Hoofdstuk 5 <3

4.8K 54 9
                                    

'Ik euhm.' Ik krijg geen woorden uit mijn mond. Matthy kijkt mij doordringend aan. Ik slik en ga verder met mijn zin. 'Ik zag haar bij de supermarkt, met een jongen en ze zoenden. Vervolgens stapte ze in de auto naar een appartementencomplex en liepen ze daar naar binnen.' vertel ik aan een stuk door.

Matthy zijn greep rond mijn pols wordt langzaam minder. 'Wat?' is het enige wat Matthy weet uit te brengen. 'Sorry Matt.' Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen of doen. We staan namelijk nog steeds redelijk dicht bij elkaar. Ik sla voorzichtig mijn armen om zijn nek heen. Hij laat het toe en legt zijn hoofd op mijn schouder. Ik weet dat hij zich nu groot houdt.

*klop klop*
Ik klop op Matthy zijn deur en voorzichtig open ik de deur. Hij zit op bed met zijn knieën opgetrokken en zijn hoofd in zijn knieën. Hij tilt langzaam zijn hoofd op. Hij ziet er echt hopeloos uit. Ik zet het glas water wat ik mee had genomen op zijn nachtkastje en ga bij hem op bed zitten. Ik wrijf langzaam over zijn rug.

'Ik wist het gewoon.' zegt hij opeens. 'Wat?' vraag ik. 'Ik wist gewoon dat er laatste dagen iets was, maar ik wilde er niks van zeggen. Ik dacht dat ik het gewoon voor me zag, maar dat zag ik dus niet.' zegt hij. Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik vind het oprecht sneu voor hem.

Ik hoor de jongens thuiskomen. 'Ik ga even naar de jongens toe, als er wat is moet je het zeggen.' Matthy knikt. Ik sta op en loop naar de deur. 'Yara?' hoor ik achter me. Ik draai me om. 'Dankjewel.' zegt Matthy. Ik glimlach en dan loop ik naar de woonkamer.

'Hee! Hoe was het opnemen?' vraag ik. 'Huh, kom je uit Matthy zijn kamer?' vraagt Rob. Shit, hij heeft het gezien. Het is niet dat de jongens het niet mogen weten, maar ik heb liever dat ze even van niks weten.

De andere 3 zijn nog druk in gesprek en hebben het dus niet gehoord. 'Ja, maar stil.' zeg ik serieus. Rob kijkt mij vragend aan. 'Ik leg het nog wel uit.' zeg ik. 'Maar hoe waren de opnames?' vraag ik wat harder, zodat de andere het ook horen. 'Leuk!' zegt Koen. Ze laten mij wat beelden zien van de opnames en het ziet er heel leuk uit.

'Ik ga even boodschappen doen.' zegt Raoul en hij staat op van de bank. 'Hoeft niet.' zeg ik. Hij kijkt mij vragend aan. 'Heb ik vanmorgen gedaan.' zeg ik. 'Oh echt? Topper!' zegt Raoul. 'Stuur zo maar een tikkie van het bedrag, dan betaal ik dat wel terug.' zegt Robbie. 'Nee joh dat hoeft niet hoor.' zeg ik. 'En zo blijven de rijke mensen rijk Rob.' mengt Koen zich in het gesprek. We schieten in de lach.

'Yara, heb je zin om mij te helpen met koken?' vraagt Raoul als hij op staat van de bank. 'Ja natuurlijk! Gezellig.' zeg ik en ik loop naar de keuken. We maken een pasta met wat groenten. 'Kan iemand van jullie Matthy even roepen?' roep ik naar de woonkamer als Raoul en ik het eten verdelen over de borden. 'Loop lekker zelf.' krijg ik terug van Rob. 'Dat ga ik niet doen hoor.' 'Ik loop wel.' zegt Koen. 'Dankjewel!' 'Geen eten leggen op het bord van Rob.' zeg ik tegen Raoul. Hij kijkt mij vragend aan. 'Zie je zo wel.' zeg ik met een grijns.

Als we de tafel hebben gedekt komt iedereen aan tafel zitten. 'Ey, hoezo heb ik geen eten?' vraagt Rob als hij gaat zitten. 'Loop lekker zelf.' antwoord ik en ik neem een hap van mijn eten. Rob rolt zijn ogen en staat op om ook wat te eten te pakken. Raoul moet lachen. 'Lekker man!' zegt Raoul lachend. Matthy komt aanlopen. Hij kijkt mij niet eens aan. 'Hee, hoe waren de opnames?' vraagt hij zodra hij aan tafel komt zitten. Nog steeds vermijdt hij oogcontact.

Nadat we een tijdje hebben gepraat bedenk ik mij opeens dat we vanavond een feestje hebben. 'Uhm jongens, zijn jullie het feestje niet een beetje vergeten?' vraag ik. 'Ohja! Kutzooi!' roept Raoul. 'Hoe de fuck gaan we dit doen?!' roept Koen. 'Doe rustig. Milo jij haalt samen met Koen de boodschappen. Gewoon wat chips en andere snacks en natuurlijk drank.' zeg ik. 'Oké, komt goed!' zegt Milo. En hij staat op om zijn jas aan te trekken.

'Rob en ik doen de versieringen wel, als jullie dan de statafels enzo regelen en buiten opruimen.' zeg ik tegen Raoul en Matthy. 'Maar jullie zijn allebei helemaal niet lang, hoe gaan jullie dat ophangen dan? Anders ruilen wij wel Yara.' zegt Raoul. Is hij nu serieus? Hij weet van niks, hoezo zegt hij dit? 'Ja prima.' zeg ik dan toch maar. Ik ga nu niet moeilijk doen.

'Ey vriend, ga je nog helpen of wat?' vraag ik aan Matthy als ik uit de schuur de statafels pak. Zonder wat te zeggen pakt hij ze aan. Ik volg deze man echt niet meer, net zit hij te huilen in mijn armen en nu praat hij niet eens. Ik zucht. Ik pak nog wat dingen en dan loop ik de schuur uit. Ik loop recht langs Matthy op en geef hem nog een schouderduw. Hij staat niet heel stabiel en hij heeft 2 statafels in zijn handen, dus hij valt bijna. Ik moet mijn lach inhouden als ik verder loop.

Ik begin met de bar op te ruimen en schoon te maken. Ik zorg dat de biertap klaar voor gebruik is en ik vul het bier in de koelkast bij. Matthy heeft de statafels neergezet, daarop zet ik nog wat bakjes met chips en nootjes en dan open ik het zwembad. Hij is gelukkig nog schoon, dus dat hoeven we niet meer te doen. Uiteindelijk zijn we allemaal klaar en zijn Milo en Koen ook terug van de winkel.

'Nou ik ga me klaarmaken. Kan ik iemands badkamer gebruiken?' vraag ik. 'Ik ga douchen.' zegt Raoul. 'Ja ik ook.' zeggen Koen en Rob. 'Sorry, ik gebruik die beneden al.' zegt Milo. Ik zucht. Er zit maar 1 ding op. Ik kijk naar Matthy. 'Ja prima.' zucht hij. Ik sta op en ik pak mijn jurkje en make-up. Dit wordt een leuke avond..

Sorry! Tering saai deel omg het spijt me. Volgende deel is feestje! Dat is wel leuk denk ik, ik ben niet zo goed in dat schrijven, maar ik ga mijn best doen!

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu