Hoofdstuk 45 <3

2.2K 47 10
                                    

Ik word wakker van het licht wat door de gordijnen schijnt. Ik rek me uit en blijf even liggen zodat ik rustig wakker kan worden. Dan pak ik mijn telefoon van de oplader en beantwoord ik de berichtjes die ik heb en bekijk ik nog even mijn Instagram.

Als ik wederom mijn joggingpak aan heb loop ik naar de keuken om ontbijt te maken. Eva slaapt zo te zien nog, want alle gordijnen zitten nog dicht. Ik maak ze open en zet de balkon deur een stukje open zodat het een beetje doorwaait binnen.

Na mijn ontbijt poets ik mijn tanden en dan ga ik vast mijn tas inpakken. Ik blijf vanavond slapen bij Matthy, want vanavond ga ik waarschijnlijk weer veel drinken en dan is het niet verstandig om nog naar huis te rijden. Eva zou bij de jongens vast ook wel ergens kunnen blijven slapen, want ik zou het lullig vinden als zij alleen naar huis moet.

Als ik mijn tas zover heb ingepakt loop ik naar mijn klerenkast en zoek ik een geschikt jurkje voor vanavond. Ik trek van alles uit mijn kast, maar ik vind niks echt leuk voor vanavond. Dan valt mijn oog op een jurkje achterin mijn kast. Deze heb ik ooit gekocht, maar ondanks dat ik mezelf opzich mooi vind heb ik me nooit zelfverzekerd genoeg gevoeld om deze aan te doen.

Ik denk dat vanavond de perfecte gelegenheid gaat zijn om deze parel aan te trekken. Het is een donkerblauw, satijnen jurkje met dunne bandjes. Daarnaast een mooie V-hals waarbij je niet teveel ziet, maar het is ook niet volledig bedekt. Dan loopt de stof in een soort van kruis waardoor je je buik ziet en natuurlijk is het jurkje weer lekker kort.

Ja, dit wordt hem! Ik leg hem alvast klaar op mijn bed en dan pak ik vast mijn hakken. Dit zijn zwarte hakken met van die touwtjes die je om je onderbeen wikkelt. Dan pak ik vast mijn tasje in en leg ik die er ook bij, je zou wel kunnen zeggen dat ik zin in vanavond heb.

Ineens bedenk ik me dat we helemaal geen tijd hebben afgesproken voor het feestje. Snel app ik Matthy.
Ik: 'Hee schat, hoelaat begint dat feestje eigenlijk? Ofja, hoelaat kunnen wij komen? Want daar hebben we het gisteren niet over gehad.

Ik zie dat 2 blauwe vinkjes verschijnen, maar zo snel er stond dat hij online was is hij ook weer offline. Negeert hij me nu gewoon? Waarom zou hij dat doen? Ik snap er helemaal niks van.

Ik word uit mijn gedachten gehaald door mijn telefoon die trilt. Opgelucht haal ik weer normaal adem als ik zie dat Matthy heeft terug geappt. Misschien was hij bezig ofzo, ik moet me gewoon niet zo snel druk maken.

Matt: 'Als het aan mij ligt mag je nu al komen. Maar 'we'? Wie neem je mee dan?'
Ik: Ik heb Eva meegevraagd, ik dacht dat jullie dat wel goed zouden vinden aangezien ze een tijdje geleden ook mee was.
Matt: 'Ohh, jaa tuurlijk! Ik was even bang dat je die ene sukkel weer zou meenemen.'
Ik: 'Sukkel?'

Maar al snel bedenk ik me dat hij waarschijnlijk Luca bedoeld, waar ik overigens ook al een tijdje niks meer van heb gehoord. Een grijns vormt op mijn lippen bij de gedachte dat hij alweer gelijk aan hem dacht.

Ik loop weer terug naar de woonkamer om te kijken of Eva al wakker is en gelukkig zit ze aan de eettafel te ontbijten. 'Goeiemorgen!' zeg ik vrolijk en ze groet me vrolijk terug. 'Heb je zin om zo al naar de jongens te gaan? We mogen zo al komen zei Matthy, maar alleen als je het wil!' zeg ik. 'Ja, is goed hoor! Dan moet ik zo wel even mijn spullen pakken, kan ik daar ook blijven slapen?' vraagt ze. 'Ja, natuurlijk.' zeg ik.

Als Eva haar tas heeft gepakt en ik de laatste spullen ook heb gepakt lopen we samen de deur uit. Ik draai deze op slot en stop de sleutel in mijn handtas. We lopen samen naar de lift en ik druk op het juiste knopje.

Bij de auto aangekomen leggen we onze spullen in de achterbak en stappen we in. Ik verbind mijn telefoon met de speakers en zet mijn playlist aan. Er staan allemaal meezingers in en het duurt voor mijn gevoel dan ook niet lang voordat we, na de gezellige autorit, bij het huis van de mannen aankomen.

We stappen uit en we pakken onze spullen weer uit de achterbak. Ondertussen wordt de voordeur al open gedaan door Matthy en snel loop ik naar hem toe. Ondanks dat ik hem gisteren nog heb gezien ontploffen er weer allerlei kriebels in mijn buik als ik hem weer zie.

Ik geef hem een kus en wil doorlopen, maar ik word tegen gehouden en terug getrokken door Matthy en hij drukt een lange kus op mijn lippen die veranderd in een zoen. 'Jezus, ik hoef geen hele show hier. Ga lekker naar je kamer ofzo.' zegt Eva.

'Oke, is goed.' zegt Matthy en voordat ik het weet neemt Matthy me mee naar zijn kamer. Ik kijk nog snel om naar Eva, die overigens verbaasd kijkt van wat er gebeurd, en zonder geluid zeg ik sorry.

'Nu kan ik afmaken waar we mee bezig waren.' zegt Matthy zodra we in zijn kamer staan en hij drukt zijn lippen alweer op de mijne. Ik ga er in mee en zo blijven we een tijdje staan totdat ik terug trek om op adem te komen. 'Dat had ik echt gemist.' zegt Matthy met een glimlach.

Ik besluit, omdat ik hier nu toch ben, gelijk maar mijn tas uit te pakken. Ik leg alvast mijn pyjama en schoon ondergoed op Matthy zijn bed. Mijn jurkje hang ik aan een kledinghanger aan zijn kast. Zo kreukelt hij niet en hoef ik straks niet te strijken.

Ik zie Matthy slikken als hij ziet welk jurkje ik net heb opgehangen. 'Ga je die aandoen straks?' vraagt hij. 'Ja, wat is er mis mee?' vraag ik onschuldig, terwijl ik allang weet wat. Matthy lijkt zijn gedachten weg te drukken. 'Niks, ik vind het een leuk jurkje.' zegt hij en hij drukt een kus op mijn lippen. Aan zijn toon te horen gaat hij het nog moeilijk krijgen vanavond.

Oeehh. Mensen hebben jullie een beetje een beeld bij het jurkje? Ik zag een leuk jurkje op Pinterest die ik had gebruikt als inspiratie, maar het was lastig die te beschrijven. Anders beeld zelf maar in hoe jij het jurkje graag ziet! :)

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu