Bunga Emir

2.9K 39 1
                                    

Emir Qaridz; Anak bongsu kepada Tan Sri Emran dan Puan Sri Qarina

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Emir Qaridz; Anak bongsu kepada Tan Sri Emran dan Puan Sri Qarina. Sikapnya yang nakal sering memberi sakit kepala kepada bondanya. Tipikal anak bongsu mungkin. Perempuan pula tak cukup satu. Pagi dengan orang lain, petang pula dengan orang. Sudah berbuih bondanya menasihati tapi satu pun tidak melekat dimindanya. Bagi Emir biarlah dia enjoy waktu kebebasannya dulu sebelum dirantai oleh insan bernama isteri. Dia tak suka terikat, dia tak suka dikonkong. Tapi sekali dia jatuh cinta disuruh berbaju pink berlatarkan mickey mouse pun dia sanggup.

Bunga Dalili; Merupakan pemilik butik Liliy's florist. Sangat meminati bunga dan gubahan seiring namanya. Dalam usia 26 tahun dia sudah berjaya membuat ibu bapanya bangga namun satu hanya satu yang merimaskan Dalili apabila tiap kali pulang ke rumah topik boyfriend sentiasa menjadi pilihan mamanya.

Pertemuan Emir dengan Dalili membuatkan Emir sasau. Tidak pernah dia terpukau dengan seorang perempuan. Selalunya perempuan yang sentiasa menggodanya dan dia melayan sekadar mengisi masa lapangnya namun kali ini dia jatuh. Jatuh tersungkur di kaki Dalili tanpa perlu Dalili melakukan apa-apa. Dia sentiasa mencari cari cara untuk mendekati si gadis itu. Hari-hari menapak ke kedai Liliy's florist walau kadang hanya untuk menatap muka si idaman.

"boleh pergi main jauh-jauh tak? Rimas la saya dengan awak." Lili

"Dalam banyak-banyak bunga dalam kedai awak ni, awak tahu tak yang mana paling harum? Bunga Dalili yang seorang la. Kihkihkih." Emir

Sorang mendekat, sorang menjauh tapi bila hati sudah terpikat, sikit pun taknak jauh.






Demi kamuWhere stories live. Discover now