MBD 22🌻

19.1K 720 11
                                    

Raven menjemput Hasya masuk ke dalam rumahnya. Dia merenung Hasya tajam.

'So this is the girl that seduced my wife. Small little thing, how dare a bunny like you.'

"Jadi mana Cassey?" Soal Hasya. Takkan dia tipu pula, dia kata Cassey sakit nak jumpa aku.

"She'll be here soon." Jawab Raven dingin. Dia tidak berniat untuk melayan Hasya baik-baik.

Cuma yang dia fikir, kalau Hasya di sana mesti Cassey mahu tinggal bersamanya lagi.

"Raven! I heard that you kidnap a women! I'm still your wife!" Cassey menyerbu masuk ke dalam rumah Raven. Aku masih sayang kau, sampai hati kau cari pengganti.

Raven terus berdiri apabila melihat Cassey.

"No! I am giving her to you." Raven mengubah nada suaranya apabila bercakap dengan Cassey.

'ohh .. jadi dia nak jadikan aku hadiah untuk pujuk Cassey lah ni? Bodoh betul.' getus hati Hasya. Dia menonton pergaduhan mereka sambil memakan donut.

Cassey memandang Hasya. Dia tersenyum.

"I didn't bring her here to be my wife." Kata Raven lalu memeluk pinggang Cassey.

"I'm sorry Raven." Cassey mengucup pipi Raven.

"Play with her." Kata Raven sambil tersenyum manis.

'aku bukan mainan tau tak. Tapi tak pe, asalkan aku hidup. Aku yakin Rafael akan cari aku.' Hasya sambung makan tanpa rasa segan silu.

"So Hasya nak jalan-jalan dengan saya? Saya boleh bawa awak pusing-pusing rumah." Kata Cassey lalu duduk di sebelah Hasya.

Hasya menggelengkan kepala dengan berani. Agaknya dia akan dibunuh ke?

"Kaki saya sakit pakai high heels sepanjang hari." Kata Hasya lalu menunjukkan luka di belakang kakinya.

"Oh no!! Ambil bandage!" Jerit Cassey cemas.

Raven duduk di hadapan mereka. Semua pembantu rumah itu sibuk kerana ada tetamu istimewa.

"Give her food. She looks like a stickman." Kata Raven selamba memerli Hasya.

Cassey sendiri mengubati kaki Hasya.

"Yes! Bring foods!" Laung Cassey. Pembantu rumah berlarian lagi untuk menyediakan makanan.

"Biar saya buat." Hasya ingin mengambil ubat daripada Cassey, Cassey segera menjauhkan ubat itu dari Hasya.

"I'll do it for you." Kata Cassey tegas, matanya menatap Hasya tajam.

'I feel like a princess here.' getus hati Hasya. Jarang kan peluang macam ni. Walaupun dengan dua psycho ni.

_

"Rafael buat apa masa tu!? Kenapa biarkan Raven tu ambil Hasya?!" Soal Puan Christina risau. Dia merisaukan Hasya kerana anak perempuan itu ada masalah mental.

Rafael terus menggunakan laptop menjejak lokasi telefon Hasya. Dia tidak membalas Puan Christina.

'Please be safe.' Hatinya tidak berhenti berdoa agar Hasya selamat.

"Goodness, Rafael. sampai bila nak buat kesalahan macam ni?" Tuan Ares bersuara, tapi dia masih tenang.

"Charles said she's willingly went with Raven!" Kata Rafael geram asyik dimarahi oleh Puan Christina dan Tuan Ares.

"You should've been with her all the time!" Jerit Puan Christina marah.

"Then help me! Help me find her, Aku tak pernah jumpa location Cassey Mummy! Not even once." Ujar Rafael gelisah. Wajahnya menjadi sangat sayu kehilangan Hasya.

"I'll help." Tuan Ares mengeluarkan telefonnya lalu keluar ke luar rumah untuk menghubungi orang-orangnya.

Tidak lama kemudian beberapa buah Van hitam tiba di rumah Rafael. Beberapa orang masuk ke dalam bertemu dengan Tuan Ares.

