I tredje rummet ligger han och hans fru livrädda i sin säng. Jag låter mina kokande känslor styra och är snart framme vid kärringen och håller henne i ett dödsgrepp. Läraren är snabbt uppe på fötter och springer hysteriskt runt sängen för att dra bort mig. Dock är Oscar Enestad ivägen och täcker min rygg.
"Om du värdesätter hennes liv så går du lugnt ut i hallen!"
Skriker jag medan kärringen gråter hysteriskt. Mannen ser kluvet mellan dörren och sin fru så jag trycker mina händer hårdare mot hennes hals så att hon får ur sig ett kvävande tjut.
"Okej okej skada henne inte snälla!"
Skriker han medan han snabbt skyndar sig mot hallen med en kniv pressad mot ryggen av Oscar Enestad.
"Du rör dig inte ur fläcken! Annars dör din man och söta lilla dotter!"
Väser jag hotfullt till kvinnan som skakar under mig. Jag släpper henne och stänger dörren bakom mig. Jag får tag på en stol som står utanför. Alla begår det stora misstaget. Det är änna så att de ber oss att låsa in dem med stolen när den står där i hallen. Så jag låser dörren utifrån så att kvinnan inte kommer ut.
Sedan vänder jag mig hotfullt mot läraren och säger med en trevlig stämman medan jag hotfullt slår näven i handflatan om och om igen.
"Hej Göran! Vi är här för att ge dig konsekvenserna du visste skulle komma om du nämnde vad som hände bakom skolgården!"
Hans ögon spärras upp och han börjar gråta som en lipsill över hans förståelse om vilka vi är.
"Man ska hålla vad man lovar tycker du inte det?"
Fortsätter jag i samma ton och han nickar hysteriskt på huvudet.
"Vad bra då misstycker du inte om att vi håller vår del av löftet då?"
Flinar jag elakt även fast han inte kan se det genom min förteckning. Oscar Enestad skrattar elakt bakom Göran och slår in det första slaget i hans rygg. Jag tar nästa i hans mage och tredje i hans axel. Snart ligger han ihopkurad på golvet i en gråtandes hög. Trots att han varit ganska stark så klarar han absolut inte två killar som jag och Oscar Enestad. Vi är alldeles för rutinerade för hans lata jag.
Jag sätter mig på huk och han försöker skrämt flytta på sig men Oscar Enestads hårdhänta fot stoppar honom med en hård spark i ryggen.
"Nu ska inte du ens tänka på att polis anmäla det här! Då har vi så många planer för dig och inte minst sagt din familj. Plus hur ser det ut att en lärare sprider ut två elevers förhållande trots deras bedjande om att du inte skulle göra det. Säg hejdå till jobbet Göran! Så du håller käften och gör aldrig om det igen! Okej?"
Han kniper bara ihop ögonen ännu mer över mina hotfulla ord och jag vet att de träffade rätt. Trots det viftar jag åt Oscar och han sparkar Göran hårt i ryggen ännu en gång medan jag argt ryter.
"Okej?"
Göran börjar frenetiskt mässa okej om och om igen och jag bestämmer mig för att lämna det där. Det är ju bra om han kan komma till jobbet imorgon, annars blir det misstänksamt.
På vägen ut får jag mig en hård smäll på rumpan och en sexigt viskande röst i örat.
"Du är sexig när du är bossig!"
Jag ryser till och trycker upp Oscar Enestad mot Görans hallvägg.
"Det är därför jag är topp baby!"
Viskar jag tillbaka med en hårt bossig ton och hans ögon tänder till. Jag ler nöjt innanför mitt skynke och går sedan ut genom dörren och ut i mörkret.
STAI LEGGENDO
Gängkriget
FanfictionTvå gäng som genom alla tider hatat varandra har ett ständigt krig på alla plan, hörn och kanter. Eller kanske inte riktigt alla hörn och kanter? Foscar bok av mal_is_a_human