Koen en Robbie zijn ondertussen bezig om de beelden van vanmiddag naar Anton te sturen, zodat hij met de edit aan de slag kan. Matthy en ik zijn bijna klaar met de powerpoint als Milo en Raoul weer binnen komen lopen. 'Je auto is nog heel!' is het eerste wat Raoul zegt als hij binnen komt. 'Nou, fijn!' antwoord ik lachend.
Zodra we ons avondeten op hebben en al onze spullen hebben gepakt lopen we naar mijn auto. 'Uhm, hoe gaan we dit doen?' vraag ik. 'We zijn met 6, dus opzich zou het moeten lukken. 1 iemand moet wel op schoot bij iemand anders.' zegt Raoul. 'Koen is het goed als jij in het midden op de achterbank gaat? Jij bent het dunste van ons, dus dat is wel het makkelijkste.' vervolgt Raoul zijn zin. 'Ja joh prima.' antwoordt Koen. 'Matthy en Rob ernaast? Dan rijd ik wel en Milo dan ernaast. We kunnen straks ook nog omruilen.' 'Ja prima, dan ga ik wel bij Matt op schoot.' zeg ik.
En zo zitten we niet veel later met z'n allen in de auto, op weg naar mijn kantoor. Milo stelt de navigatie in terwijl Raoul alvast de weg op rijdt. Het is gelukkig niet heel ver rijden, hooguit een kwartier. Milo pakt de camera erbij en opent de video alvast. 'We zitten gezellig hier in de auto, kijk wat een knusse gezelligheid hier.' zegt hij na de intro en hij richt de camera op ons. 'Ja, we moeten toch wat.' zegt Koen. Rob en Koen leggen uit wat we gaan doen en waarom we zo zitten en daarna zet Milo de camera weer uit. Raoul draait de radio wat harder zodat we de muziek kunnen horen.
Na een tijdje rijden zit ik niet zo lekker meer, mijn auto is dan ook niet erg groot en dan ook nog op schoot bij Matt helpt ook niet echt mee. Ik beweeg wat heen en weer en probeer een comfortabele houding te zoeken. Opeens pakt Matthy mijn heupen vast. 'Yara, zit stil.' zegt hij. 'Maar ik zit niet lekker.' En ik draai een kwartslag zodat ik hem aan kan kijken. Nog steeds zit ik niet lekker en ik verander mijn houding. Een zachte grom komt van Matthy. 'Yara, hou op alsjeblieft. Ik trek dit niet.' zegt hij en al snel voel ik ook waarom niet. 'Sorry.' giechel ik en ik beweeg expres nog wat. Matthy bijt op zijn onderlip, waarschijnlijk om zich in te houden.
Al snel zie ik het bekende gebouw voor ons verschijnen en Raoul parkeert de auto ervoor. Ik open de deur en stap uit, de rest volgt ook en ik pak mijn handtas om mijn pasje uit te pakken. Het zal wel rustig zijn op kantoor, aangezien het al avond is en we officieel maar tot 18:00 open zijn. Je mag altijd langer blijven zitten, maar het gebouw sluit om 00:00. Het is nu 19:30, dus we hebben genoeg tijd.
Zodra we binnen zijn loop ik naar de lift om naar de juiste verdieping te gaan. De liftdeuren schuiven meteen open en zodra we er allemaal in staan klik ik op de goede knop. 'Dus hier werk je nu?' vraagt Robbie. 'Nee man, ik kom hier voor de lol.' zeg ik lachend. 'Tuurlijk werk ik hier, sukkel.' vervolg ik mijn zin. De lift is al op de goede verdieping en nog steeds lachend lopen we de lift uit. Ik pak mijn sleutelbos uit mijn tas en draai de deur open.
In deze ruimte staan 2 banken, een ronde tafel met wat stoelen en een tv hangt aan de muur. 'Als we wat verschuiven dan hebben de perfecte setting.' zeg ik. En niet veel later staan de 2 banken voor de tv en de ronde tafel staat aan de andere kant van de ruimte zodat we daar de drank etc. op kunnen zetten.
We zetten de camera's op de statieven en op de goede plek en de lampen ook. Als alles goed staat en de powerpoint is aangesloten op de tv zet ik de camera's aan en aangezien Milo de intro al had gefilmd in de auto kunnen ze nu gelijk beginnen. 'We zitten hier in deze mooie ruimte, even shoutout naar ons productiesletje, om weer een geweldige pubquiz op te nemen!' zegt Robbie enthousiast.
Na heel wat shotjes verder is de powerpoint afgelopen en sluiten de jongens de video af. Ik begin alvast met de drankflessen dicht draaien en ze weer in de tas te stoppen. Achter mij hoor ik dat de jongens bezig gaan met de camera's en lampen opruimen.
'Zo, klaar om te gaan?' vraag ik als we alles hebben ingepakt en de meubels weer op de goede plek hebben gezet. 'Jazeker!' zegt Robbie en zo lopen we weer naar de lift om naar mijn auto te gaan. We hebben alleen niet nagedacht over het drinken, denk ik bij mezelf. Dat betekent dus dat ik sowieso moet rijden.
Ik vis mijn autosleutels uit mijn tas en maak de auto open. 'Dus, aangezien jullie niet meer in staat zijn om te rijden ga ik wel rijden.' zeg ik en ik stap in de auto. 'Koen dan mag jij bij 1 van ons op schoot.' zegt Raoul terwijl hij plaats neemt op de achterbank. Matthy rent snel om de auto en gaat op de bijrijdersstoel zitten. 'Ja hallo, wie zegt dat jij daar gaat zitten?' zegt Robbie. 'Ik.' antwoord Matthy lachend. 'Ik zat op de heenweg ook al niet lekker.' zegt hij terwijl hij ondertussen een blik naar mij werpt. Ik moet lachen, ik weet precies wat hij bedoelt.
Na een lange discussie wie waar gaat zitten, zit iedereen eindelijk en kan ik wegrijden. Na een klein kwartier komen we weer aan bij mijn appartement. We stappen de auto uit, die ik vervolgens op slot draai en dan lopen we naar de deur.
Zodra we weer binnen zijn pak ik 5 glazen water voor de jongens. Robbie heeft snel de badkamer geclaimd en niet veel later hoor ik de douche aan gaan. De anderen zitten op de bank en met 3 glazen in mijn hand loop ik terug. 'Je bent een topper! Dankjewel.' zegt Milo terwijl hij 1 van de glazen aanpakt. De andere pakken ook een glas en mompelen iets wat op een dankjewel lijkt.
'En ik dan?' hoor ik achter me als ik weer de keuken in loop om het laatste glas te pakken. Ik draai me om en kijk Matthy aan. 'Ik wilde net jouw glas pakken, lieve schat.' zeg ik. 'Oh, zeg dat dan.' 'Ja, dat zeg ik nu.' Matthy komt iets dichterbij staan en legt zijn hand op mijn wang. Langzaam komt hij dichterbij, maar omdat het mij te lang duurt druk ik mijn lippen op die van hem en hij gaat er maar al te graag in mee. Ik trek even terug. 'Matt, kom. De rest zit te wachten.' zeg ik, maar hij antwoord niet en drukt weer zijn lippen op die van mij.
Wederom trek ik niet veel later terug. 'Kom, we maken dit later wel af.' zeg ik met een knipoog waarna ik de keuken uitloop.
Heee, beetje saai deel sorry daarvoor! Hopelijk hebben jullie leuke en fijne kerstdagen gehad, alvast een gelukkig nieuwjaar! Ik denk dat er niet eerder dan in 2024 een nieuw deel komt xx
JE LEEST
I hate you.. right? || Bankzitters
FanficYara is nu al een tijdje beste vrienden met de Bankzitters. Ze kan het met alle jongens goed vinden, behalve met Matthy. Altijd doet hij chagrijnig en ontloopt hij Yara. Zit hier meer dan alleen haat achter? - Dit verhaal bevat scheldwoorden, geweld...