"Hasya wake up. Aku nak pergi kerja sekarang ni." Kata Rafael lembut. Dia yang sudah siap memakai kemeja hitam duduk di birai katil sambil mengusap kepala Hasya.
"Ermmm .. nak tidur lagi." Rengek Hasya. Ingin bermanja-manja dengan Rafael di awal pagi itu.
Rafael gelak kecil melihat isterinya.
"Sleep more then. Aku tinggalkan Charles dan Harvy kat rumah. Make sure sayang bagitahu diorang if nak pergi mana-mana. Faham? Dengar tak ni?" Soal Rafael dengan nada lembut.
"Awak nak pergi mana?" Soal Hasya masih lagi mamai.
"Works sayang. Kalau tak kerja nanti tak ada duit untuk awak hidup mewah." Ujar Rafael. Hasya berasa gembira mendengar jawapan jujur Rafael.
Hasya memeluk pinggang Rafael. Tapi dia memeluk terlalu bawah kerana Rafael sedang duduk. Hasya meletakkan kepalanya di atas peha Rafael.
"Hasya look where's did you put your small head." Ujar Rafael. Badannya mula panas melihat kepala Hasya di atas adiknya.
"Who care." Balas Hasya. Dia sudah merasa adik Rafael itu.
"Saya balik lambat hari ni. Make sure kunci semua pintu." Pesan Rafael lalu menolak Hasya berbaring ke katil semula.
"Rafael! I love you." Kata Hasya dengan suara yang kuat dan jelas.
"Yes. I love you too sayang." Balas Rafael lalu keluar dari situ dengan senyuman lebar di wajahnya.
__
Ayden menekan pad kekunci laptop yang terletak dihadapannya.
Rafael dan Hans masuk ke dalam. Kedua-duanya memasang senyuman yang manis di wajah mereka, membuatkan Ayden seram melihat.
"Korang dah kenapa? Senyum-senyum. Seram aku." Perli Ayden tanpa memandang mereka.
Rafael duduk di hadapan Ayden dengan riak muka serius. Begitu juga dengan Hans.
Ayden terus masuk ke dalam mood serius melihat dua sahabatnya serius.
'Kenapa diorang serius sangat? Nervous pula aku jadinya.' Ayden menutup laptopnya untuk fokus kepada mereka berdua.
"Spit it out." Kata Ayden tegas.
"One month aku nak selesaikan semua ni, lepas tu aku nak bersara dengan kerja kedua kita." Kata Rafael. Wajahnya sangat serius menunjukkan dia tidak bermain-main dengan kata-katanya.
"Hmmm, Isaac?" Ayden menoleh memandang Hans pula.
"Same as Chris. Aku nak fokus pada keluarga aku lepas ni. Tapi aku tetap akan tolong korang kalau korang perlukan." Kata Hans. Lalu dia menunjukkan senyuman nipis.
"Sure, aku pun tak larat dah nak tanggung semua ni." Ujar Ayden setuju.
"Macam mana dengan Adam?" Soal Rafael.
"Let him walk on his own path." Balas Hans.
Rafael dan Ayden mengangguk.
"Aku akan prepare semua barang. Kau cari bukti, kau pun sama. Don't do anything dangerous, aku tak nak sampaikan berita kematian korang pada Isteri-isteri kau berdua." Kata Ayden tegas. Dia mengeluarkan sebuah fail hitam dari laci mejanya yang dikunci.
"Ni maklumat sebelum ni." Ayden menunjukkan isi fail tersebut.
Hasya menunggu Rafael pulang ke rumah dengan sabar. Hari sudah petang dan Rafael masih belum pulang lagi.
'kenapa dia lambat? Selalunya balik awal je.' getus hati Hasya. Dia mula berfikir bukan-bukan mengenai Rafael.
Tidak lama kemudian dia terlelap di sofa tanpa dia sedari.
Badannya terasa terapung tidak lama kemudian. Hembusan nafas terasa di dahinya lalu satu kucupan hinggap di dahinya.
Rafael mengangkat Hasya naik ke bilik mereka. Dalam perasaan risaunya melihat Hasya tidur di sofa dia juga gembira Hasya menunggunya untuk pulang.
"My Hasya." Suara Rafael menerpa gegendang telinganya.
Dengan mata masih tertutup Hasya senyum.