"I need you to find my daughter-in-law. As soon as possible. The payment is 1 week vacation." Kata Tuan Ares.

Tiga lelaki bertopeng itu masih berdiri kaku dihadapannya. Tuan Ares sengih.

"1 month Va .."

"Deal!" Kata mereka bertiga serentak dan bersemangat.

"HAHAHA. Now do your jobs." Arah Tuan Ares dengan nada dingin. Matanya dingin menatap tiga pekerjanya.

"Yes Sir!" Tiga lelaki itu mengambil gambar yang Tuan Ares hulurkan.

Rafael hanya diam memandang Daddynya. Dia juga tidak tahu apa sebenarnya pekerjaan Ares, kalau pergi kerja dia akan hilang dari radar selama pekerjaannya belum habis. Lalu pulang tanpa khabar.

'siapa sebenarnya bapak aku ni?' getus hati Rafael. Dia menutup laptopnya, dia sudah tidak berguna lagi bila Ares sudah bergerak.

"Who are you?" Soal Rafael ingin tahu.

Tuan Ares senyum kepada anaknya.

"Your Handsome daddy." Balas Ares selamba. Langsung tidak berniat untuk memberikan jawapan kepada anaknya.

Rafael memutar bola matanya menyampah. Orang nak tau je pun.

"Nevermind." Rafael duduk berpeluk tubuh di sofa, menunggu pekerja Ares selesai.

Ayden masuk ke dalam rumah Rafael, dia hairan melihat banyak orang-orang yang tidak dia kenali di sekitar rumah Rafael.

"Chris! Kau bet ....ul." Ayden kaku melihat Tuan Ares. Kenapa dia ada di sini? Ayden menelan liurnya kelat, bila masa bapak dia balik ni?

"Kenapa kau tercegat kat situ?" Soal Rafael sambil memandang Ayden yang kaku melihat Daddynya.

"Sir." Ayden tunduk hormat kepada Tuan Ares.

Rafael hanya memerhatikan mereka dengan diam. What happened?

"Welcome Ayden Rayner. How's your dad?" Soal Tuan Ares ramah.

"Erkk .. He's fine." Balas Ayden lalu berjalan ke belakang Rafael.

"Kau dah kenapa?" Soal Rafael bingung. Ayden menggelengkan kepala sambil menayangkan senyuman palsu.

"Dah jumpa?" Soal Rafael serius.

"Dah .. aku dah jejak diorang. Nak gerak sekarang?" Soal Ayden.

"Let's go!" Rafael berlari keluar dari rumah itu.

Ayden memandang Tuan Ares yang masih tersenyum kepadanya. Senyum manis macam tu pun seram tau tak.

"Tunggu aku Christen!" Ayden berlari mengejar Rafael yang sudah keluar.

Tuan Ares menyilangkan kakinya. Orang-orang suruhannya masuk semula ke dalam untuk memberikan laporan.

"Do we need to go?" Soal lelaki itu dengan nada serius. Dalam keadaan ni siapa je yang nak main-main kan? Hmmmm ghisau.

"Yes, but don't do anything if my son doesn't need you. Go." Arah Tuan Ares.

Lelaki itu keluar, semua van hitam di luar rumah beredar untuk memberikan bantuan kepada Rafael dan Ayden.

"Dear, come here." Panggil Tuan Ares lembut, dia menghulurkan tangannya kepada Puan Christina.

"Still doing this?" Soal Puan Christina, dia tidak suka melihat semua ahli keluarganya terlibat dalam perbuatan buruk itu.

Tuan Ares mengangguk perlahan, dia menurunkan tangannya.

"But honey, I don't give you any dirty money." Kata Tuan Ares dengan nada sayu.

Puan Christina menghelakan nafasnya, dia berjalan menghampiri suaminya.

"Okey." Puan Christina duduk di sebelah Ares lalu bersandar di bahunya. Walau apapun, Ares lah yang beri dia semua kekayaan dan kemewahan itu.

 


TBC

Vote

My Baby Daddy [COMPLETED]Where stories live. Discover now