49. viimeinen sopimus

155 7 12
                                    

Aava

Joonas lähti hetki sitten. Kello on jo tosi paljon ja mulla on tommia ikävä. Pitäiskö mun laittaa sille viestiä tai soittaa sille?

Päätän soittaa pojalle.

Tommi

Minä ja aava riideltiin just. En ymmärrä sitä, miksi hän meni Joonaksen kanssa sänkyyn? Ja kohta on meidän häätkin niin miten se tyttö kehtaa satuttaa mua näin?

Kävelen oman asunnon oven eteen ja katson sitä vähän aikaa kunnes uskaltaudun avaan sen. En ole täälläkään hetkeen ollut, tämä on lähes tyhjä läävä.

"Aava, anna anteeks" Sanon katsoessa ikkunasta ulos kohti auringon laskua.

~

Olen ollut kaks tuntia omalla kämpilläni ja istunut seinää vasten lattialla itkemässä sydän surujani. En olisi uskonut että iso mies päätyy tähän tilanteeseen, olen kuin 14v teini jonka tyttöystävä rakastu toiseen.

Naurahdan omalle ajatukselle naama täynnä kyyneliä.

Säpsähdän hieman kun vieressä oleva puhelimeni alkaa värähtelemään. Otan kapistuksen käteen ja katson että kuka minulle soittaa. Näen Aavan nimen siinä ja vastaan heti.

A- missä sie oot

Aava kysyy heti ensimmäisenä puhelussa. Tyttö kuulosti jotenkin itkuiselta ja raukalta.

T- olen omalla kämpillä, onko kaikki hyvin?

A- tuu kotiin

T- Hei Aava kaikki on hyvin, mie tulen kotiin.

A- joo

Aava sanoo ja lopettaa puhelun. Nousen lattialta ja lähden ulos tyhjästä kämpästäni. Voisinkohan irtisanoa sen vuokrasopimuksen?

Vihdoin pääsen kotiin. Suljen oven ja otan kenkäni pois.

"Aava?" Kysyn mutta mitään ei kuulunut. "Aava!" Huudahdin ja kapusin portaat ylös. Avaan makuhuoneen oven ja nään että Aava nukkuu. Päätän riisua vaatteeni ja mennä tuon viereen. Kello oli muutenkin varmaan jotain neljä aamulla.

~

Aava

Tunnen voimakkaan hengityksen niskassani. Säikähdän mielessäni mutta tajuan sen olevan Tommi.
Siirrän tuon käden pois päältäni ja nousen vaivalloisesti ylös sängystä mutta horjahdan takaisin sängylle. Mitä vittua..?

"Aava onks kaikki hyvin?" Kuulen miehen kysyvän unisella äänen sävyllä. "Joo, nuku vaan" Sanon tuolle ja pääsen ylös sängystä.

Lähden kävelemään portaita alas ja tunnen sen olevan entistä raskaampaa.
Säikähdän asiaa ja heti alaspäästyäni kaadun lattialle hengästyneenä. "Vittu mikä mua vaivaa!?!!" Huudan itselleni ja menen selälleen.

"Hei Aava tuu tänne" Tommi sanoo tullessa portaita alas. Menen tuon syleilyyn kun tuo istuu lattialle. "Mikä sulla on?" Poika kysyy. "En mä tiedä itekkään" Sanon itkuisesti ja tuo ottaa minusta tiukemman otteen.

"Ooksie syöny eilen mittään?" Tommi kysyy. Nyökkään vain. Olen syönyt oikeasti, Söin eilen säännöllisesti ja join.

"Vieläkö sie haluat elää minun kans ikuisen elämän?" Poika kysyy naurahtaen ja silittäen kosteaa poskeani peukullansa.

"Kolmen päivän päästä se on virallista" totean ja painan pusun tuon huulille.

______

Juu tota... sori ku tätä tarinaa tulee niin harvoin. En tiiä mikä ihmeen masennus kausi mulla on menossa mutta ei vaan jaksa xd

My Sun Where stories live. Discover now