Hasya dan Rafael masuk ke dalam rumah, sebaik saja melangkah masuk Puan Christina terus memeluk Hasya.
"Kamu okey tak? Risau Mummy tau! Macam mana lah Mummy kalau kamu tiba-tiba tak balik-balik lagi, risau sangat." Kata Puan Christina merisaukan Hasya.
Hasya senyum gembira kerana dapat mertua yang mahu merisaukan dia. Dia tak pernah rasa ada ibu bapa selama ni.
Hasya membalas pelukan Puan Christina.
"Maaf Mummy." Ujar Hasya perlahan.
Puan Christina meleraikan pelukan lalu melihat badan Hasya untuk mencari kecederaan, Sama saja macam Rafael.
"Hasya tak cedera Mummy, diorang layan Hasya macam permaisuri kat sana." Kata Hasya lalu memegang tangan Puan Christina.
"Baguslah macam tu." Puan Christina menjeling Rafael tajam, berani dia biarkan Hasya kena culik.
"Saya tunggu kat atas nak mandi." Kata Rafael lalu naik meninggalkan Hasya di bawah bersama Mummynya.
'aku nak buat macam mana ni? Rafael marah lagi ke? Macam mana aku nak lepas dari Mummy ni?' getus hati Hasya risau.
Tuan Ares yang melihat raut wajah risau Hasya terus memberi bantuan.
"Kamu dah mskan
"Honey, biar Hasya rehat dulu. Awak janganlah ganggu mereka, come here. Layan saya." Tuan Ares menepuk pehanya menggoda isterinya.
"Ish awak ni! Tak malu betul depan menantu saya." Kata Puan Christina malu-malu, tapi garang.
Tuan Ares sengih lalu menghulurkan tangannya.
"Kamu naik lah ye Hasya, rehat. Malam ni kalau nak makan dalam bilik pun boleh." Puan Christina menolak Hasya perlahan, menyuruh Hasya berjalan.
Hasya terus naik ke atas tanpa berkata apa-apa.
Puan Christina terus duduk di sebelah suaminya.
"Kenapa duduk situ? Hmmm? Sini." Tuan Ares menepuk pehanya lagi.
"Ares! Kita bukan kat rumah lah. Jangan nak ..."
"Yes yes, I know. That's why we must go home tomorrow." Celah Tuan Ares lalu mengangkat Puan Christina untuk duduk di atas pehanya.
Hasya masuk ke dalam bilik mereka, Rafael sudah bersedia untuk mandi.
"Nak ikut." Pinta Hasya lembut.
Rafael yang berdiri di hadapan pintu kamar mandi memandangnya lama.
"Come." Ajaknya dengan nada datar.
'as I thought. Dia marah lagi.' Hasya berjalan terus menuju ke kamar mandi.
Selepas dia masuk ke dalam Rafael terus menutup pintu.
Hasya berdiri kekok di sudut kamar mandi. Tab mandi yang penuh dengan air itu dia pandang sekejap.
"Buka baju." Arah Rafael lalu memasukkan tangannya ke dalam air tab mandi itu.
Hasya membuka pakaiannya perlahan-lahan. Malunya!
Rafael yang hanya memakai seluar dalam berdiri di sebelah tab mandi menunggu Hasya siap membuka baju.
"Ubah fikiran , tak nak mandi dengan saya?" Soal Rafael yang membaca fikiran Hasya.
'Serius lah? Kenapa dia macam ni? Takut lah.' Hasya menggelengkan kepalanya.
"So? Kenapa lambat-lambat lagi?" Soal Rafael dingin.
Hasya menggigit bibirnya, dia mula merasa seperti mahu menangis.
YOU ARE READING
My Baby Daddy [COMPLETED]
RomansaRafael Christen Nur Hasya Ayden Rayner Hans Isaac Adam Rowen ___ Walaupun Rafael dan Hasya berkahwin kerana dianggap bersekedudukan oleh pihak JAIS Rafael tetap menjaga Hasya dengan baik. Lama kelamaan Hasya mendapat tahu juga identiti sebenar Rafae...