- kevin ; movie date

36 5 25
                                    

watching horror movie together with your boybestie.

•••

heejin - kevin

--❦︎--

« heejin »

"Aku baru je habis final petang tadi, kot ya pun terdesak nak healing, pergi la dengan girlfriend kau. Apesal ajak aku." sambil mulut terkumat-kamit bebelkan pada Kevin, lincah aku menyiapkan kudapan untuk kami santap bersama sambil menonton movie.

Movie apa, entahlah. Kevin ni bukannya boleh.

Satu pek popcorn instant aku ambil lalu campak ke dalam microwave. Senang kerja aku. Kemudian aku buka kabinet untuk mencapai ramyeon untuk disantap bersama. Tetapi belum sempat aku berbuat demikiran, ada satu tangan pqnjang terlebih dahulu tutup pintu kabinet tersebut. Aku pusing ke belakang, lalu mendongak.

Kevin.

"Are you trying to seduce me girl?" sebelah bibirnya menjongket, membentuk stupid smirk membuatkan darahku menyerbu muka. Tambah pula sebelah tangannya masih berada di pintu kabinet, kemudian posisi tubuhnya menunduk membuatkan kedudukan kami rapat.

"Seduce kepala otak kau! Aku nak masak ramyeon lah! Nanti kau jugak memekak lapar!" tidak semena-mena aku melenting. Biasalah aku, kalau tak tiba-tiba melenting pada Kevin memang hari aku tak hidup.

"That's what I mean, kau masak ramyeon. Are you trying to seduce me with ramyeon mogokallae things Heejin?"

Aku mendengus menyampah, lelaki ini. Memang mintak simpanglah aku nak buat scandal dengan boyfriend orang ni!

"Dah tu, order la chikin. Dari ramyeon mogokallae kau mengarut-ngarut tu banyak sangat tengok kdrama, baik aku ratah ayam!"

Microwave yang aku setkan masa selama dua minit akhirnya berdenting menandakan sudah siap. Lantas aku menapak ke situ. Tinggalkan Kevin yang mungkin frust sebab chikin yang aku maksudkad dia kena order, maknanya dia kena belanja!

Fuh, selamat stock ramyeon aku!

Bersama semangkuk popcorn, aku atur langkah ke ruang tamu. Aku lihat Kevin sudah mainkan movie di tv. Memandangkan tv di rumah aku adalah smart tv, jadi kami decide untuk tengok Netflix aje.

Awalnya rancangan Kevin nak bawa aku pergi cinema, tetapi biasalah seketul Heejin yang introvert dan baru habis final. Aku nak get back balik dengan katil aku. Bayar balik segala tidur yang tak cukup dek tidur terlampau lambat dan bangun terlampau awal.

Herm, mungkin esok aku bayar balik hutang tidur aku. Lepas Kevin berhambus dari sini.

"Cerita apa kau ajak aku tengok ni?"

Kevin senyum gedik, matanya masih melekat pada televisyen. Butang kuatkan volume lelaki ini picit sehinggakan bunyi tagline Netflix kedengaran nyaring. Ini nak bagi jiran atas rumah aku dengar sekali ke?

"Cerita hantu." ucapnya apabila babak pertama mula menghias skrin tv.

"Yela, cerita hantu apa." aku bertanya lagi. Kali ini aku cuba fokus pada apa yang terpampang.

escapism.Where stories live. Discover now