in love with your husband is the best feeling ever.
•••
- kook yeonsu as you -
- ju haknyeon as your husband -
--❦︎--
« yeonsu »
Telefon yang sudah kehabisan bateri aku letakkan ke tepi . Jam sudah menunjukkan 2 pagi tetapi aku tidak dapat untuk tidur . Aku mengantuk , tapi aku tak dapat tidur . Senang cakap insomnia . Badan aku kalihkan menghadap Haknyeon yang sudah berdengkur . Entah apa la yang dia mimpi tu , siap meleleh air liur .
Sudah masuk 3 bulan kami berumah tangga tetapi perasaan yang dipanggil cinta langsung tak wujud dalam hati , ye kot aku tak sure la . Tapi dalam hati aku lah , hati dia mana la aku tahu . Bukan apa , perkahwinan aku semua keluarga yang uruskan . Aku malas nak ambil tahu .
Maklumlah aku tak pernah bercouple , sibuk sangat belajar , lepastu kerja . Faham faham ajela .
" Ju Haknyeon . "
Tunak aku merenung serata wajahnya . Dari alis yang terukir cantik . Mata yang menawan . Hidung yang mancung . Bibir pun macam pie apple . Dan dagu comel . Aku tak dapat nafikan dia boleh tahan goodlooking . Pandai mak aku pilih menantu .
Jari aku larikan pada wajahnya , bermain dengan hidung dan bibirnya . Ralit aku dibuatnya .
" Done staring at me ? " raspy voice miliknya masuk ke telinga .
" Eh terbangun ke ? " lantas aku alihkan tangan dari wajahnya .
" Takde la , ingatkan hantu manalah main korek hidung saya . " selorohnya sambil membuka mata .
" Sorry . I can't sleep . " aku tersenyum sumbing .
" Insomnia ? " Haknyeon menopang kepalanya , menatap aku .
" Well , biasa la . "
Sepi seketika di antara kami . Aku mula hanyut dalam lamunan yang panjang .
" Still can't sleep ? " duganya . Aku hanya mengangguk . Nampak gaya macam tu lah .
" Meh sini nak tepuk . Saya jamin awak terlelap terus kejap lagi . " Haknyeon mendepakan sebelah tangannya .
Bersama sengih di bibir , aku bergolek merapatinya . Tangan besarnya dia letakkan pada bahuku , dia tepuk dengan perlahan .
" Nak dengar cerita tak ? " bisiknya .
" Hm- boleh jugak . "
Lembut suaranya mula bercerita . Cerita apa ? Recipe brownies . Aku layankan ajela .
" Kan seronok kalau tiap tiap malam macam ni . " selamba aku berseloroh . Pandangan aku dan Haknyeon bersatu buat seketika .
" Saya okay je . Awak tu taknak . " dia mencemik .
" Tch- , cepat la sambung . Saya nak dengar . " aku meletakkan kepala di atas lengannya . Biar dia lenguh .
Malas melayan aku , dia terus sambung bercerita . Kini recipe pavlova menjadi pilihannya . Otak dia ni penuh sangat dengan makanan . No wonder la dia jadi chef celebrity sekarang ni .
YOU ARE READING
escapism.
Random" no one listens whenever i talk, so i write whatever i want. " - theboyz oneshot & random thingy. aneh, mengarut dan cringe. it's all here. -lyaaa