29

2.7K 82 1
                                    

BALIK daripada makan Adeena terperap dalam bilik.

Sofea?

Dengan daddynya mungkin.

"Awak?"

"Arghhh!!!" Adeena terjerit nyaring. Terkejut apabila tiba-tiba diterjah Zaim manakala Zaim pula terpaku di muka pintu melihat panorama di depannya. Indah sekali kamu.

"Kenapa mama? Kenapa?" Kepoh Sofea datang bertanya apabila mendengar mamanya menjerit.

"Ermm nothing." Jawab Adeena. Tidak senang tingkah Adeena apabila melihat mata helang Zaim galak memerhati tubuhnya yang berkembang. Sedaya upaya tangan cuba dilingkarkan pada tubuh menutup apa yang boleh. Kenapa time ni juga nak terjah bilik orang? Selalu yang main terjah bilik dia Sofea sorang je dah kenapa harini bapak budak ni buat perangai macam Sofea pula?

Laju Adeena melangkah ke almari baju lalu mencapai t-shirt putih lalu menyarungkannya kemudian tuala dilabuhkan daripada separas paha kepada separas lutut. Rasa selamat sikit.

"Ermm.. nak apa?" Soal Adeena mengadap Zaim dan Sofea yang masih terkebil-kebil memerhatikannya.

Zaim meneguk air liur. Adeena sedar atau tidak? Sedar atau tidak baju yang dipakainya itu putih dan jarang. Sedar atau tidak yang dia tidak pakai baju dalam?

"Haa eerm.. nak.. erm.. " Zaim tergagap-gagap ingin menjawab. Mata dilarikan sebelum singgah kembali ke tempat yang direnung tadi. Aduh! Gawat ini. Behave wahai mata.

"Abang dah kenapa?" Soal Adeena polos. Dia tak tahu ke dia sedang mengoncang iman Zaim sekarang ni. Ketar dah lutut lelaki itu sekarang ni.

"Tak ada apa."

"Dah tu nak apa?" Sergah Adeena geram. Dah la terjah bilik orang pastu gagap-gagap pula. Dah tak betul ke lepas menggamit kenangan tadi.

"Nak awak eh nak awak. Eh bukan." Laju Zaim menjawab. Lah kenapa pula keluar ayat tu. Adui! Mati.

Adeena terkejut. Nak dia?

"Tak! Tak! Abang nak pinjam charger phone tapi tak pe lah nanti abang datang balik." Laju Zaim melangkah keluar menuju kebiliknya.

Adeena terkebil-kebil. "Daddy kenapa?" Soal Adeena kepada Sofea yang dari tadi memerhati mereka.

Sofea mengangkat bahu lalu ikut melangkah keluar daripada bilik Adeena.

Apa-apa je lah ujar Adeena sendirian masih keliru dengan situasi tadi. Cermin solek dituju. Masa untuk memanjakan my face. huhuu!

Adeena tersentak memandang pantulan dirinya di dalam cermin itu. Jelas terbayang apa yang ada di balik baju. Macam ni ke diri dia depan Zaim tadi? Zaim nampak ke?

Ish! Bodoh punya soalan. Mestilah di nampak kalau dah terang-terang jelas macam ni.

"Aaaaaa... Ibuuuuuuuu... " Jerit Adeena. Ya Allah malunya. Kenapa dia ambil baju putih? Jarang pula tu. Kenapa? Kenapa? Aduh! Malu. Malu. Macam mana nak mengadap Zaim lepas ni. Aaaa tolong! Tolong!

Sumpah! Taknak jumpa Zaim setahun.

Adeena meroyan sendirian di dalam biliknya.

Lain pula dengan Zaim yang masih terkedu menjadi patung setelah melangkah keluar daripada bilik Adeena tadi.

Berkali-kali air liur diteguk dan kepala digelengkan cuba menghapus bayangan tadi.

Allah! Nyah la kau dari fikiran ku.

Kalih ke kiri terbayang Adeena. Kalih ke kanan nampak Adeena. Pandang depan sosok Adeena yang terlukis. Pejam mata tergambar adegan tadi.

Parah! Macam mana ni?

Pantas Zaim meniarap di lantai dan melakukan tekan tubi. Cuba untuk menghilangkan nafsu dan bayangan Adeena yang menguasainya sekarang.

Tapi tak salahkan kalau dia terbayang bukan-bukan berkenaan Adeena. Adeena isterinya. Apa yang dia nampak tadi memang sepatutnya untuk dia kan? So tak salah kan?

Aduh! Macam mana nak mengadap Adeena lepas ni? Control please control. Hubungannya dengan Adeena baru je berada dalam fasa yang baik.

Jangan gelojoh Zaim. Pelan-pelan. Pesannya kepada diri sendiri.

Buat bodoh je. Buat macam tak ada apa-apa. Buat macam tak nampak apa-apa pun tadi.

Yeah! Tak nampak apa-apa. Terangguk-angguk Zaim berperang dengan diri sendiri.

Okay jom keluar jumpa Adeena. Phone dah nazak sangat ni. Keluar tadi lupa nak singgah kedai cari charger baru. Charger lama dah rosak semalam. Tak tahu kenapa tiba-tiba tak masuk charge.

Kalau kau beli charger baru kau tak akan nampak free show macam tadi.

Zaim tersentak dengan bisikan yang terjentik dalam kepalanya.

Isy! Ini semua kerja syaitan. Syaitan! Syaitan! Nyah kau dari sini. Jangan ganggu dia.

Alah! Apa nak risau. Dia hak kau. Kau nak tengok lebih dari tu pun boleh. Bisik satu suara lagi.

Zaim mengangguk pantas. Yup! Itu hak dia. Dia tak salah. Tak perlu risau. Hapuskan semua bisikan itu. Buat macam tak ada apa-apa.

Yah! Tak ada apa-apa. Itu semua perkara biasa.

Nothing happen.




17032022

Enjoy reading. See you when i see you. Bye.......

Demi kamuWhere stories live. Discover now