İZMİRLİ-1-

14.4K 378 25
                                    

-

Sakinliğime tezat içimdeki siniri bastırmaya çalışıyordum. Daha önce hiçbir şekilde böyle berbat bir durumun içine düşmemiştim. Rezil edilmekle kalmamış üstüne üstlük bir de hakarete maruz kalmıştım.

Karşımda bulunan kaba ve bir o kadar da yobaz adama baktım. Hiçbir şekilde medeni durmuyordu. Elinde tuttuğu sopa tarzı şey de bunu kanıtlar nitelikteydi. Bu adam dağdan mı inmişti?

Sanırsam dağdan inmemiş dağı da kendisiyle beraber şehre yani İzmir'e getirmişti. Elimde tuttuğum buzu itilmem sonucu çaptığım koluma koydum. Bir yandan da çatık kaşlarım ile karşımda bulunan esmer tenli çocuğa bakıyordum. O ise yetkililerin daha fazla konuşmasını dinlemek istemiyor gibiydi.

Daha fazla muhattap olmak istemediğim için güvenliğe

''Bu insana benzeyen adam müsvettesiyle daha fazla aynı ortamda kalmak istemiyorum. Şikayetçi falan değilim. İzin verin gidelim.''

Adını bilmediğim bedenin sinirle soluyup susmasına karşın bende sinirli bakışlar atmıştım. Bu adam kendini ne sanıyordu acaba?

Medeniyetten bir haberdi.

Bir insan sen nasıl beni itersin diye birine dalma eğilimi gösterir miydi? Bu adam gösteriyordu. Üstelik benimle hiçbir alakası yoktu. Sadece acelem vardı ve yürürken çarpmıştım işte. Bu yabancı ise üzerine alınmakla kalmamış başta güvenlik olmak üzere bir sürü insanı başımıza toplamıştı.

Acelem olmasını da boşvermiş, artık sadece buradan gitmek istiyordum. Yetişmem gereken yere zaten geç kalmıştım.

Güvenliğin emin olup olmadığımı sormasıyla emin olduğumu söyledim. Bir kaç dakika daha beklememizi istedi. Birine durumu izah ediyordu anladığım kadarıyla. Yanımıza geldiğinde gidebileceğimizi söyledi. Çok geçmeden buzu aldığım yere bırakmış ve arkama bile bakmadan çıkmıştım otogardan.

Telefonumu açtığımda sayısız mesaj ve arama ile karşılaşmıştım. Her birine durumu uzun uzun izah etmeden beni bırakmayacaklarını biliyordum. Not kısmına girip olayı detaylarına dikkat ederek kendime göre yazdım. Elbette dayak yedim yazmayacaktım. Alt tarafı canımdan oluyor olsamda bunu belirtmenin bana bir yararı olmazdı. Bana atarlanan çocuğa haddini bildirdiğimi, o yüzden otogardan çıkamadığımı söylemiştim.

Arkadaşlarım inanıp sustuğunda iç çektim ve özlediğim memleketime baktım. Çok seviyordum bu şehri. Derinlerimde hissettiğim özlemi denizi görünce daha da hissettim. Ankara'da deniz yoktu ve ben yaklaşık üç senedir denize hasret yaşıyordum. Mezun olmama az kalmıştı. Sanırım bunun için sevincimden ağlayabilirdim. Bir İzmirli olarak tahmin edersiniz ki hem denizi çok severim, hem de sıcak hava koşullarını buz gibi havaya tercih ederim.

Ankara'nın ayazı beni dondurup hasta ediyordu. Üstelik kaldığım ev bir eğlence mekanına çok yakındı. Her akşam kapımın önünden geçen alkoliklerin gitmesini beklemek beni delirtiyor ve Ankara ile ilgili anılarımda bir kara leke olmayı başarıyordu.

Sahile vardığımda kulaklığımı taktım ve deniz havasını içime çekerek bir süre öylece izledim. Ruhum arınmıştı. Üstelik buna uzun zamandır ihtiyacım vardı.

Az sonra çalan telefonum ile boş bulunup irkildim. Arayan abimdi. Büyük ihtimalle onunla kalmamı söyleyecekti. Yengeme yük olmak istemiyordum. Ama yeğenimi de çok özlemiştim.

Telefonu açtığımda duyduğum kız çocuğu sesi ile kocaman gülümsedim. Su arıyordu. Ne zaman geleceksin amca diye tatlı tatlı konuşmasına daha fazla dayanamadım ve bir saate geleceğimi söyledim. Abim son kozunu kullanan joker gibiydi. Kendi bir şeyi yapamayacaksa veya birini ikna edemeyecekse son kozu olan Su devreye giriyordu.

Bugünün oldukça garip birgün olduğunu düşünmeden edemedim. Günün kötü başlayıp güzel bitecek gibi olması ise beni sevindiren noktalardan biriydi. Koluma baktığımda morardığını gördüm. Derim hassas olabilirdi. Ancak bana saldıran ayı hafife alınacak cinsten değildi.

-

Selamlar, akıcı bir hikaye olacağından emin olduğum bir kitap.

Öncelikle her gün bölüm gelmesini istiyorsanız oy sınırının bu kitapta geçmeyi sağlamalısınız.

Kitabı yazmayı seviyorum ama sadece okunmayla olmuyor. Moral ve motivasyon açısından oy vermeniz ve varlığınızı belli etmeniz daha iyi olacaktır.

Her bölüm ne miktar oy sınırı olduğunu belirteceğim.

Bu bölüm için oy sınırı 20

Dolduğu an yeni bölüm gelecek'')

Sevgiyle kalın.

-Ayaz

İZMİRLİ+18 BxBHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin