dahlia untuk eric. <3
•••
- lee dallia as you -
- sohn eric as your crush -
ps : panjang wo kalini prepare nasi buat makan sekali :D
--❦︎--
« dallia »
Suasana hiruk pikuk di kelasku ini langsung tidak menjejaskan perhatian aku pada mejanya . Sudah menjadi satu kebiasaan untuk aku meletakkan sekuntum bunga dahlia di bawah laci meja itu . Setiap hari , satu kuntum . Akan aku letak .
Akhirnya kelibat yang aku nantikan sedari tadi muncul jua . Tepat jam 7.50 pagi , seperti biasa dia akan duduk di mejanya . Tundukkan kepala , dan terjumpa bunga dahlia . Bersama bunga di tangan , dia berdiri lalu campak bunga tersebut ke dalam tong sampah . Aku mampu tersenyum kecewa .
Eric Sohn . Kenapa awak heartless sangat ?
Pandangan aku tunduk merenung buku . Cuba mengusir perasaan kecewa . Takpe Lia , itu bukan first time dia buang . Don't worry , satu hari nanti maybe dia akan simpan . Bersungguh sungguh aku cuba memujuk diri .
Ya , sejak hari pertama dia jejakkan kaki di sekolah ini , aku sudah jatuh hati dengannya . Senang cakap , dia crush aku . Tapi bukan aku je , ramai lagi girls dekat luar yang crush dekat dia . Sayangnya semua dia tolak , termasuk aku .
Aku tak pernah la confess , tapi tengok cara dia buang bunga yang aku bagi tu . Auto takut nak confess . Kalau dia reject aku macam mana ? Aku takkan terima hakikat punya !
" Dallia- " laju aku mengangkat kepala , merenung Sangyeon .
" Wae ? " sepatah aku menyahut .
" Petang ni kau free tak ? " soalnya .
Aku diam sejenak . Memikirkan jawapan yang sesuai untuk aku balas . Aku tahu dia nak ajak aku keluar . Ini dah masuk kali ke berapa dia ajak tapi aku tak minatlah . Sempat aku mengerling ke arah Eric .
" Sorry Sangie . I can't . " aku tersenyum nipis . Dia pamerkan riak kecewa . Tidak menunggu lama , dia terus menuju ke tempatnya semula .
Tidak lama kemudian guru mata pelajaran pertama sudah menapak ke dalam kelas . Kini aku menumpukan perhatian sepenuhnya kepada pembelajaran yang sedang berlangsung . Sesekali aku mengerling ke arah Eric .
" That's all for today . So , kerja berpasangan nanti biar saya tolong pasangkan . Korang semua jangan risau . "
" Ala- saem . " kedengaran keluhan dari para classmates aku .
" Susunan partner saya akan ikut abjad . Bukannya dari surname . Contohnya Lee Dallia jadi Dallia aje . "
Tersentak aku apabila namaku dijadikan contoh . Alahai saem , malulah macam ni . Kepala aku tundukkan memandang buku . Menunggu giliran namaku disebut .
" Dallia Lee dengan Eric Sohn . "
Bersinar sinar mataku merenung saem di hadapan . Kalau takde orang sekarang ni memang aku lompat bintang sampai ke bulan tau ! Akhirnya , buat pertama kali dalam sejarah aku dan Eric disatukan . Oh my my my !
Dapat aku menangkap jelingan maut daripada Eric . Mati terus senyumanku . Pantas aku menundukkan kepala , pura pura mencari sesuatu di laci meja . Jangan la dia perasan aku senyum macam beruk tadi !
YOU ARE READING
escapism.
Random" no one listens whenever i talk, so i write whatever i want. " - theboyz oneshot & random thingy. aneh, mengarut dan cringe. it's all here. -lyaaa