Hoofdstuk 10 <3

4.7K 41 11
                                    

POV Yara:
Ik zit naast Rob in de auto. Ik wil hem graag vertellen over alles, maar ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen. 'Robbie' begin ik. 'Ja?' antwoordt hij terug. 'Ik moet je even wat vertellen.' zeg ik. 'Ben je zwanger?' vraagt hij gelijk. 'Nee gek.' antwoord ik lachend. Maar dan verandert mijn gezichtsuitdrukking gelijk weer naar serieus. Ik praat aan 1 stuk door en vertel Rob alles wat er is gebeurd tussen Matthy en mij. De details laat ik achterwegen.

'Wow, dat had ik niet verwacht. Al helemaal niet van hem. Maar ik vind het wel goed dat jullie gepraat hebben, ik zou het voor nu even aankijken. Als hij zich dan nog steeds als een klootzak gedraagt zeg ik er wel wat van.' zegt hij. Rob is ook zo lief. 'Dankjewel Robbie.' zeg ik. Daarna draai ik de volume knop harder en zingen we samen mee op alle liedjes.

POV Matthy:
We zijn net weer thuis aangekomen. In plaats van dat ik rechtstreeks naar mijn kamer loop, loop ik door naar de keuken en pak ik wat te drinken voor iedereen. 'Yara, wil je ook wat te drinken?' vraag ik zodra ik haar hoor binnenkomen. 'Ja lekker, doe maar sinas!' roept ze terug. Ik zie de jongens verbaasd kijken, maar ik negeer het. Ik loop een paar keer heen en weer om alle glazen op de tafel te zetten. Ondertussen heeft Raoul de tv al aangezet en natuurlijk staat er weer voetbal op.

'Dus, wat doen we met avondeten?' vraagt Koen na een tijdje. 'Zullen we bestellen? Het is al redelijk laat en ik heb geen zin meer om nog te koken.' zegt Raoul. 'Ik vind het prima.' antwoord ik en de rest is het er ook mee eens. We besluiten pizza te bestellen, iedereen kiest een pizza uit en Milo betaalt deze keer. We wisselen het altijd af.

*tring tring*
Ik sta op als ik de deurbel hoor. Ik neem de bestelling aan van de bezorger en loop weer terug naar binnen. Ik zet alle pizza's op tafel en iedereen gaat aan tafel zitten. Ik zit tegenover Yara, want er was geen andere plek meer. Niet dat ik het erg vind.

Iedereen pakt hun eigen pizza en wat knoflooksaus. Ik wil het laatste bakje pakken, maar Yara had hetzelfde plan. Ongemakkelijk trek ik mijn hand terug en kijk ik haar aan. Jeetje, wat is ze mooi. Snel kijkt ze weg en pakt ze het bakje. Ik wacht totdat ze klaar is en dan pak ik ook wat.

Als iedereen het eten op heeft ruimen we alles op. Ik ruim samen met Raoul de vaatwasser in. 'Maatje, ik ben blij dat het nu goed met je gaat.' zegt hij. Ik geef hem een glimlach. 'Ja ik heb nagedacht en mijn gedrag was niet eerlijk tegenover jullie.' antwoord ik dan. 'Het maakt niet uit, iedereen heeft wel eens zo'n periode in zijn leven. Maar als je een terugval krijgt, geef het dan alsjeblieft op tijd aan.' 'Komt goed maatje.' zeg ik.

POV Yara:
Ik ben alvast met Rob, Milo en Koen op de bank gaan zitten, aangezien Matthy en Raoul de tafel gingen afruimen. 'Ik ben echt blij dat het nu beter gaat met Matt.' zegt Koen dan. 'Ja, maar wat is er eigenlijk gebeurd? Want hij is ineens weer vrolijk.' vraagt Milo. Ik werp snel een blik naar Robbie, die al naar mij keek. Ze moesten eens weten. 'Ik heb geen idee, maar laten we blij zijn dat het gebeurd is. Want nu is hij in ieder geval weer gezellig.' zeg ik dan. 'Dat is waar.' zegt Milo.

'Ey jongens, Raoul en ik hebben een idee. Zullen we morgenavond weer een karaoke video gaan opnemen? Want de vorige 2 gingen erg goed.' zegt Matthy wanneer hij en Raoul uit de keuken komen gelopen. 'Ja dat vind ik wel leuk.' zegt Milo. 'Ja, dan kan je je weer de tering in zuipen.' zegt Rob lachend. Milo lacht mee. 'Maar wat nou als iedereen 1 liedje als duo zingt en 1 liedje solo?' meng ik mij in het gesprek. 'Dat is ook wel een goed idee.' zegt Raoul.

'Ja als jullie dan nu gaan brainstormen met wie jullie welk nummer gaan zingen, morgen de outfits en andere dingen gaan halen. Dan hebben jullie gelijk nog een video van behind the scenes. Ik weet niet of jullie dat leuk vinden, maar ik dacht ik help jullie even mee.' zeg ik. 'Ja vet goed idee Yara.' zegt Matthy terwijl hij mij met een glimlach aan kijkt. 'Nou, waar wachten jullie nog op? Ga naar jullie kamers, app elkaar of whatever en bereid je voor.' zeg ik, terwijl ik een camera pak om de jongens te filmen.

Zo gezegd, zo gedaan. Een uur verder en de jongens zijn al hun ideeën aan het opschrijven. Ik vind het wel grappig om te zien. Milo zit aan de eettafel, Raoul is in zijn opneemkamer en Rob, Koen en Matthy zitten in hun slaapkamer. Ik zit nu bij Matthy te kijken en hij gaat samen met Milo 'Danza Kuduro' zingen.

Ik help hem met het opzoeken van wat attributen die hij kan gebruiken. Uiteindelijk kom ik uit op wat opblaasbare spullen, zoals een krokodil, een eend en een mini zwembad. Morgen gaan we de stad in om deze spullen te halen. Ik film nog wat stukjes en hij vertelt zijn plan aan de camera.

Ik zit weer op Matthy zijn bed en Matthy zit aan zijn bureau. Gefocust kijkt hij naar zijn computerscherm. Ik betrap mezelf op staren. Wat doet deze jongen toch met mij? Terwijl ik nog verzonken ben in mijn gedachten kijkt Matthy mijn kant op. Blijkbaar vroeg hij iets, maar ik heb er helemaal niks van meegekregen. 'Ohh, is mevrouw aan het staren? Je weet dat dat onbeleefd is hè?' zegt hij terwijl hij op staat van zijn stoel. Ik sta ook op en loop naar hem toe. 'Ohja? En wat ga je eraan doen dan?' zeg ik. 'Mhmm.' Matthy doet alsof hij nadenkt.

'Wat dacht je van dit?' En dan drukt hij zijn lippen op die van mij.

Goeed, het heeft even geduurd door alle feestdagen enzo. Maar happy new year allemaal!! Ik hoop dat jullie een fijne jaarwisseling hadden! <3

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu