinen yksin olemiselle joten kerrompa tässä mitä sen jälkeen kävi kun tommi tarrautui hihastani kiinni kiukkuisena kun en kertonut että missä kahvilassa minulla oli töitä.
-
Tommi kiskaisi hihastani kiinni ja kysyi että mitä töitä olen menossa tekemään. Vastasin näin: "Ok, meen sinne vitun kahvilaan missä käyt melkee joka viikko". Tuon jälkeen tämä poika loi minuun ymmärtäväisen katseen jonka jälkeen tämä päästi hihastani irti.

"Minkä takia et kertonut mulle heti?", Poika kysyi. Vastasin tälle näin: "No en edes tiiä, halusin Kai vaan kiusotella sua" hymähdin ja painoin huuleni tuon vastaaville. Kävelin ovesta ulos ja lähdin kohti kahvilaa.
-
Haluatte varmaan kuulla miten työ päiväni meni? Noh kerrompa tässä samalla:

Työpäivä meni ihan hyvin, vaikka se oli enimmäkseen sellaista sähellystä ja ramppaamista paikasta toiseen. Asiakkaita kävi ja suurin osa niistä olivat kivoja, Kun taas se joku kauhu kaksikko jotka rikkoivat kahvilan yhden penkin. Laitettiin lasku perään ja nauran tilanteelle edelleen.

Sain uuden kaverin mutta silti jotkut kahvilan työntekijät katsoi minua kieroon jonku takia. Olen niin sekaisin tällähetkellä että en edes muista uuden kaverini nimeä. Tuskin muistan miltä hän näyttää...
-

"Onko täällä joku?"

______

Lzdldlldldld


My Sun Where stories live. Discover now