Hoofdstuk 9 <3

4.7K 41 2
                                    

POV Yara:
Ik word langzaam wakker van het licht wat door de gordijnen schijnt. Als ik rechtop ga zitten zie ik dat ik niet in mijn eigen bed lig. Ik kijk de kamer rond en schrik als ik de kamer van Matthy herken. De herinneringen van gisteravond komen terug. Oh mijn god, wat heb ik gedaan?!

Nadat ik stiekem uit de kamer van Matthy ben geglipt en mezelf heb klaargemaakt loop ik naar de woonkamer. 'Goeiemorgen mannen!' zeg ik. 'Goeiemorgen Yara!' krijg ik terug. Ik kijk de kamer rond en mijn ogen kruisen 2 helder blauwe ogen. Snel kijkt hij weg. Een diepe zucht verlaat mijn mond en ik vervolg mijn weg naar de keuken.

Ik maak wat ontbijt en neem daarna plaats aan de eettafel, waar ik rustig mijn ontbijt op eet. 1000 vragen dwalen door mijn hoofd. Hoe kan dit gebeurd zijn? Dat is vooral de vraag die blijft hangen.

'Yara?!' Ik schrik op uit mijn gedachtes. 'Huh, wat?' 'Ga je mee?' vraagt Robbie. 'Uh, waarheen?' vraag ik. 'Jezus, je hebt helemaal niks meegekregen of wel?' vraagt Koen lachend. Ik word rood en kijk weg. 'We hebben een afspraak voor opnames en we vinden het wel leuk als je meegaat.' zegt Koen dan.

'Oh jaa leuk! Ik ga mee. Wacht even, dan pak ik mijn spullen.' zeg ik als ik mijn bord en glas in de vaatwasser zet. Snel poets ik nog even mijn tanden en werk ik mijn make-up bij. Dan pak ik nog even mijn tasje en prop daar wat spullen in.

'Klaar om te gaan?' vraagt Raoul wanneer iedereen weer in de woonkamer is. 'Ja zeker!' zegt Rob en de rest stemt er in mee. We verdelen over 2 auto's, omdat het anders niet past. Rob en Koen rijden. Ik zit samen met Raoul en Milo bij Rob in de auto en Matthy zit bij Koen. 'Let's go!' zeg ik wanneer we weg rijden.

POV Matthy:
Ik zit naast Koen op de bijrijdersstoel. De hele tijd dwalen mijn gedachtes af naar gisterenavond. Ik ben nog steeds verbaasd dat Yara er in mee ging. Maar ze had wel drank op, dus is het wel een goede keuze geweest? Misschien moeten we praten.

'Dus, wat heb jij gisteren nog uitgespookt?' vraagt Koen dan. 'Uh niks, ik was moe dus ik ging slapen.' lieg ik. 'Oh oke en niks met Yara gedaan? Ik zag dat ze richting jouw kamer liep.' vraagt Koen. 'Wat? Met haar, nee natuurlijk niet.' antwoord ik snel. Die woorden deden pijn om uit te spreken, maar voor nu is het beter dat Koen nog even van niks weet.

POV Yara:
We zijn aangekomen op de bestemming. We zijn bij Ahoy, want de jongens gaan hier verstoppertje filmen en ik mag helpen filmen vandaag. Ik moet met de jongens mee zodat zij niet alleen maar zichzelf hoeven te filmen.

We verdelen de taken en we hebben besloten dat Milo gaat zoeken. Omdat hij sowieso een vaste cameraman nodig heeft moet ik bij alle jongens steeds stukjes filmen. Dat betekent dus dat ik steeds heel Ahoy door moet lopen, maar ik heb het wel voor de jongens over.

Als eerste ga ik mee met Koen. Milo telt af en we rennen met z'n alle naar binnen. Koen gaat natuurlijk als eerst naar de automaten toe. Als hij daar klaar is moet ik snel door naar Robbie. Ik bel hem op om te vragen waar hij is, snel ga ik op zoek naar hem. Als ik hem heb gevonden film ik wat leuke stukjes. Daarna is het toch echt tijd om door te gaan naar Matthy. Ik bel hem, maar zoals ik al verwacht had neemt hij niet op.

Ik stuur hem een spraakbericht via Whatsapp. 'Matthyas, nu is niet de tijd om mij te gaan negeren. Ik moet filmen en ik denk dat je zelf ook wilt dat het een goede video wordt of niet dan? Dus bel me zo snel mogelijk terug, want we moeten door.' Ik weet dat hij het niet fijn vindt om bij zijn hele naam genoemd te worden, maar dan moet hij mij niet negeren.

Na nog geen minuut word ik terug gebeld. 'Waar zit je?' vraag ik gelijk. Hij zegt zijn locatie en ik ga daar zo snel mogelijk heen. Ik kijk constant om me heen of ik Milo niet zie, want ik wil niet de plek van de jongens verraden.

Tot mijn verbazing blijft Matthy hangen aan de telefoon totdat ik bij hem ben. 'Hier ben je dus.' zeg ik. 'Heb je Milo nog gezien onderweg?' 'Nee, maar ik hoorde hem wel ergens praten in de buurt.' En op dat moment horen we een deur dicht vallen.

Snel duiken we achter een kast die daar staat. De ruimte is niet heel groot dus we staan dicht op elkaar. Ik kijk Matthy aan, die al naar mij keek. Ik kijk van zijn ogen, naar zijn lippen en dan weer terug naar zijn ogen. Hij buigt langzaam naar voor, maar dan gaan zijn lippen naar mijn oor.

'We moeten filmen, toch?' fluistert hij. Een zucht verlaat mijn lichaam. Ik doe een stap naar achter zodat ik hem inderdaad kan filmen, Milo is ondertussen alweer weg. Nadat ik wat stukjes heb gefilmd klik ik de camera uit. 'Matt' zeg ik zacht. 'We moeten praten.' antwoordt hij gelijk.

'Gisterenavond was een fout.' zegt hij. Auw, dat deed op een of andere manier pijn om te horen. 'We zaten beide vol lust en dat weet je zelf ook heel goed.' vervolgt hij zijn zin. 'Ik weet het.' zeg ik, meer weet ik niet uit te brengen. Het is heel even stil.

'Is er dan niks wat ik kan doen waardoor het in ieder geval een beetje normaal wordt tussen ons?' vraag ik. Matthy zucht. 'Jij kan niks doen, maar ik zal proberen mijn gedrag te verbeteren.' zegt hij dan. Ik ben een beetje verbaasd, want al die tijd doet hij zo vervelend en nu ineens wilt hij dit. Maar het is alleen maar beter. 'Oke fijn, dankjewel.' zeg ik dankbaar.

Hij loopt naar me toe en trekt mij in een knuffel. Daarna tilt hij met zijn vinger mijn kin omhoog. 'Je moet wel weten dat ik geen spijt heb van gisteravond.' fluistert hij nog in mijn oor, voordat hij weg loopt. Een kriebel schiet door mijn buik. Niet wetende wat ik moet doen blijf ik hier achter.

Nadat ik nog wat stukjes van Raoul en de andere jongens heb gefilmd en Milo iedereen heeft gevonden is het weer tijd om te gaan. We verdelen weer over 2 auto's. Dit keer gaan Raoul, Milo en Matthy bij Koen, wat betekent dat ik bij Rob zit.

Yehes, dat was weer een hoofdstukje. Ofja hoofdstuk :) Beetje kut einde maar ik wil het niet te lang maken, see ya laterr <3

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu