Raven memerhatikan isterinya yang sedang memijak timbunan tanah di taman bunga yang dia buat sendiri.
"Sayang buat apa?" Soal Raven sambil berjalan menghampiri Cassey.
Cassey terus senyum lebar apabila melihat Raven.
"Tanam bunga." Balas Cassey selamba.
Raven mengangguk. Yang dia tahu di bawah setiap bunga-bunga di taman itu terdapat satu baja yang sangat mujarab, iaitu manusia.
Raven semakin menyukai Cassey apabila melihat kegilaan Cassey. Bukannya takut tapi suka. Dia suka melihat ada lagi seseorang yang lebih gila darinya.
"Who is it?" Soal Raven lembut.
Cassey berpusing menghadap Raven.
"No one." Balas Cassey.
Raven tergamam mendengar. Dia tidak percaya Cassey tidak membunuh sesiapa minggu itu. Dia segera berlari untuk memeriksa Cassey.
Raven segera menyentuh dahi dan badan Cassey dengan sangat risau.
"Did something happened?" Soal Raven risau. Keningnya turut berkerut menunjukkan kerisauannya.
Cassey tertawa kecil melihat reaksi Raven. Dia tahu Raven menyukainya kerana dia gila sama seperti Raven. Tapi semua itu hanyalah palsu, Cassey merubah dirinya menjadi wanita yang Raven cintai.
Cassey mengusap pipi Raven dengan senyuman nipis. Mata mereka bertentangan.
"I know you won't love me anymore if I stopped this. I'm tired of this fake love. I'll stop being crazy. But I'll stay with you until you bored and divorce me." Ujar Cassey dengan tenang.
Riak muka Raven berubah marah.
"What's made you think like this? Haa? What Fake Love? Do you think my love are fake?!! I've been loved you since I met you at the prison!! I cannot divorce you. You're the only one for me!!!" Kata Raven dengan nada yang turun dan naik mengikut amarahnya.
Cassey tetap berdiri tenang di hadapan Raven walaupun dia agak terkejut dengan luahan itu.
Raven merasa bimbang Cassey akan meninggalkannya. Dia memikirkan satu idea yang bernas.
"Please .. Please don't leave me. I'll do anything for you." Kata Raven sayu lalu mendakap Cassey.
Cassey memeluk Raven, dia mengusap belakang Raven perlahan-lahan. Dia tahu Raven hanya berlakon supaya dia kesian dan simpati pada Raven.
"I'm sorry, but We'll never know what gonna happen next. I'll go back to prison after I apologise to my brother." Kata Cassey lembut.
Raven hanya menayangkan riak muka dingin. Dia sudah merancang seribu satu cara untuk membuat Cassey kekal disisinya, hidup atau mati.
'It must be that woman fault, She's been meeting to her for awhile now. Nur Hasya, I'll find you soon.'
___
Achooo!
Hasya bersin tepat di hadapan Rafael.
"Hasya! Tak sopan!" Tegur Rafael geram terkena air liur Hasya.
"Hehehe .." Hasya sengih seperti kerang busuk sambil mengelap hidungnya dengan tali leher Rafael yang dia sedang berusaha untuk buat.
Rafael terkedu melihat perangai Hasya. Hasya semakin selesa berada dengannya sampai kencing pun tak tutup pintu.
"Ya Allah apa lah yang rasuk isteri aku ni? Tak sopan betul." Ujar Rafael lelah melayan kerenah Hasya.
YOU ARE READING
My Baby Daddy [COMPLETED]
Lãng mạnRafael Christen Nur Hasya Ayden Rayner Hans Isaac Adam Rowen ___ Walaupun Rafael dan Hasya berkahwin kerana dianggap bersekedudukan oleh pihak JAIS Rafael tetap menjaga Hasya dengan baik. Lama kelamaan Hasya mendapat tahu juga identiti sebenar Rafae...