"Wake up. Aku nak pergi dah ni, temankan aku sampai pagi." Bisik Rafael lagi.
Darah menyerang muka Hasya membuatkan muka dan lehernya terasa panas. Jantungnya juga berdegup kencang.
"Nak buat apa? Satu lagi, awak nak pergi mana?" Soal Hasya.
"I have a dangerous works to do before we can make a few babies." Ujar Rafael selamba. Dia tersengih-sengih melihat muka Hasya yang memerah.
"Okey." Balas Hasya. Dia memeluk leher Rafael.
Rafael meletakkan Hasya di atas katil.
"Tak nak mandi dulu ke? Awak tu dari luar. Awak dah makan?" Soal Hasya perlahan.
Rafael membuka butang kemejanya lalu baju kemeja itu dia jatuhkan ke lantai.
Tanpa banyak bicara dia menyentuh seluruh bahagian sensitif Hasya. Tangannya yang besar menyelak kain Hasya.
"Rafael ~ awak memang sangat tahu badan saya kan." Ujar Hasya dengan nafas yang semakin berat.
"Yes My love. And Aku harap aku sorang saja yang tahu. Please be good and wait for me, cuma sebulan saja. I'll make sure you get pregnant after this." Kata Rafael. Nada suaranya sangat serak dan menggoda.
Dia membuka baju Hasya satu persatu.
"Raf .. Rafa , ahh!"
Membulat mata Hasya merasakan Rafael berkasar dengannya.
"Sorry. Tahan malam ni je." Bisik Rafael lalu sambung melakukan kerjanya.
"Pelan ... Mmmphh."
"Aku akan rindu kau, so just let me do this."
"Umphh!! Raff .. ahh!" Hasya menjerit kesakitan, lama kelamaan sakit itu menjadi satu perasaan yang sedap.
"Heyy .. aku tak boleh call kau selama sebulan ni. Ayden tak benarkan. Jangan keluar dengan lelaki lain." Bisik Rafael.
"Kalau tak aku akan pastikan kau rasa macam ni lagi." Sambung Rafael lalu menarik Hasya untuk duduk di atasnya.
"Aah mmmphh!" Rafael menekup mulut Hasya. Suara Hasya semakin membuatkan dia mahu melakukan sesuatu yang lebih lagi.
_
"Dah Ready?" Soal Ayden sambil melihat tiga sahabatnya.
Adam dan Hans mengangguk. Mereka bertiga menoleh memandang Rafael.
Rafael menggosok belakang lehernya.
"Aarghh ~ aku tak boleh lah. Aku risau nak mati." Ujar Rafael lalu berjalan masuk ke dalam jet Ayden.
"Dah ready lah tu." Kata Adam lalu turut masuk ke dalam.
Ayden mengangguk. Dia merenung Hans.
"Aku tak boleh call isteri aku ke?" Soal Hans dengan nada risau.
Ayden bertambah kagum kebelakangan ini dia sering melihat sesuatu yang baru dari sahabatnya. Mungkin dia sudah nak mati? Siapa tau kan.
"No Isaac. I've been telling you this before." Balas Ayden dengan tenang.
Hans masuk ke dalam jet itu.
Mereka bertolak sejurus selepas Ayden naik.
Ayden dan Adam saling berpandangan apabila melihat Hans dan Rafael hanya diam dari tadi. Selalunya mereka berdua yang paling bising, main dengan game di dalam jet Ayden itu.
Kadang-kadang berebut tempat tidur.
"Aku rindu Hasya." Kata Rafael selepas lama diam.
"Hmmm .. aku pun." Adam duduk di sebelah Rafael sengaja ingin membuat Rafael marah.
"Jangan kacau aku lah. Kau sengaja kan nak buat aku marah. Otak aku penat nak layan kau." Ujar Rafael dengan nada marah tapi suaranya pelan saja.
Adam sengih.
TBC
Vote
YOU ARE READING
My Baby Daddy [COMPLETED]
RomanceRafael Christen Nur Hasya Ayden Rayner Hans Isaac Adam Rowen ___ Walaupun Rafael dan Hasya berkahwin kerana dianggap bersekedudukan oleh pihak JAIS Rafael tetap menjaga Hasya dengan baik. Lama kelamaan Hasya mendapat tahu juga identiti sebenar Rafae...