MBD 2 🔫

35.3K 1.2K 49
                                    

Rafael terjaga dari tidurnya .. nyenyak sungguh dia tidur semalam.

Matanya meliar memandang sekeliling ..

"Ini bukan rumah aku." Rafael terus duduk .. dia melihat pada pakaiannya.

Sudah ditukar.

"Ni rumah Hasya." Gumamnya.

"Hasya!" Panggil Rafael. Dia berjalan ke arah dapur.

Dia ternampak kertas melekat diatas tudung saji itu.

'Makanlah .. bersyukur sikit aku masakkan kau makanan. Lepas ni kalau nak mabuk lagi jangan datang rumah aku!'

Rafael tersengih membaca memo itu, comel saja perangai.

Tudung saji itu diangkat, maka terserlahlah ayam goreng dengan nasi goreng.

Dia mengangkat keningnya. Tak simple pun.

___

Rafael masuk ke dalam pejabatnya. Mukanya berseri-seri hari itu. Yelah siapa tak suka kalau isteri masak.

Dia terus menekan interkom pejabatnya.

"Yes Boss .. anything I can help?" Soal Lia .. Secretary Rafael.

Rafael ni CEO tau. Siapa je tak tahu.

"Suruh Kevin kebilik saya sekarang." Kata Rafael lalu duduk di kerusinya.

Laptop dibuka.

Dia sudah tidak masuk kerja selama 2 hari kini kerjanya sudah bertimbun.

Toktoktok ..

"Masuk!" Laung Rafael.

Kevin membuka pintu lalu masuk. Pintu ditutup kembali.

"Ada apa Tuan?" Soal Kevin.

"Aku ada kerja untuk kau dan anak buah kau." Kata Rafael dengan senyuman menyeramkan.

___

Hasya berjalan kaki dari klinik Swasta itu ke kawasan letak kereta.

Dia perasan ada dua orang lelaki sedang mengekorinya.

Jantungnya berdegup pantas .. 'kenapa diorang ni? Nak bunuh aku ke? Tak habis dengan satu masalah satu lagi timbul!' Getus Hati Hasya.

Hasya melajukan langkahnya .. bukk ..

Dia terlanggar Rafael.

"Awak! Awak tolong ada orang ikut saya!" Kata Hasya sambil bersembunyi dibelakang Rafael.

Rafael senyum. "Mana ada sesiapa." Tipu Rafael. Hasya memeluk tangan Rafael erat.

"Ada tadi .. dua orang." Kata Hasya ketakutan.

"Dah dah .. jom." Ajak Rafael lalu menarik Hasya berjalan kearah keretanya.

"Awak nak bawa saya ke mana ni? Kereta saya kat sana." Hasya menunjuk kearah tempat letak keretanya.

"Tak pe .. kita naik kereta aku. Biar je lah Axia cabuk kau tu kat sana." Kata Rafael selamba.

"Axia cabuk awak kata?! Duit tau tu! Saya kerja dua tahun untuk kereta tu." Kata Hasya geram .. senang-senang je dia panggil kereta kita kereta cabuk.

Hasya ingin menarik tangannya tapi Rafael makin mengetatkan pegangannya.

"Listen .. jangan jauh dari aku. Bahaya." Kata Rafael serius.

Hasya menarik tangannya kasar lalu berjalan kearah bertentangan.

Rafael yang berhenti di tengah jalan raya temoat Hasya menarik tangannya tadi.

My Baby Daddy [COMPLETED]Where stories live. Discover now