Hoofdstuk 1 <3

9.5K 108 8
                                    

*toet toet*
Ik hoor getoeter van een auto en ik kijk uit het raam naar beneden. Ja hoor, daar staat de blauwe BMW van Koen al geparkeerd. Ik spring op van de bank en ren bijna naar de gang. 'Doei Eef, tot morgen. I love you!' roep ik naar Eva, mijn beste vriendin sinds groep 8. We zijn al beste vriendinnen sinds toen. Op het MBO deden we allebei een andere opleiding, maar toch deden we alles samen. Toen al en nu nog steeds.

We hadden wel een vriendinnen groepje, we waren altijd met 6. Totdat 2 van hun een vriend kregen en ons lieten vallen. Die andere 2 waren steeds derde wiel bij hun, maar toch bleven ze met hun omgaan. Ze liepen als hondjes achter ze aan. Uiteindelijk hebben wij ze geblokkeerd. Eva studeert nu de politie opleiding. Nu is ze nog handhaving, maar als ze dit schooljaar goed slaagt mag ze door naar de politie.

Ik heb pedagogisch werk gestudeerd, maar door al die stage etc. kwam ik er achter dat het toch niet bij mij past. Al die huilende kinderen daar. Nu werk ik in de bar in Rotterdam Centrum. De hele dag kan je daar eten en 's avonds is het altijd feest. Maar goed, Eva en ik wonen dus samen in een appartement net buiten Rotterdam. Jut en Jul samen, maar we doen het nog best goed.

'Doei! Have fun Yaar!' hoor ik Eva nog roepen voordat ik de deur dicht doe. Ik loop naar de lift en druk op het knopje. 'Nee dit duurt te lang.' denk ik bij mezelf. Ik loop met mijn sporttas en handtas de trappen af. Halverwege de trap mis ik een trede waardoor ik bijna viel, maar gelukkig kon ik mezelf net opvangen. 'Godverdomme!' vloek ik.

'Lukt het?' hoor ik een jongensstem vragen. 'Ja prima.' antwoord ik bot. Ik ontmoet 2 bruine ogen. Snel loop ik verder. Hij was niet lelijk, maar zeker niet knap. Na nog een aantal trappen kom ik beneden aan. Ik loop naar buiten en daar zie ik Rob en Koen al staan.

'Daar is ze hoor!' roept Rob blij als ik aan kom lopen. Ik geef ze allebei een knuffel. Dan zet ik mijn spullen in de kofferbak, die Koen al had open gemaakt, en ga ik in het midden op de achterbank zitten. We praten over de drukke opname week die de jongens deze week hadden. 'Dus Yara, vertel hoe was jouw week dan?' vraagt Robbie. 'Druk.' zeg ik lachend.

Ik beschrijf mijn hele week, het meeste tot in de details. 'Maandag moest ik van 9:00 tot 16:00 werken en had ik 19:00 training.' Ik voetbal al sinds mijn 6e, ik vond het altijd zo leuk om te doen. Kinderen uit mijn klas vonden het raar, maar dat boeide mij niks. Ik deed wat ik leuk vond en wat mij blij maakte. En nu nog steeds. Ik train nu elke week 2 keer en in het weekend meestal een wedstrijd. Dit weekend toevallig niet.

'Nou dinsdag moest ik de hele dag werken. Van begin tot sluit. Het was zwaar, maar wel leuk. Al die jongeren die uitgaan, ik kan er altijd wel om lachen.' 'Zullen wij vanavond uitgaan?' vraagt Koen dan ineens door mijn verhaal. 'Ja man, gezellig!' zegt Robbie enthousiast. 'Waarom niet? Tuurlijk!' zeg ik dan ook.

Ik maak mijn verhaal nog even af en dan komen wij aan bij Casa del Huts. (In dit verhaal wonen ze nog samen, ik mis Casa del Huts gewoon man :( Het verhaal gaat voor de rest wel in deze tijd. Soms wat oude video's misschien, maar alles speelt zich nu af)

'Goeiemiddag mannen!' zeg ik zodra ik de woonkamer binnen stap. 'Heee Yara!' roept Raoul blij vanuit de keuken. Ik loop naar de keuken aangezien er verder niemand is. Ik geef hem een knuffel en ga dan aan de bar zitten. 'Waar is iedereen dan?' vraag ik 'Matt ligt waarschijnlijk nog in bed ofzo.' begint hij. 'Lekker laten liggen.' antwoord ik. Raoul moet lachen.

'Wat is er toch tussen jullie 2?' vraagt hij. 'Geen idee, moet je bij hem zijn. Hij is degene die altijd zo boos doet.' 'Ik weet ook niet waarom hij zo doet.' zucht Raoul. Ik vind het echt sneu voor hem, hij probeert altijd het beste er van te maken en dan komt Matthy weer met zijn chagrijnige hoofd.

Nadat Raoul en ik een tijdje hebben gepraat hoor ik de voordeur dicht vallen. Rob komt samen met Koen binnenlopen. 'Nou daar zijn we weer hoor.' zegt Koen terwijl hij zich op de bank laat vallen. Rob, Raoul en ik ploffen er naast en we zetten voetbal op. Ondertussen praten we over van alles. Ik dwaal af met mijn gedachten.

Ik vind het nog steeds komisch hoe ik deze jongens heb leren kennen. Ik had met Koen een date, via Tinder. We konden het supergoed vinden met elkaar, maar we zagen geen liefde. Uiteindelijk toch het contact behouden en toen stelde Koen voor dat ik langs zou komen.

Zo gezegd, zo gedaan en nu zit ik hier. Door Koen zijn Rob en ik beste vrienden. Ik kan het met iedereen supergoed vinden, behalve met Matthy. Ik weet niet wat hij heeft tegen mij. De eerste paar keer toen ik hier kwam deed hij normaal, maar ineens doet hij altijd bot en is hij chagrijnig als ik er ben. Ik schrik op uit mijn gedachten door een deur die open gaat.

Als je het over hem hebt..

Hey hoi! Het eerste deel is een feit!! Ik heb nog nooit fan fiction geschreven, heel wat gelezen, dusja ik dacht gaan we ook doen. Laat even weten wat jullie ervan vinden :) Oh en laat even een ster ofzo achter of hoe werkt dat? Nja geen idee. Oh en vinden jullie het leuk als ik tussen door wat info geef enzo? Vind het nooit leuk om dat in t begin te doen snapje, nja see you later xx

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu