BAB 51

1.4K 55 0
                                    

BUNYI ombak yang menghempas pasir pantai menjadi irama semulajadi yang menghiasi suasana malam ini. Kawasan Pantai Teluk Chempedak di malam hari raya sekadar dipenuhi dengan anak-anak muda yang kebanyakannya bukan beragama Islam. Pada waktu ini, ramai umat Islam di Malaysia sedang sibuk menyiapkan persiapan untuk sambutan Aidilfitri pada esok hari.

Sesekali mata biru itu mengerling ke arah Fahryil yang duduk di sebelahnya. Sedari tadi, mereka hanya duduk diam di atas pasir melayani perasaan masing-masing sambil menikmati angin pantai.

Humayraa teringat saat mereka berdua pernah meluangkan masa bersama-sama di taman bunga di rumah mereka. Setiap minggu, Humayraa pasti memaksa Fahryil untuk memenuhi syarat keempat kontrak 'Billionaire vs Millionaire' mereka; Perlu meluangkan masa bersama-sama sekurang-kurangnya 2 jam sewaktu hujung minggu. Tanpa sedar, hubungan mereka menjadi semakin baik seperti kawan.

Mereka menjawab kuiz 5 bahasa cinta bersama-sama pada waktu itu. Humayraa tersenyum mengingatkan bahasa cintanya ialah masa yang berkualiti manakala bahasa cinta Fahryil ialah sentuhan fizikal.

Sejak keluar dari rumah Tok Ayah, Fahryil langsung tidak bercakap sepatah kata. Gadis bermata biru itu menyedari tangan suaminya yang menggigil-gigil dari tadi. Dia tahu, Fahryil sedang cuba menahan gejolak perasaannya sendirian.

"Hai, tangan yang handsome. Boleh ke kalau saya nak pegang awak? Tapi kalau awak tak suka, awak boleh tarik semula," Humayraa menggenggam tangan Fahryil dan berpura-pura untuk bercakap dengan tangan kiri lelaki itu. Tindakannya itu membuatkan Fahryil terkejut namun tidak pula dia menarik semula tangannya.

"This is ridiculous," lelaki itu berkata perlahan sambil seulas senyuman nipis terbit di bibirnya. Humayraa yang perasaan akan perubahan reaksi Fahryil mula melakarkan senyuman manisnya. Kali ini, dia menggenggam tangan suaminya menggunakan kedua belah tangannya.

"Hai, tangan handsome. Awak tahu tak, saya ni tadi tengah sibuk masukkan kuih raya dalam balang, tiba-tiba saya kena culik pergi tepi pantai. Dekat sebelah saya ni ada seorang lelaki ni, muka dia... boleh tahan handsome tapi dia tengah bad mood."

"Boleh tahan handsome? I'm handsome, okay?" Fahryil meningkah sambil menjongketkan keningnya sebelah.

Humayraa mengecilkan sedikit matanya melihat wajah yakin Fahryil. Dia kemudiannya mendekatkan kembali mulutnya di tangan kiri Fahryil, seolah-olah bercakap di corong telefon.

"Dan dia juga seorang yang narcissist," gadis bermata biru itu berbisik.

Fahryil membesarkan matanya lalu menarik tangan Humayraa ke bibirnya.

"Narcissist?" lelaki itu mengulang semula perkataan yang diucapkan oleh isterinya. Tanpa sebarang amaran, Fahryil menggigit perlahan tangan Humayraa.

"Ah!" Gadis kacukan yang terkejut dengan tindakan tiba-tiba suaminya itu terjerit kecil.

"Fahryil!" tindakan spontan, Humayraa menampar bahu Fahryil. Wajahnya yang putih melepak menjadi merah serta-merta. Reaksi gadis itu mengundang tawa Fahryil.

"Thanks, Anatra. That feels so much better," lelaki itu menghela nafas panjang di hujung ayatnya.

Beberapa ketika kemudian, suasana kembali sunyi. Kali ini, Fahryil mengemaskan tautan jemari tangannya dan tangan Humayraa. Dia melentokkan kepalanya di atas bahu gadis itu.

"Hai, bahu yang cantik. I nak tumpang sekejap, okey?" Fahryil berbisik perlahan sambil memejamkan matanya. Humayraa hanya diam tidak membalas apa-apa.

"Aunty Su is papa's ex-wife. His first wife." setelah sekian lama mendiamkan diri, Fahryil akhirnya bersuara kembali. Kenyataan itu ternyata mengejutkan Humayraa namun gadis itu hanya mendiamkan dirinya.

Billionaire vs Millionaire ✔ COMPLETEWhere stories live. Discover now