an author having a hard time.
•••
- choi yeena as you -
- choi chanhee as your brother -
--❦︎--
« yeena »
Finally ! Cuti yang ditunggu tunggu akhirnya menjelang tiba . 3 bulan kot aku cuti sebelum semester baru bermula . Tak sabar betul aku nak balik ! Segala barangan yang berada di dalam loker aku sumbatkan ke dalam beg .
Roommate aku ? Habis sahaja paper terakhir baginya , kelibat dia langsung aku tak nampak . Excited betul .
Usai sahaja aku mengemas , telefon di atas katil aku capai . Hampir enam bulan aku tinggalkan dunia mengarang . Maklumlah , jadual university aku boleh tahan padat .
Lincah jemariku berlari di atas skirn telefon tersebut . Tak sabar betul aku nak tengok semua karya fanfiction yang aku tinggalkan . Dapat sambutan kah ?
Sangkaan aku meleset . Jumlah readers tidak ramai seperti apa yang aku bayangkan . Bukan satu fanfiction sahaja tetapi semua hasil karangan aku . Bibir aku ketap bersama perasaan kecewa .
Tak apa lah Yeena , maybe bukan rezeki kau .
Sempat lagi aku stalk fanfiction yang dikarang oleh author lain . Aku mula insecure . Kenapa fanfiction dia lebih dapat sambutan dari aku ? Kepala otak mula terfikirkan perkara yang tidak sepatutnya .
" Yeena- , pull yourself together . " aku cuba menenangkan diri . Telefon aku letak ke tepi .
Come on Yeena , biasalah . Semua author akan rasa macam tu . Relax- .
Bzz- !
Call daripada abang aku , Choi Chanhee membuatkan segala lamunan aku tadi hilang . Tidak membuang masa aku menyentuh screen telefon tersebut .
" Ah- Chanhee . "
" Hey makcik , kau taknak balik ke ? Aku dah tercangak depan dorm kau tau sekarang ni . " bebelnya .
" Ye- , kejap lagi aku turun- . "
--❦︎--
Sepanjang perjalanan pulang aku langsung tidak bercakap . Mata aku halakan pada pemandangan di luar tingkap .
" Yeena , kau kenapa nyah ? Takkan rindu asrama dah ? " soal Chanhee yang sedang memandu di sebelah aku .
" Nothing- "
" Kita pergi makan nak ? Aku belanja . "
Aku hanya akur . Tidak lama kemudian kereta yang dipandu oleh Chanhee berhenti di hadapan sebuah cafe . Mahu tak mahu aku terpaksa turun .
Setelah memesan makanan , aku hanya tundukkan kepala merenung telefon . Sekali lagi otak aku mula overthinking .
Kenapa readers aku kurang ? Storyline aku tak best ke ? Padahal dulu fanfiction aku boleh tahan hot . Kenapa suddenly merudum ni ? Aku mengigit bibir . Segala persoalan itu tidak menemui jawapan .
" Yeena , aku tanya ni ! " suara Chanhee yang naik seoktaf mematikan segala lamunan aku .
" P- pardon ? " kalut aku memandangnya .
YOU ARE READING
escapism.
Random" no one listens whenever i talk, so i write whatever i want. " - theboyz oneshot & random thingy. aneh, mengarut dan cringe. it's all here. -lyaaa