a trilogy - see you in my eleventh life
she has an extraordinary ability to remember her past life.
--❦︎--
13th september.
Dear Aylee, i remembered.
Today is my birthday untuk kehidupan yang ke-4.
Aku ingat lagi, aku tak suka celebrate birthday sendiri. Bila orang lain tolong celebrate untuk aku, mesti aku cakap cringe.
Ya, birthday ini cringe.
Birthday celebration terlalu keanak-anakan.
Keluarga aku waktu itu, mana nak peduli pasal birthday, atau anything related to hubungan keluarga. Keluarga yang aku dapat adalah kategori strict. They're perfectionist. Tak mahu terlihat kolot di khalayak.
Menjadi satu satunya anak tunggal kepada pasangan perfectionist sungguh seksa.
Semuanya harus tampil berkelas, gred peperiksaan wajib tertinggi di dalam batch, markah peperiksaan wajib atas 90 atau aku bakal dibantai.
Aku mampu maintain kedudukan terpaling atas sehinggalah ada pelajar baru yang mengoncangkan perasaan insecurity aku. Dia bukannya spesis nerd kaki study 247. Penampilannya tampak, bad boy, dalam kelas selalunya tidur dan hobinya mengacau orang.
He's name is Lee Hyunjae. Tinggi 1.8 meter disertai dengan rambut yang diwarnakan coklat gelap. Itulah dia.
Semua kejayaan yang asalnya milik aku beralih kepada dia. Termasuk perhatian guru dan rakan sekelas. Aku jatuh ke tempat kedua. Senyap senyap, aku menyimpan dendam kepadanya.
Lama kelamaan, tersingkap perangai sebenar yang terlindung di sebalik figura bad boy terlebih genius itu.
He's a playful, tak pernah serius. Semua benda dia mahu buat kelakar. Sudahlah banyak berkaitan dengan aku. Hanya tuhan saja yang tahu betapa malunya aku apabila aku dijadikan bahan jenaka oleh Hyunjae.
Bukan sekali, tetapi berkali kali!
Sejak itu aku berazam, Hyunjae adalah musuhku. He's my academic rivals! Jangan pernah layannya seperti kawan!
Pernah satu hari kami dikenenkan menjadi pengerusi dan naib pengerusi kelab. Dia pengerusi, aku naib pengerusi.
Kau ingat aku rela jawatan kedua?
Bagai nak rak kami bertekak mahukan jawatan pengerusi. Akhirnya undi dicabut dan aku tetap mendapat jawatan naib pengerusi.
Aku ingat lagi, dia panggil aku unlucky witch.
Sial betul!
Tidak cukup itu, kelab yang kami uruskan bakal melangsungkan program. Jadi pastilah orang orang berjatawan kelab itu akan ditekan supaya jalankan kerja.
Aku sangkakan Hyunjae akan kekal dengn perangai playful and unserious sepanjang persiapan untuk program itu. Ternyata sangkaan aku meleset. Hyunjae adalah leader terbaik yang aku pernah jumpa.
Tiap kali meeting dia yang paling awal munculkan diri. Dia yang paling lantang mengemukakan cadangan atau kritikan. Tak lupa juga, dia banyak mementingkan semangat kerjasama. Jika ada masalah, dia yang akan turun padang dulu.
Sungguh aku tabik!
Angkara persiapan program itu, kami banyak menghabiskan masa bersama sama. Aku cuba tolak jauh perasaan benci pada Hyunjae kerana dia adalah saingan akedemikku.
YOU ARE READING
escapism.
Random" no one listens whenever i talk, so i write whatever i want. " - theboyz oneshot & random thingy. aneh, mengarut dan cringe. it's all here. -lyaaa