Hoofdstuk 2 <3

5.1K 51 2
                                    

Matthy staat in de deuropening en kijkt de woonkamer rond. Zijn ogen kruisen de mijne, maar al snel draait hij weg. 'Ey boys, ik ga. Ik ben vanavond denk ik weer thuis.' zegt hij. 'Waar ga je heen dan? Je hebt nog niet eens ontbeten.' vraagt Raoul. 'Ik haal onderweg wel een broodje ofzo.' antwoordt Matthy. Ik hoor Raoul zacht zuchten. 'Nou oke, veel plezier ofzo denk ik. Wat ga je doen dan?' vraagt Koen. 'Ik ga naar mijn vriendin.'

Ik proest het drinken wat ik net in mijn mond had uit, terug in mijn glas. 'Ik eh- sorry.' zeg ik lachend en ik loop snel naar de keuken. Ik voel de ogen van Matthy branden in mijn rug. 'Nou, tot vanavond!' zegt Koen. Nog geen 5 seconden later hoor ik de voordeur dicht vallen.

'Heeft hij een vriendin?!' roep ik door de hele kamer als ik terug loop naar de bank met mijn nieuwe glas water. 'Ja, sinds kort.' antwoordt Koen. 'Hij? Matthy? Die kwal?' vraag ik, ik geloof het nog steeds niet. 'Ja, wat dan?' vraagt Raoul lachend. 'Nou niks, ik had het niet verwacht.' zeg ik.

'Om eerlijk te zijn vinden wij haar helemaal niks. Ze heet Merel en ze hebben net 2 weken. Ze is echt een barbie.' zegt Robbie. Ik begin te lachen. 'Ze passen helemaal niet bij elkaar. Merel slijmt de hele tijd bij Matt en doet alles als Matthy ook maar iets vraagt. Laatst heeft ze letterlijk de auto van Matthy gewassen, omdat hij blijkbaar had gezegd dat zijn auto vies was.' vult Koen Rob aan.

'Oh iel bah, nee dat moet ik ook niet hebben hoor. Maar jullie hebben haar dus ontmoet?' vraag ik. 'Ja, ze is nu 3 keer hier geweest, maar meestal zitten ze altijd op Matt zijn kamer.' 'Nou ik zie haar vanzelf wel een keer.' zeg ik.

Het is inmiddels avond, de hele middag hebben de jongens en ik bijgepraat, voetbal gekeken en een paar spelletjes gespeeld. We gaan zo uit en iedereen gaat mee. Ik heb er echt zin in, want het is lang geleden dat ik voor het laatst ben uit gegaan. Ik heb een mooi lichtblauw satijnen jurkje aan. Hij is kort, maar niet té kort.

Ik sta nu in Matthy zijn badkamer mijn make-up te doen aangezien hij toch niet thuis is. Als ik bijna klaar ben hoor ik ineens zijn kamerdeur open gaan. Ik loop uit de badkamer om te kijken wie het is.

Ik zucht als ik zijn blonde haar en zijn blauwe ogen weer zie. 'Wat doe jij hier?' vraagt hij bot. 'Ik doe mijn make-up, want we gaan zo uit. Ga je ook mee?' vraag ik. 'Waarom zou ik?' vraagt hij. 'Weet je Matthy, ik snap echt niet wat jouw probleem is. Maar altijd als ik er ben doe je boos tegen mij. Heb ik wat gedaan ofzo?' schreeuw ik zowat in zijn gezicht. 'Gewoon, er is niks.' 'Jezus Matt, even serieus.' 'Noem mij geen Matt.' onderbreekt hij mij. 'Prima, Matthyas.' Hij rolt zijn ogen, hij vindt het kut als ik hem zo noem en dat weet ik.

'Blijf maar lekker thuis, misschien kan Merel nog even langs komen? Je doet geen flikker en de andere jongens hebben er last van. Misschien kan je daar eens over nadenken.' Boos loop ik terug naar de badkamer en pak ik mijn spullen. Ik loop langs Matthy zijn kamer uit.

Ik klop op Rob zijn deur. 'Rob kan ik binnenkomen?' vraag ik. 'Ja tuurlijk.' Ik loop zijn kamer binnen en zie hem in de badkamer staan. 'Wat was dat net?' Shit, hij heeft het gehoord. Logisch natuurlijk als ik zo hard schreeuw. 'Matthy kwam binnen en toen moest ik even mijn frustratie kwijt.' zeg ik terwijl ik mezelf op Rob zijn bed laat vallen.

'Ik weet ook niet wat hij heeft, als jij er niet bent doet hij gewoon normaal. Soms heeft hij wel dagen dat hij chagrijnig is ofzo, maar dat hebben we allemaal.' 'Ik word er gewoon zo moe van. Het maakt mij niet zoveel uit, maar ik vind het niet leuk voor jullie.' zeg ik. 'Tja, er valt niks aan te doen. Iedere keer als wij er over beginnen gaat hij naar zijn kamer.' Ik zucht. Na een tijdje heb ik mijn make-up gedaan en ben ik klaar.

We komen aan bij de club en Raoul betaalt de taxi. De geur van drank, zweet en rook dringt mijn neus binnen zodra we de club inlopen. Rob en ik lopen door naar de bar en we bestellen shotjes. De rest komt er bij staan en we gooien de shotjes achterover. Na wat drankjes etc. trek ik Rob en Milo mee de dansvloer op. We dansen een tijdje. Uiteindelijk zijn we het zat. Ook wij zijn aardig zat. Koen belt een taxi en 10 minuten later komt de taxi aanrijden. In de taxi zijn we alleen maar aan het kloten en de chauffeur kon dat niet waarderen.

We zijn thuis aangekomen en ik pak mijn tas om mijn pyjama + toilettas te pakken. Ik loop naar de badkamer van Raoul die ik mocht gebruiken om mijn make-up er af halen. Ik zoek mijn make-up remover, maar ik kan hem nergens vinden. Dan bedenk ik me opeens dat ik die waarschijnlijk in de badkamer van Matthy heb laten staan. 'Shit.' fluister ik zacht tegen mezelf. Dan zit er maar 1 ding op, want ik ga absoluut niet met make-up slapen.

Ik loop de trap af en ik loop richting Matthy zijn kamer. Hij slaapt waarschijnlijk al, want het is 03:30. Ik open zachtjes zijn deur en loop naar binnen. Ik loop naar zijn badkamer. Onderweg struikel ik over iets, waarschijnlijk kleren. Ik doe het licht in de badkamer aan en pak snel mijn make-up remover.

Als ik terug loop zie ik ineens lange, bruine haren naast Matthy. Ze ligt helemaal op Matthy, ik moet mijn lach inhouden. Waarschijnlijk ontmoet ik morgen Merel. Snel doe ik de lamp van de badkamer uit en loop ik terug naar boven.

Ik lig uiteindelijk in bed na een lange, maar wel hele gezellige dag. Er spookt van alles door mijn hoofd maar ik ben te moe om na te denken. Ik draai me om en val in slaap.

Heee, ben ik weer! Sorry als het nu nog een beetje saai is maar we moeten het verhaal een beetje opbouwen. Let me know als je er iets in wilt, dan kan ik er mee aan de slag :)  Oh en sorry dat het stuk van de club niet zo lang is, ik weet gw niet zo goed wat ik daar moet neer zetten :)

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu