Aava
Herään siihen kun Tommi herättää minut aukaisemalla verhot. En herännyt siihen että ikkunoista tulisi valoa vaan Heräsin siihen kun Tommi onnistuu tiputtamaan verhotangon lattialle. En nähnyt mitään Koska Tommi ei laittanut valoja ja ikkunoista ei tullut valoa sillä oli jo talven alkua, eli aika hämärä aikakausi.
"Mitä sie riehut" Kysyn tuolta sen kuuloisena kuin olisin vasta herännyt kymmenen vuoden pituisesta unesta.
"En mittään, tuu syömään" Tommi hätäilee ja kävelee portaita alas kohti alakertaa. Mikä kiire hänellä on?Päästyäni alakertaan näen Tommi lappamassa laukkuja lähemmäksi eteistä. Hän oli tehnyt meille voileipiä.
"Mitä kello on" Kysyn tuolta sillä en itse jaksanut katsoa takana olevaa kelloani.
"4.30" Tommi sanoo ja tulee istumaan pöydän ääreen. "Siis anteeks Mitä? Miks ollaan hereillä jo nyt?!" Kysyn tuolta hämmentyneenä ja hieman vihaisena. "Meillä lähtee lento 2h päästä." Tommi sanoo ja alkaa syömään leipäänsä. Päätän sitten itsekin ottaa leivän ja alkaa syömään sitä."Olli tulee hakemaan meidät tunnin päästä" Tommi sanoo syötyään leipänsä loppuun. "Ketä Ollin kyytiin tullee?" Kysyn tommilta joka nousee pöydästä astioineen. "Mie, sie ja Aleksi" Tommi sanoi ja helpotuin sillä hän ei maininnut Joonaksen nimeä.
Nousen itsekin pöydästä ja suuntaan vessaan tekemään aamutoimet eli harjaan hampaat, meikkaan yms.
Kävelen yläkertaan makuuhuoneeseen ja näen Tommin vaihtamassa vaatteitaan. Päätän itsekin vaihtaa siinä samalla.
"Enää puolituntia nii Olli tulee" Tommi sanoo ja vetää sitten toisen sukkansa jalkaan. Nyökkäsin vastaukseksi.
~
"Aava tule!" Tommi huudahtaa ja avaa ulko-oven. Laitan kiireisesti pitkät hiukseni kiinni, ja suuntaan sitten alakertaan eteiseen. Laitan kenkäni jalkaan ja otan laukkuni.
"Voin auttaa" Olli tarjoaa apua jolloin annan tämän ottaa laukkuni. Olli laittaa laukkuni auton takakonttiin. Ihme että ne mahtui sinne, kuljemme kuitenkin pienellä Toyotalla missä on pieni takakontti.
Menin istumaan takapenkeille Tommin viereen. Tommi oli laittanut matkalaukkunsa liian hankalasti siihen Tommin eteen mutta kun tämä huomasi minun tulevan, hän nosti matkalaukkunsa syliinsä. Kun pääsin Tommin viereen niin tämä nostaa matkalaukkunsa minun ylitse, minun viereeni.
"Noni kaikki on valmista" Olli istuu kuskin paikalle ja ottaa lapasensa pois. Olli kääntää avaimista auton käyntiin ja lähtee koti pihastani. Ihmettelin hieman, että minne Aleksi on tunkenut tavaransa? Tai Olli?
"Pojat missä teän tavarat on?" Kysyn nuilta. "Me laitettiin Joelin autoon ko se on paljon isompi niin sinne mahtui just ja just 5 henkilön kamat, Joonaksella ja Nikolla on yhteinen matkalaukku, sillä he ei kumpikkaa ota paljoa tavaraa mukkaan." Aleksi sanoo ja alkaa tarkistelemaan kynsiään stressaantuneena. Aleksi taitaa pelätä lentokoneeseen nousemista. Ymmärrän, sillä minäkin pelkään...
Saavumme lentokentälle Joelin auto perässämme. Ajamme lentokentän omalle autoparkille mikä sijaitsee hieman maan alla.
Saamme autot pysäköityä parkkiin. Nousemme kaikki autoistamme ja kävelemme yhteen kasaan. "Lento lähtee 20min päästä" Joonas toteaa ja tulee minua lähemmäksi, joka saa minut ahdistuneeksi. Tommi huomaa tilanteen ja tulee lähemmäksi minua ja ottaa kädestäni kiinni. Lähdemme kävelemään lentokentän sisätiloihin.
Löydämme penkit sisätiloista ja valitsemme itsellemme paikat. Tietenkin Joonas istuu viereeni. huokaisen syvään, Nousen penkiltä ja kävelen vessaan.
Vessaan päästyäni katson peiliin ja päästän muutaman kyyneleen vapaaksi. Kytken kuulokkeen puhelimeen ja laitan ne korvilleni. Kävelen vessasta ulos ja pyyhkäisen sormellani poskeani sillä tunsin kyyneleen valuvan siinä. Tommi huomaa minun pyyhkäisevän poskeani. "Tule" Tommi sanoo nousten penkistä. Tuo ottaa kädestäni kiinni ja lähtee taluttamaan minua syrjemmäksi muista ihmisistä, eteenkin joonaksesta ja kumppaneista.
"Mikä on?" Tommi kysyy katsoen minua silmiin ja pitäen käsiään olkapäilläni. "Ei mikään, kävin vaan vessassa ja katsoin peiliin." Sanon tuolle joka näyttää hieman helpottuneelta. "Okei no, sulla painaa mieltä joku? Mke näen sen." Tommi sanoo ja alkaa silittämään kättäni. "No mua vaan ahdistaa tuo matka, ja eteenkin se että Joonas lähentelee mua kokoajan" Sanon tuolle joka halaa minua.
~
Käytiin turvatarkastuksissa ja kaikki oli hyvin. Nyt Istumme lentokoneessa. Joonas yrittää saada kanssani kokoajan katsekontaktia ja minä yritän mennä kauemmaksi joonaksesta menemällä Tommiin päin. Joonas vihdoin luovuttaa ja jatkaa omia touhujaan. Olen kateellinen Nikolle, hän sai istua rivillä yksin missä ei ole muita ihmisiä.
"Enään 2h matkaa Aava" Tommi sanoo jolloin koen helpotuksen tunteen.
_______
HEI
YOU ARE READING
My Sun
FanfictionAava 24v rakastuu tätä pidempään rumpaliin. "tuntuu kuin olisin löytänyt aarteen" Tarina sisältää, rakkautta, synkkyyttä ja kiroilua.