- kyeobmuda ; ouija

53 6 24
                                    

no one escape from the game alive.

•••

- kyeobmuda line as themselves -

- tw : blood -

--❦︎--

" Serius lah kau nak main ni Changmin ? " buat kesekian kalinya Chanhee bertanya . Ragu ragu dengan idea gila Ji Changmin .

Jam tepat menunjukkan dua pagi . Angkara Changmin , Chanhee dan Sunwoo dipaksa bangun untuk bermain permainan gila ini . Bukan main semangat Kim Sunwoo , berbeza pula dengan Chanhee .

Dorm mereka yang sudah pun light off sejak jam 12 lagi . Suasana gelap dan suram menambah keseraman yang ada . Ruangan itu hanya diterangi oleh cahaya dari flashlight telefon . Nak guna lilin tak boleh , maklumlah asrama . Banyak barang yang kena banned dari masuk .

Chanhee mengeluh kasar . Papan Ouija yang entah dari mana Changmin rembat ditenung lama . Belum lagi mereka main seluruh bulu romanya sudah berdiri tegak . Petanda yang tidak baik . Sudahlah dia mengantuk !

" Kau Chanhee , nak takut apa . Changmin ada . Dia kan terlebih berani . Kalau jadi apa apa , kita larilah dulu . Pandai pandailah dia . " selamba Sunwoo berkata kata . Cakap macam nak lawan , padahal sama penakut macam Chanhee .

" Banyak cantik muka korang , siapa yang ajak sembang pasal game ni ? Korang jugak kan ! Aku debik nanti apa tak dapat . " rengus Changmin , geram . Di tangannya ada pisau kertas . Sudah tidak sabar mahu mulakan permainan .

" Changmin , kita main siang ajela- " rengekan Chanhee dipotong dengan bunyi shhh daripada Sunwoo .

Changmin tersenyum , akhirnya dia berpeluang untuk bermain permainan sebegini . Sudah lama dia curious dengan permainan itu . Jari telunjuk lelaki itu ditekan dengan pisau bagi mengeluarkan darah . Beberapa titis darah dia titikkan pada duit syiling yang bakal digunakan .

" Cepat letak jari korang . " Changmin terlebih dahulu meletakkan jarinya di atas duit syiling . Duit syiling itu berada di atas perkataan yang tertulis home .

" Aku risaulah- "

Sunwoo terus tarik tangan Chanhee lalu secara paksa meletakkan jari Chanhee pada duit syiling itu . Dia turut berbuat demikian .

" Kita start eh . Ingat , apa pun yang jadi jangan alihkan tangan dari duit syiling . " pesan Changmin .

Chanhee sudah menelan air liur . Semakin meningkat skala ketakutannya apabila Changmin dan Sunwoo mula membaca mantera . Sunwoo menyiku Chanhee supaya turut membaca mantera tersebut .

" Spirit , Spirit of the coin . Spirit , spirit of the coin . Spirit, spirit of the coin . Please come out and play with us . " beberapa kali mantera itu diulang .

Changmin memandang Chanhee dan Sunwoo bersilih ganti . Meminta mereka diam seketika . Lantas dia melontarkan satu soalan .

" Kau ada dekat sini ? "

Automatik duit syiling yang disentuh oleh tiga lelaki ini bergerak . Tersentak mereka semua . Kini duit syiling itu berada di aras perkataan yes . Chanhee mula panik . Changmin hanya act seperti tiada apa yang berlaku .

" Sunwoo ! Kau ke yang gerakkan coin ni ! Jangan cari pasal gila ! Aku tekup muka kau dengan bantal nanti ! " takut takut Chanhee memarahi Sunwoo .

" Aik ? Mana adalah ! Aku letak je tangan atas tu ! Takde pakai tenagalah nak gerakkan ! " nafi Sunwoo .

escapism.Where stories live. Discover now